Pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. november 2011

MoarViborg

Hmm.. Ja, hvordan går det med jeres småstore unger??

Vi havde en periode hvor Maya syntes at det der med at sidde på potten det var hyggeligt, men hun lavede aldrig noget i den - jo tissede én enkelt gang, men vist mest ved et uheld! Og nu er hun her for et par uger siden pludselig SLET ikke interesseret i komme på potten! Og hun kommer heller ikke og siger hvis hun har noget i bleen (Jeg kan dog for det meste fornemme lugten&nbsp!

Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det før nu her hvor hun er startet i vuggestue her på Malta! Flere af mine veninder fra DK som har lige lidt ældre børn har fortalt at de fik gennemført pottetræning 2-3 mdr før 3 års fødselsdagen, og så kan jeg jo i princippet godt give Maya en pause for al den snak om potte indtil Januar og se om interessen skulle komme igen!

Det er bare lidt som om at børnene hernede er lidt tidligere på den - de fleste af hendes jævnaldrene i vuggestuen bruger ikke længere ble  What to do! Vil under ingen omstændigheder presse hende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Diana...

Potte hvad er det  Lucas kommer til at gå med ble til han bliver 30 lige som min datter kommer til at være skaldet til hun bliver 30. 

Vi pottetræner ikke. Vi har den til at stå fremme og vi har også sådan et sæde til toilettet frem og han ved hvad det skal bruges til men at sidde på det NEJ det vil han bare ikke. 

Hans bedste veninde som er 9 måneder ældre valgte selv da hun var 2 1/2 år at nu ville hun ikke have ble på mere og har være 90% ble fri siden med det mener jeg hun kun bruger ble om natten 

Lucas synes det er så sjovt og spændende at hun hele tiden skal på toilettet og lave pu eller tisse og går meget op i den MEN om han selv vel NEJ. Han bryder sig faktisk slet ikke om at gå uden ble. Vi prøver en gang i mellem men han kommer efter 1 min og siger han vil have ble på. 

Jeg er af den holdning og de selv siger til når de er klar og man absolut ikke skal presse dem. Selvfølgelig snakker vi med ham om det og hans dukke sidder også på potte men han vil ikke selv og det skal nok komme vi har ikke travlt 

Anmeld

5. november 2011

Moar'en

Viktor er ikke intereseret i den her hjemme. Oppe i hans Dp kommer alle drengene på potte efter frokosten og de synes det er vildt hyggeligt, de går selv hen og henter potterne og en bog hver og så sidder de ellers der Han har 1 gang lavet på potten og tisset ved siden af (sådan går det jo når man ikke kan lade være med at pille, hihi ) Men her hjemme vil han ikke noget, hihi

Anmeld

6. november 2011

Diana...

Moar'en skriver:

Viktor er ikke intereseret i den her hjemme. Oppe i hans Dp kommer alle drengene på potte efter frokosten og de synes det er vildt hyggeligt, de går selv hen og henter potterne og en bog hver og så sidder de ellers der Han har 1 gang lavet på potten og tisset ved siden af (sådan går det jo når man ikke kan lade være med at pille, hihi ) Men her hjemme vil han ikke noget, hihi

Ej hvor jeg synes det er super at jeres DP mor gør dette! Det gør vores slet slet ikke   til din DP. 

Anmeld

6. november 2011

MoarViborg

Hov havde slet ikke set svarene før nu! Men TAK nu er jeg da meget mere rolig!!

Jeg var ved at høre en af de andre -som fik sin søn pottetrænet og blefri i en alder af 2- hvordan pokker hun havde gjort? og sørme om ikke hun "bare" havde taget bleen af ham, så han lavede og tissede i bukserne, og da han så efter et par dage havde fundet ud af at det var ubehageligt, ja så begyndte han at bruge potten!

Men så desperat bliver jeg altså ikke! Min lille pige skal da absolut ikke ydmyges ved at lave i bukserne bare fordi jeg er træt af at hun ikke viser interesse for potten! 

Anmeld

6. november 2011

Moar'en

Diana... skriver:

Ej hvor jeg synes det er super at jeres DP mor gør dette! Det gør vores slet slet ikke   til din DP. 

Ja jeg synes også det er kanon. Og er der en dag hvor en af dem bare ikke vil, så får de lov at slippe, så der er ingen pres.

Anmeld

6. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har ingen potte, men et bræt med trin til, at sætte på toilettet. Lina vil gerne sidde på det og tisser som regel også. Vi tilbyder hende når hun kommer hjem, at få bleen af, men det vil hun ikke. Vi gør ikke så meget ud af det, da det nok skal komme.

I vs bliver alle børn tilbudt, at komme på toilettet når de bliver skiftet.

Luka blev først renlig i foråret, hvor han var 3 1/2 år, så måske derfor vi tager det som det kommer. Drenge er også længere tid om, at blive renlige.

Lina kommer med det samme hun har lavet i bleen og fortæller det.

Anmeld

7. november 2011

Diana...

MoarViborg skriver:

Hov havde slet ikke set svarene før nu! Men TAK nu er jeg da meget mere rolig!!

Jeg var ved at høre en af de andre -som fik sin søn pottetrænet og blefri i en alder af 2- hvordan pokker hun havde gjort? og sørme om ikke hun "bare" havde taget bleen af ham, så han lavede og tissede i bukserne, og da han så efter et par dage havde fundet ud af at det var ubehageligt, ja så begyndte han at bruge potten!

Men så desperat bliver jeg altså ikke! Min lille pige skal da absolut ikke ydmyges ved at lave i bukserne bare fordi jeg er træt af at hun ikke viser interesse for potten! 

Puha den måde bryder jeg mig så ikke om  Da jeg gik i DP blev jeg tvunget til at sidde på potte til jeg ville lave noget på den om jeg så skulle side der en time, nogen gange sad jeg der så længe at potten sad fast på min numse  Det har resulteret i at jeg har gennem hele mit liv haft store toilet problemer jeg kan IKKE lide at gå på toilettet når der er andre i hjemmet. Det blev stoppet i DP fordi en af de andre mødre opdaget de og skrev et anonymt brev til min mor og jeg blev selvfølgelig flyttet med det samme. 

Og det jo lidt det samme her man tvinger sine børn til at skide og tisse i bukserne det kan da bestem ikke være rart 

Anmeld

7. november 2011

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Vi har ingen potte, men et bræt med trin til, at sætte på toilettet. Lina vil gerne sidde på det og tisser som regel også. Vi tilbyder hende når hun kommer hjem, at få bleen af, men det vil hun ikke. Vi gør ikke så meget ud af det, da det nok skal komme.

Luka blev først renlig i foråret, hvor han var 3 1/2 år, så måske derfor vi tager det som det kommer. Drenge er også længere tid om, at blive renlige.

Ja vi har også sådan et sæde men Lucas vil ingen af delene og det ok det kommer jo lige pludselig som du selv skriver. 

Anmeld

7. november 2011

MoarViborg

MoarHvidovre skriver:

Åhh det er rart at høre - måske danskere bare har en mere afslappet holdning til pottetræningen - for de dyrker det virkelig hernede, og langt de fleste børn er pottetrænede eller i fuld gang i en alder af 2 ½! Men nu tager jeg den med ro, og lader være med at nævne noget som helst om potter før til januar engang (Med mindre hun pludselig selv bliver interesseret selvfølgelig)

Åhh - det er nu rart med en aktiv gruppe igen! Flere dages frustrationer er nu pist forsvundet takket være jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.