Amning ude - Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.486 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Anonym trådstarter

Det kan godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg ved ikke noget som helst om amning da jeg troede jeg ikke havde mulighed for det, men heldigvis havde jeg alligevel!

Hvordan søren ammer man baby når man er i byen? med alt ens tøj på osv, køber man specielle bluser, og hvor ammer man henne? Må man godt gøre det i ren offentlighed? Er anonym fordi jeg synes det er så pinligt at jeg ikke ved noget om det overhovedet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

ano14316

Anonym skriver:

Det kan godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg ved ikke noget som helst om amning da jeg troede jeg ikke havde mulighed for det, men heldigvis havde jeg alligevel!

Hvordan søren ammer man baby når man er i byen? med alt ens tøj på osv, køber man specielle bluser, og hvor ammer man henne? Må man godt gøre det i ren offentlighed? Er anonym fordi jeg synes det er så pinligt at jeg ikke ved noget om det overhovedet. 

Jeg synes det er et godt spørgsmål.. 

Jeg synes det er lidt svært med hvor grænsen er, for jeg kan tydeligt mærke at min grænse bare er belvet rykket helt vildt efter jeg er blevet mor.. så tænker hele tiden hvordan ville jeg have det før.. 

Men umiddelbart kan man amme diskret, uden at flashe babser, så kan man så at sige amme hvor som helst.. Men man skal jo sikre dig at man ikke gør andre forlegne.. 

Men synes selv at "diskret amning" er en svær diciplin.. men øver mig hehe.. 

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg synes det er et godt spørgsmål.. 

Jeg synes det er lidt svært med hvor grænsen er, for jeg kan tydeligt mærke at min grænse bare er belvet rykket helt vildt efter jeg er blevet mor.. så tænker hele tiden hvordan ville jeg have det før.. 

Men umiddelbart kan man amme diskret, uden at flashe babser, så kan man så at sige amme hvor som helst.. Men man skal jo sikre dig at man ikke gør andre forlegne.. 

Men synes selv at "diskret amning" er en svær diciplin.. men øver mig hehe.. 

Hvordan ammer man uden at flashe hele pattøjet?  Kan slet ikke forstille mig hvordan man gør .. 

Anmeld

3. november 2011

Janni.

Jeg brød mig heller ikke om at amme ude, men knægten skulle jo have mad. Jeg satte mig næsten altid hen i bilen på bagsædet, og ammede.  

I nogen storcentre er der amme stuer / pusle rum hvor der er mulighed for at sidde i ro og mag.

Men ellers sørg for nemme amme påklædning. 

Anmeld

3. november 2011

Noneother

Jeg brugte meget stropbluser / Tanktoppe i den periode. Det er så nemme lige at hive ned på en diskret måde + en løs bluse over hvis det er koldt.

Der kan være enkelte steder. Caféer o.lign hvor det ikke er tilladt, men mener det ellers er tilladt over alt i det frie rum.

Jeg lærte hurtigt at kunne gøre det alle steder. Det er ikke altid lige let og planlægge sig frem til hvornår den lille bli´r sulten.

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Jeg brød mig heller ikke om at amme ude, men knægten skulle jo have mad. Jeg satte mig næsten altid hen i bilen på bagsædet, og ammede.  

I nogen storcentre er der amme stuer / pusle rum hvor der er mulighed for at sidde i ro og mag.

Men ellers sørg for nemme amme påklædning. 

Og hvad er nem amme påklædning? undskyld jeg spørger så dumt, men har virkelig ingen anelse.. Også når det bliver koldt, så skal man jo til at klæde sig fuldstændig af for jakke, halstørklæde osv?  virker så besværligt!

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg brugte meget stropbluser / Tanktoppe i den periode. Det er så nemme lige at hive ned på en diskret måde + en løs bluse over hvis det er koldt.

Der kan være enkelte steder. Caféer o.lign hvor det ikke er tilladt, men mener det ellers er tilladt over alt i det frie rum.

Jeg lærte hurtigt at kunne gøre det alle steder. Det er ikke altid lige let og planlægge sig frem til hvornår den lille bli´r sulten.

Okay, tusinde tak Synes godt nok det med påklædningen er svært, også nu hvor man går den kolde vintertid i møde. 

Anmeld

3. november 2011

otlitrom

Jeg beugte stroptoppe, og havde ofte et tørklæde på, som så dækkede "det bare". Ellers kan man lægge en stofble over skulderen/barnets hoved.. Så er der ingen der ser noget. Det lyder besværligt, men det er det ikke Det skal du nok klare!

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg beugte stroptoppe, og havde ofte et tørklæde på, som så dækkede "det bare". Ellers kan man lægge en stofble over skulderen/barnets hoved.. Så er der ingen der ser noget. Det lyder besværligt, men det er det ikke Det skal du nok klare!

Puha! må øve mig lidt herhjemme først, er bange for at komme til at flashe hele pattøjet og folk bliver stødt af det, men det med stofbleen lyder genialt! tak for dit svar 

Anmeld

3. november 2011

S.Maria

En strop top inderst så du lige kan skubbe stroppen ned over skulderen og hive babs frem og så fx. en t-shirt ud over du kan hive op, eller en langærmet ud over. Så kan du have en stofble til at dække lidt med hvis du føler du viser for meget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.