Privat børnehave og friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Anonym trådstarter

Min søn går i en kommunalt børnehave, men den lukker desværre 1. maj 2012. Forældrerådet vil forsøge at få den lavet om til en privat børnehave hvor der indgår vuggestue og sfo,

For at det kan løbe rundt skal der være min. 20 børn, men helst 30 børn.

Jeg er enlig og får delvist friplads.

Da vi var til møde igår omkring hvad der skulle ske, blev der fortalt at man ville får delt friplads og søskende rabat som i en kommunal børnehave, men andre siger at det gør man ikke, nogle der ved noget om det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

charlottekri

nu ved jeg ikke specielt meget om emnet omkring friplads og den slags, men min datter går i privat børnehave, og der betaler vi til kommunen, så tænker da at de samme regler gælder for friplads og deslige.. Jeg synes at du skal prøve at ringe til kommunen og høre ad, de kan helt sikkert hjælpe dig

Anmeld

4. november 2011

dpb

Vores BH var før det der hed selvejet, og for at få plads blev man skrevet op hos kommunen og betalte også for pladsen igennem dem!! Altså faktisk samme vilkår som en kommunal i store træk og friplads osv. var altså ligetil...

April 2009 blev den så privat da kommunen skulle spare penge og ville lukke den ene af de to BH vi havde i byen Hvilket vi ikke ville finde os i!! Den kommunale blev integreret og vores ligeså for at kunne konkurrere...( altså BH og VS)

Men altså hos os er der samme vilkår for friplads/delvis friplads som i en kommunal!! Vilkårene er de samme i den udstrækning at taksten for at have sit barn der er "det samme" som i en kommunal og altså ikke væsentligt dyrere... og det skal stadig søges hos kommunen Så ingen problemer der

Det der er en af de væsentlige forskelle ud fra hvad jeg har forstået er hvor opskrivningen foregår:

Kommunal eller selvejende: På kommunens almindelige venteliste...

Privat: skal selv ud og "reklamere" og altså selv administrere en venteliste og sørge for børn nok

Derudover skulle det altså være samme vilkår og sådan er det hos vores BH

Det der også skal tænkes i er om det er med eller uden mad man betaler for! det skelnes der ihvertfald mellem i vores kommune... I vores er der madordning som vi førhen har betalt for særskilt, men den er nu røget ind under den takst vi betaler... det er nemlig vigtigt at der forelægger noget hvor det er vedtaget "enstemmigt"... kan ikke huske alle reglerne for der er meget der skal gøres i forbindelse med at blive privatmen det var vigtigt da der ellers ikke kunne beregnes friplads af den ekstra udgift

Qnuz

Anmeld

4. november 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

Min søn går i en kommunalt børnehave, men den lukker desværre 1. maj 2012. Forældrerådet vil forsøge at få den lavet om til en privat børnehave hvor der indgår vuggestue og sfo,

For at det kan løbe rundt skal der være min. 20 børn, men helst 30 børn.

Jeg er enlig og får delvist friplads.

Da vi var til møde igår omkring hvad der skulle ske, blev der fortalt at man ville får delt friplads og søskende rabat som i en kommunal børnehave, men andre siger at det gør man ikke, nogle der ved noget om det ?

Vores datter går i privat integreret institution med 60 børn fra 0-6 år.

Vi kan søge friplads og får søskende rabat som i de kommunale institutioner. Jeg ved ikke om det gælder alle, men det ville da være underligt hvis der er forskel.

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.