MD-scanning..? køn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Rikke, Liam & Linus

Vi vil gerne vide det. Vi har en dreng i forvejen og vi gerne vide om det bliver en dreng eller pige næste gang, fordi vi er nysgerrige og så vi ved om vi kan genbruge tøj, sengetøj osv. eller om vi skal ud og købe nyt. Så der er lidt tid at løbe på.

Men nu blev jeg da lige i tvivl.

Skal man også have taget blodprøve op til misdannelsesscanningen? Man får jo lavet doubletest op til nakkefoldsscanningen.

Der er da ikke nogen der har fortalt mig at jeg skal have taget ny blodprøve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

caceca

Jeg har også stemt at vi gerne vil vide det

Skal til 20 ugers scanningen her d 28 nov og vi glæder os til at se den lille spunk igen

- jeg har altså heller ikke hørt at man skal have taget blodprøver før denne scanning, så det tror jeg ikke man skal. Dette er mit 4 barn ( Ja 4..) og jeg har aldrig fået taget blodprøver op til 20 ugers scanningen.

Anmeld

4. november 2011

chael

dola skriver:

Hmm skal man ogsåå have taget blodprøver inden en misdannelses scanning??

Og vil i have at vide hvad det bliver, hvad er jeres argument for jeres valg.

Havde man spurgt mig om jeg ville vide det for bare ½ år siden havde jeg fuldstændig forkastet ideen, og ville have det som en overraskelse. Men lige nu vil jeg gerne vide det, der er bare så mange ting der er kommet bag på mig indtil videre i graviditeten, bla. selve graviditeten..

Hygge

Jeg fik ikke taget blodprøve inden MD scanning!

Og jeg har fået oplyst kønnet på alle mine unger, men det er af ren og skær nysgerrighed og intet andet.

Det har intet med bekvemmelighed at gøre, eller fordi det er mere praktisk med at vide kønnet.

Det var ren og skær nysgerrighed og jeg kunne udholde tanken om at gå i 9 mdr og ikke vide hvad det var der lå derinde

Overraskelsen, for mit vedkommende, bliver ikke mindre, for man er jo stadig spændt på hvordan baby ser ud og hvad det er for et lille menneske man har bagt på i 9 mdr

*Camilla

Anmeld

4. november 2011

Ka+Ma=Be

Jeg har det nok lige som dig Jeg har aldrig ville vide det. Men da jeg blev gravid blev jeg bare for nysgerrig. Min kæreste ville helt vildt gerne vide det - så han lokkede og lokkede.

Til MD fik vi ikke kønnet at vide - men da jeg har en svigerinde som er uddannet jordemoder og sonograf, og har sin egen "forretning", ja så var det svært at lade være

Anmeld

4. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har ikke vidst kønnet på forhånd på vores to børn. Vi ville gerne have, at det skulle være en overraskelse og først vide det når de lå på maven af mig. Det var i øvrigt min mand som så det begge gange.

Synes godt, at det kan bliver lidt for praktisk, at skulle vide det på forhånd, så man kan købe de rigtige farver mv.

Anmeld

4. november 2011

-Sigrid-

Jeg fik ikke taget blodprøver

Til at starte med ville ingen af os vide kønnet, men så drømte jeg at det var en pige, og begyndte at kalde baby for hun... Og så ville jeg bare SÅ gerne vide det, selvom kæresten stadig ikke var overbevist. - overhoved. Så vi snakkede om det i 3 måneder (jeg drømte det MEGET tidligt), og til sidste sagde han at han gerne ville gøre mig glad, så ... Vi skal have en lille pige

Efter det syntes jeg bare at alting omkring hende er mere naturligt, det er ikke en ukendt "den" længere, det er vores datter og det er skønt ikke at være i tvivl 

Anmeld

4. november 2011

NilleG

Fra jeg fandt ud af jeg var gravid kunne jeg slet ikke vente med at få kønnet af vide   Så ja vi skulle da vide det, de kunne så kun sige hvad det lignede og vi tog så en ekstra scanning og sørme så venter vi en lille pige som begge scanninger viste  

Anmeld

4. november 2011

freiasmor

Jeg vil ikke vide kønnet fordi jeg gerne vil have overraskelsen
det kan selvfølgelig være jeg skifter mening hvis de spørger til MD-scanningen.. men indtil videre, vil jeg bare gerne have et sundt og raskt barn som jeg kommer til at elske uanset hvad det bliver !

kæresten vil tilgengæld gerne vide det da han og jeg selv (lidt i drømmene håber på en dreng) så det ender højtsandsynligt med at vi får det at vide

Anmeld

4. november 2011

Clisolka

Vi fik at vide til MD-scanningen at vi ventede en pige - vi var alt for nysgerrige til ikke at vide det 

Anmeld

4. november 2011

Moar2011

jeg har stemt ja ! - vi var enige om at ville vide det - og anden gang ku jeg måske godt tænke mig at vente , men så alligevel ikk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.