ryk mig ud af den her tilstand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Anonym trådstarter

Efter en kæmpe nedtur økonomisk, og her er stadig ingen løsning...er jeg forsat meget ustabil i mit humør. Jeg har selvfølgelig ikke været ved lægen, for hvad skal hun gøre ved det. Hun kan jo ikke finde de penge vi mangler, og hun kan jo ikke støtte mine handicappet drenge.......Det er der kun en til, nemlig mig! Så jeg er nød til at hive mig selv op fra bunden.

Troede egenlig at det var lykkes okay. Jeg var meget ked af det og opgivende i sidste uge, men hen mod fredag synes jeg at jeg ligesom kunne se tingene lidt lysere.

I dag skulle vi til familie tam tam, jeg får både børn og mig selv gjort klar, men så kommer min mand lige 5 min for sendt hjem fra job, ungerne begynder at stresse op over overtøjet, manden hurtigt i bad....pludselig sidder jeg og tuder ved bordet og kan slet slet ikke overskue at vi skal afsted. Tingene går bare alt for hurtigt pludselig. Jeg kan slet ikke samle mig, og ender med at sende mand og børn afsted, da jeg pludselig heller ikke kan have alt det larm ungerne laver.

Først nu har jeg fået lidt hold i mig selv og har fået stoppet tårene. Og nu føler jeg mig som verdens dårligste mor og kone!! Jeg kan sku ikke være bekendt at opføre mig sådan, tude som et barn og nægte at tage med, men inderst inde ved jeg at det overhovedet ikke var blevet hyggeligt hvis jeg var taget med.

Åhhh jeg ved ikke hvad der sker med mig. mit humør svinger voldsomt frem og tilbage og hverken ungerne eller min mand ved hvor de har mig, og det gør jo dem forvirret.

Jeg har alle dage været den, der tog sig af det hele. jeg har altid haft fuld fart på, og jeg har altid haft overblikket.....men nu...Jeg kan ikke en gang overskue at stå ud af sengen hver morgen. jeg magter ikke alle de krav der altid er til mig.....Jeg kan ikke være det bekendt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Vial

Synes du skal fortælle dine børn og mand "at du har brækket hjernen" og da gips ikke hjælper, så er du lidt nærtagende for tiden. Det bliver bedre og du bliver dig selv igen.

Er du ikke i bedring om et par uger, så søg alligevel hjælp hos lægen.

God bedring - vi knækker alle på et tidspunkt i vores liv!!

Anmeld

5. november 2011

Simon's moar <3

Anonym skriver:

Efter en kæmpe nedtur økonomisk, og her er stadig ingen løsning...er jeg forsat meget ustabil i mit humør. Jeg har selvfølgelig ikke været ved lægen, for hvad skal hun gøre ved det. Hun kan jo ikke finde de penge vi mangler, og hun kan jo ikke støtte mine handicappet drenge.......Det er der kun en til, nemlig mig! Så jeg er nød til at hive mig selv op fra bunden.

Troede egenlig at det var lykkes okay. Jeg var meget ked af det og opgivende i sidste uge, men hen mod fredag synes jeg at jeg ligesom kunne se tingene lidt lysere.

I dag skulle vi til familie tam tam, jeg får både børn og mig selv gjort klar, men så kommer min mand lige 5 min for sendt hjem fra job, ungerne begynder at stresse op over overtøjet, manden hurtigt i bad....pludselig sidder jeg og tuder ved bordet og kan slet slet ikke overskue at vi skal afsted. Tingene går bare alt for hurtigt pludselig. Jeg kan slet ikke samle mig, og ender med at sende mand og børn afsted, da jeg pludselig heller ikke kan have alt det larm ungerne laver.

Først nu har jeg fået lidt hold i mig selv og har fået stoppet tårene. Og nu føler jeg mig som verdens dårligste mor og kone!! Jeg kan sku ikke være bekendt at opføre mig sådan, tude som et barn og nægte at tage med, men inderst inde ved jeg at det overhovedet ikke var blevet hyggeligt hvis jeg var taget med.

Åhhh jeg ved ikke hvad der sker med mig. mit humør svinger voldsomt frem og tilbage og hverken ungerne eller min mand ved hvor de har mig, og det gør jo dem forvirret.

Jeg har alle dage været den, der tog sig af det hele. jeg har altid haft fuld fart på, og jeg har altid haft overblikket.....men nu...Jeg kan ikke en gang overskue at stå ud af sengen hver morgen. jeg magter ikke alle de krav der altid er til mig.....Jeg kan ikke være det bekendt!

Puha det kunne lige så godt være mig der havde skrevet det der ! 
Føler virkelig med dig !
Det er forfærdeligt at ha det sådan.

Jeg synes du skal snakke med din læge og evt. få en henvisning til en psykolog. Jeg har ikke selv taget skridtet og snakket med en psykolog, da det er svært for mig, at indse at det er dét der skal til for at hjælpe mig helt på plads igen..
Ved din mand hvordan du har det? 

Håber det bedste for dig !!
Og lige en kæmpe til dig !!  

Anmeld

5. november 2011

mortilflere

Kan i få hjælp til drengene , måske barnepige ordning ??

Så du bliver aflastet hjemme , og kan komme ud på ego tid ??

Og husk det der er ikke dig , det er kroppen der tager over og råber op til dig den har fået nok , enda mere end nok...

Pas på dig selv  , og ta til lægen.

Anmeld

5. november 2011

Anonym trådstarter

Simon's moar <3 skriver:

Puha det kunne lige så godt være mig der havde skrevet det der ! 
Føler virkelig med dig !
Det er forfærdeligt at ha det sådan.

Jeg synes du skal snakke med din læge og evt. få en henvisning til en psykolog. Jeg har ikke selv taget skridtet og snakket med en psykolog, da det er svært for mig, at indse at det er dét der skal til for at hjælpe mig helt på plads igen..
Ved din mand hvordan du har det? 

Håber det bedste for dig !!
Og lige en kæmpe til dig !!  

Til dels ved min mand godt, at jeg har det elendigt, og han forsøger at være opmunterne, men alligevel kommer det nok bag på os begge, hvor lidt der egenlig skal til før at filmen knækker.

Det er også det der gør det så svært, for det ene øjeblik har jeg det okay, og det andet øjeblik så sker der et eller andet, feks familie tam tam, og så lukker jeg helt af, kan pludselig ikke overskue det, selvom jeg rigtig gerne vil afsted. Pludselig kan jeg ikke magte alt det der snak i mit hovede, alle de mennesker der vil spørge om fuldstændige ligegyldige ting, i den bedste mening.

Nu har jeg brugt eftermiddagen på sofaen, zappet på tvet og sovet en times tid. Der går nok ikke længe før de atter er hjemme.

Anmeld

5. november 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Kan i få hjælp til drengene , måske barnepige ordning ??

Så du bliver aflastet hjemme , og kan komme ud på ego tid ??

Og husk det der er ikke dig , det er kroppen der tager over og råber op til dig den har fået nok , enda mere end nok...

Pas på dig selv  , og ta til lægen.

Den største dreng har vi aflastning til, men ikke til den yngste endnu.

Jeg har enorm svær ved at slippe det herhjemme. Også selvom jeg ikke er her. Mine tanker er her altid. Jeg er altid lidt bange for at tingene nu ikke går efter planen, at de ikke får medicinen osv, og derudover skal jeg altid bruge lang tid på planlægningen hvis jeg skal ud af huset uden børn. ellers kan andre have svær ved at passe dem.

Så selvom det er hårdt, så føler jeg også at det er min base. Ja det er lidt svært at forklare.

Anmeld

5. november 2011

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Synes du skal fortælle dine børn og mand "at du har brækket hjernen" og da gips ikke hjælper, så er du lidt nærtagende for tiden. Det bliver bedre og du bliver dig selv igen.

Er du ikke i bedring om et par uger, så søg alligevel hjælp hos lægen.

God bedring - vi knækker alle på et tidspunkt i vores liv!!

En rigtig god måde at sige det på

Anmeld

5. november 2011

Simon's moar <3

Anonym skriver:

Til dels ved min mand godt, at jeg har det elendigt, og han forsøger at være opmunterne, men alligevel kommer det nok bag på os begge, hvor lidt der egenlig skal til før at filmen knækker.

Det er også det der gør det så svært, for det ene øjeblik har jeg det okay, og det andet øjeblik så sker der et eller andet, feks familie tam tam, og så lukker jeg helt af, kan pludselig ikke overskue det, selvom jeg rigtig gerne vil afsted. Pludselig kan jeg ikke magte alt det der snak i mit hovede, alle de mennesker der vil spørge om fuldstændige ligegyldige ting, i den bedste mening.

Nu har jeg brugt eftermiddagen på sofaen, zappet på tvet og sovet en times tid. Der går nok ikke længe før de atter er hjemme.

Jeps, kender det alt for godt selv..
Det kom også bag på min kæreste og mig selv, hvor skidt det står til med mig..

Har du overvejet psykolog? Jeg tror det vil hjælpe dig rigtig meget.

Lige præcis ! Én dag er humøret i top, dagen efter total i bund.. Kan vågne om morgenen og være mega glad, men i løbet af dagen vender det.. Og omvendt..
Ja, familie tam tam er ikke altid lige sjovt når man ikke er på toppen psykisk.. Heller ikke arbejde.. Puha, det trækker tænder ud nogle gange.

Det er også rart, med noget tid for sig selv, hvor man ikke skal tænke på andre end en selv..
Har du overvejet, at vise din mand det du har skrevet herinde? 

Anmeld

5. november 2011

Hougaard92

Anonym skriver:

Først stort  til dig.

Det kunne have været mig selv der havde skrevet det du skriver, kender udmærket godt det at man ikke kan overskue noget som helst, og tårerne triller ned af kinderne over det midste, og det værste af det hele man kan ikke komme ud af sengen.

Hvis jeg var dig synes jeg bestemt du skal gå til lægen, og snakke med ham og evt. få en henvisning til en psykolog.

Jeg vil lige sige, jeg har selv en depression, og jeg kom til lægen og begyndte til psykolog, jeg havde det præcis ligesom dig. Det er fantastisk at have fået en helt passiv person som jeg kan snakke med om alle mine tanker og de ting som går mig på - selv sådan noget som økonomi hvilket du skriver i dit indlæg. Ikke fordi hun kan gøre noget ved det, og give de penge man mangler - men bare få en til at se meget lysere.

Jeg håber du søger hjælp, da ingen mennesker fortjener at have det så skidt, og det er svært det ved jeg - men det er bare at få sparket sig selv afsted !

Anmeld

6. november 2011

mortilflere

Anonym skriver:

Den største dreng har vi aflastning til, men ikke til den yngste endnu.

Jeg har enorm svær ved at slippe det herhjemme. Også selvom jeg ikke er her. Mine tanker er her altid. Jeg er altid lidt bange for at tingene nu ikke går efter planen, at de ikke får medicinen osv, og derudover skal jeg altid bruge lang tid på planlægningen hvis jeg skal ud af huset uden børn. ellers kan andre have svær ved at passe dem.

Så selvom det er hårdt, så føler jeg også at det er min base. Ja det er lidt svært at forklare.

Vi har det ens  , sig til hvis du vil snakke jeg er kun en pb væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.