Ve nte- vente- vente- synes jeg venter hele tiden.
I november 2008 besluttede min kæreste og jeg, at jeg ikke længere skulle tage p-piller.
Jeg har før været gravid (med en tidligere kæreste) og det tog bare et par forsøg så var den hjemme, men jeg aborterede desværre. Havde derfor ikke drømt om at det skulle blive så svært at blive gravid, men jeg blev klogere. Nu er der gået over et år, hvor der stadig ikke er sket noget.
Min kæreste har fået testet sæden og der er ikke noget galt. Så kunne vi jo godt regne ud at så må det jo være mig der er noget ”galt” med. Jeg har fået taget nogle blodprøver, hvor et hormon er for højt i den ene blodprøve. Lægen sagde at det kunne godt have noget at gøre med ÆL men det kunne også være normal.
Så nu har vi fået henvisning til fertilitetsklinikken, men har først fået en tid i slutningen af marts.
Jeg glæder mig rigtig meget til at komme på klinikken og få nogle svar, og finde ud af hvorfor der ikke er sket noget endnu, men er også rigtig nervøs for det, for det kan jo være knald eller fald- enten får vi at vide at vi kan få børn eller også kan vi ikke.
Jeg har været klar til at få børn i nogle år, men har ventet på at min kæreste skulle blive det, men nu føler jeg lidt at tiden er ved at løbe fra mig. Jeg er 29 år, men jeg har altid drømt om at være en ung mor og kan ikke overskue at skulle bruge flere år på at blive gravid.
Vi har endnu ikke fortalt nogle at vi skal på klinikken, men har diskuteret der rigtig meget. Jeg synes at det er rigtig svært at gå at holde det hemmelig,-også fordi familie og venner ikke kan forstå at vi ikke snart skal have børn og kommer tit med hints. En af grundene til at vi endnu ikke har fortalt om det er at jeg ikke vil have at der er nogle der skal have ondt af os og føle at de ikke kan tale om børn når vi er til stede.
Jeg kan godt høre at det lyder som en stor klagesang, men i hverdagen prøver jeg selvfølgelig at være positiv, men nogle dage er det bare ikke så nemt.
Anmeld