Farvel farvel, pap-mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.794 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2009

DK

Desværre er der sket det helt ulykkelige at min datters far og hans forlovede er gået fra hinanden, på en ikke god måde. De taler ikke længere sammen. Hans forlovede var helt fantastisk!! Hun var så sød og dejlig, og en rigtig "mor" over for Kirstine når Kirstine var på weekend hos dem. Hun var super kreativ, og Kirstine og hende bagte tit, malede malerier, syede og mange andre "overskuds ting". Kirstine var naturligvis helt vild med hende.

Det var meningen at Kirstine skulle have det at vide af dem begge, altså at de var gået fra hinanden, sidste weekend, men pga uovensstemmelser flyttede hun inden weekenden, derfor har Kirstine ikke rigtigt sagt farvel til hende.

Kirstine var ked af det da hun kom hjem. Hun fortalte at det var tomt at være hos far uden hans dame der, og at hun savnede hende rigtig rigtig meget. Det har hun grædt over hver aften inden sengetid nu. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det. Det knuser mit hjerte at hun er så ked af det.

Hans ex-kæreste har ringet til mig, og sagt at hun er ked af ikke at skulle se Kirstine mere, og rigtig gerne vil have hvis Kirstine og jeg kom på besøg i hendes nye lejlighed og sige hej. Hun skulle have nyt nummer, og ville sende mig det ny nummer. Det har hun ikke gjort. VI har prøvet at ringe til hende, men det er lukket.

For at gøre alt værre, så har hun også lige (her i januar) fået konstateret mavekræft, så det er jo ikke lige sikkert at hun har overskud til at få os på besøg. Det kan jeg SAGTENS forstå, men det er også bare så synd for Kirstine at hun ikke fik sagt farvel, og at hun for Kirstine bare er forsvundet fra den ene weekend til den anden.

Jeg har overvejet om Kirstine skal tegne en tegning og sende den til ex-kærestens forældre, red. til ex-kæresten. (jeg ved ikke hvor hun bor nu midlertidigt) Men jeg ved ikke om det er en god ide, hvis hun nu ikke svarer!! På den anden side var de kærester i 2,5 år, og Kirstine var tit med hos hendes forældre, så måske svarer de?

Hvad synes i???

For at trøste Kirstine har jeg naturligvis forklaret at vi ikke forsvinder og at mor og far altid er der, og at ex-kæresten har haft ringet til mig og sagt at hun stadig rigtig godt kan lide Kirstine og gerne vil se hende stadigvæk, og mere i den retning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2009

fam.4xc

Ville lige gi hende et par dage mere til at kontakte jer i, tror ik hun selv vil miste kontakten med din datter sådan som de har haft det sammen - det lyder ik sådan ihvertfald
Det er sikkert turbulent for kæresten lige nu med nyt brud, sygdom, lejlighed osv....

Anmeld

11. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes det er fint med at tegne en tegning og det..: Det er da virkelig synd for hende og også lidt underligt, at hun først siger det med nummeret også ikke gør det alligevel, selvom hun står midt i suppedasen, hvilket man jo godt kan forstå, men!!!... det kan børn jo ikke forstå

Mmm.. håber hun får en afslutning, men det er jo sikkert også vildt svært, så at sige farvel også bare ikke se hende mere?!... arj hvor er det bare svært!!!!

Anmeld

11. februar 2009

morlotte

hej..
kan sandelig godt forstå du syntes det er svært og du ikke rigtig ved hvad der er rigtigt og forkert at gøre, men syntes du skal prøve at give hende lidt mere tid og se om ikke hun kontakter dig og din datter det håber jeg i hvert fald hun gør, fordi hun lyder da som om hun har været en super skøn papmor for din datter.. hvis ikke hun kontakter jer så syntes jeg du skal prøve at kontakte hendes forældre og høre dem til om hun har snakket med dem om hvad hun vil med din datter om hun vil holde kontakten med hende eller ikke så ved du det og kan bedre sætte din datter ind i tingene det ville jeg gøre hvis det var mig der stod i den situation....
jeg har en søn på 4 år som også er knust fordi jeg har været sammen med en fyr i 2 år som han virkelig så op til og som han var stolt af han begyndte at kalde ham far (han har ikke kontakt med sin rigtige far) efter lang tid vi snakkede med sundhedsplejersken og børnehaven om det og de syntes han skulle have lov til det..desværre er vi gået fra hinanden og vi fik en søn sammen som han har engang imellem og det forstår den store ikke at hans lillebror skal op til hans far og han ikke skal. han vil ´nemlig ikke have ham engang imellem også og han er grædefærdig når lillebror bliver hentet af "far" og han skal blive hjemme har prøvet at forklare det på børneneaveu men han er ikke helt gammel nok til at forstå det...... er der nogle der nogle råd til hvordan jeg skal tackle det?????????

Anmeld

11. februar 2009

DK

morlotte skriver:

hej..
kan sandelig godt forstå du syntes det er svært og du ikke rigtig ved hvad der er rigtigt og forkert at gøre, men syntes du skal prøve at give hende lidt mere tid og se om ikke hun kontakter dig og din datter det håber jeg i hvert fald hun gør, fordi hun lyder da som om hun har været en super skøn papmor for din datter.. hvis ikke hun kontakter jer så syntes jeg du skal prøve at kontakte hendes forældre og høre dem til om hun har snakket med dem om hvad hun vil med din datter om hun vil holde kontakten med hende eller ikke så ved du det og kan bedre sætte din datter ind i tingene det ville jeg gøre hvis det var mig der stod i den situation....
jeg har en søn på 4 år som også er knust fordi jeg har været sammen med en fyr i 2 år som han virkelig så op til og som han var stolt af han begyndte at kalde ham far (han har ikke kontakt med sin rigtige far) efter lang tid vi snakkede med sundhedsplejersken og børnehaven om det og de syntes han skulle have lov til det..desværre er vi gået fra hinanden og vi fik en søn sammen som han har engang imellem og det forstår den store ikke at hans lillebror skal op til hans far og han ikke skal. han vil ´nemlig ikke have ham engang imellem også og han er grædefærdig når lillebror bliver hentet af "far" og han skal blive hjemme har prøvet at forklare det på børneneaveu men han er ikke helt gammel nok til at forstå det...... er der nogle der nogle råd til hvordan jeg skal tackle det?????????

Øv hvor han bare lyde dum. Kan godt forstå at din dreng også er vildt ked af det!!! Jeg har ingen tips desværre

Jeg tror jeg vil give hende en uge mere mht at sende os hendes nummer. Indtil da sender vi en "vi ønsker dig en god dag"-tegning til hendes forældre. Så kan det da være en lille ikke-pres reminder, hvis der altså findes det

Anmeld

11. februar 2009

fam.4xc

morlotte skriver:

hej..

Du kan vist desværre ik gøre med for din søn - det er din x der er et fjols!! Han er sgu da pisse tarvelig - nu har han spillet far i 2 år og så fordi det er slut mellem jer så er det også slut med hans "søn"!!

Behøvede jo ik være hver gang han sku med, men hver anden hvis det er fordi han ik magter det...... øv øv altså

Anmeld

12. februar 2009

DK

Hun har stadig ikke givet lyd fra sig, så nu har Kirstine tegnet en fin tegning og plukket vintergækker, og det sender vi i morgen!

Uhhh jeg håber hun giver lyd fra sig tilbage. Altså bare hun ville ringe og tale med Kirstine en enkelt gang, og sige farvel, så ville det være super rart!

Anmeld

12. februar 2009

Miamaja

ej, jeg synes ikke man kan bebjerde hende for ikke at have taget kontakt. hun har mavekraft (den form for kraft,som de fleste dor af), og saa er hendes forhold gaet i stykker paa et tidspunkt hvor man har brug for al den stoette overhovedet.
hun kan sagtens vare baade syg fysisk og psykisk og saa er det nok heller ikke det rette tidspunkt at tage kontakt med et barn, som ikke kan forstaa hvorfor man er daarlig og ked af det og ikke orker noget.

kan ikke lade vaere med at undre mig over din datters far... han burde da paa netop saadan et tidspunkt vaere der for sin forlovede... hmmm.

tror bestemt en tegning fra din datter vil varme om hjertet og vise man taenker paa hende

Anmeld

15. februar 2009

DK

Miamaja skriver:

ej, jeg synes ikke man kan bebjerde hende for ikke at have taget kontakt. hun har mavekraft (den form for kraft,som de fleste dor af), og saa er hendes forhold gaet i stykker paa et tidspunkt hvor man har brug for al den stoette overhovedet.
hun kan sagtens vare baade syg fysisk og psykisk og saa er det nok heller ikke det rette tidspunkt at tage kontakt med et barn, som ikke kan forstaa hvorfor man er daarlig og ked af det og ikke orker noget.

kan ikke lade vaere med at undre mig over din datters far... han burde da paa netop saadan et tidspunkt vaere der for sin forlovede... hmmm.

tror bestemt en tegning fra din datter vil varme om hjertet og vise man taenker paa hende

Min datters far er en spasser til kriser, helt uden nogen former for tanker om hvad han skal stille op. Derfor så smutter han i stedet. En mand helt uden ressourcer i kriser! Desværre. Hun er en fantastisk kvinde, og han er en tosse ikke at have holdt bedre på hende/idiot når han svigter hende hvor hun har brug for ham!!!

Vi har sendt tegningen, og hun har ringet Hun talte med Kirstine der blev super glad, og vi fik en god lang snak bagefter.

ØV ØV hvor er det synd hun er syg. Jeg har så ondt af hende!!! Jeg håber hun klarer det hele med bravour!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.