hjææælp :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. november 2011

sandramor

Hej piger....

har virkelig brug for jeres hjælp........

Jeg venter jo barn med min ex.... som i starten gav nogle heftige skænderier mellem os... men de sidste 2 mdr har det bare været såååå fint mellem os.... han begynder at engagere sig meget i graviditeten... eller så meget han nu kan når vi nu ikke er kærester ovs.... og snakker om hans samvær og sådan... hvilket jeg jo synes er fint........ ønsker de to skal se hinanden så meget de kan inden for hvad der passer ind i lillepigens hverdag..... så i må virkelig ikke tro at jeg er ude på at afholde ham samvær for det er jeg bestemt ikke!!!
Men igår gik vores telefon samtale helt skæv...... eller den startede meget godt da han sagde at han gerne ville med til MD scanning om 14 dage hvilket jeg blev RIGTIG glad for.... for har spurgt ham maaaange gange om han ikke ville med.....
Men så drejede samtalen pludselig og han siger så at han jo altså forresten stadig vil ha taget en faderskabs test.. okay siger jeg så.... hvor kom det lige fra??? jamen det ville han bare ha det bedst med....... okay siger jeg så.... jamen det sys jeg er helt okay hvis du har det bedst med det....... blev dog lidt ked.... men forstår ham godt et eller andet sted...... n( der er dog INGEN tvivl om at det er ham der er faderen i mit hoved)
Så siger han..... ja og forresten så kan din barnevogn sagtens ligge i min nye bil..... øøøhh hvad siger jeg så?? ja jeg låner da din barnevogn i de weekender jeg skal ha hende........ okay siger jeg så..... og så ryger det ud af munden på mig.... NEJ det gør du ikke... så må du købe din egen..... okay måske ikke smart sagt men han har aldrig tilbudt at være med til at betale noget som helst........ så blev han da godt nok sur og irriteret på mig hold da helt op!!!!! det ku jeg ikke være bekendt og nu engagerede han sig endelig og så skulle jeg bare være sådan!!!:.... så sad jeg der og det lykkedes ham at give mig rigtig dårlig samvittighed...... men prøver så at fortælle ham at jeg måske ikke synes han behøvede min barnevogn...... han kunne jo bare købe en billig en hun kunne sove i når hun er hos ham....... jamen jeg vil altså ha hende hver weekend fra hun er ½ år?????
okay sandra slug lige den........ og sagde det mente jeg var alt alt for tidligt for hende at skulle undvære sin mor en hel weekend....... jamen det var han ligeglad med.... han kunne være lige så god for hende som jeg kunne..... og jow jow meeeen....
Så øv nu føler jeg bare han straffer mig fordi jeg ikke sys det er fair jeg betaler alt til den lille og han så bare låner det af mig men ikke selv tilbyder at betale lidt.......
Undskyld det blev lidt langt men blev bare så ked af det og skulle vidst bare lige ud med det......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

sandramor

og har igår aftes skrevet en besked til ham hvor jeg undskylder hvis jeg trådte ham over tæerne og det ikke var min mening og prøvet at forklare ham hvad jeg mente..... men ingen svar.......... heller ikke til morgen........ og det gør mig ked af det.... for prøver virkelig virkelig at få et godt forhold til ham.......

Anmeld

2. november 2011

mizz-lillemor06

han kan ikke forlange at have hende hver weekend fra hun er ½ år. men ved ikke helt hvordan der foregår med tøj og ting til hende, når han har hende. men du skal vist kun give hende med til den første dag og så skal han selv sørge for at have til hende de andre dage. men eller kan man ringe til statsamtet og få sådan noget afvide. men mener ikke du skal sørge for det hele.

Anmeld

2. november 2011

LilleMie

Øv det lyder som en svær situation . Jeg har desværre ingen guldkorn til dig, for jeg har aldrig været i samme situation. Men du kan få lidt af mine tanker i stedet .

Jeg synes det lyder som tidligt, at han vil have hende og så hver weekend og en hel weekend . Efter hvad jeg tidligere har læst i andre tråde om samvær, så tror jeg ikke det kommer til at ske , men jeg ved som sagt ikke rigtig noget om det!

Mht. udstyr så er det kun rimeligt, at han bidrager økonomisk, hvis han også vil låne det ellers synes jeg også, det er meget at forvente, at du bare pakker alt dit sammen og sender med din datter. Tøj og sådan plejer vidst at være meget normalt at flytte med i en lille taske. Men han skal jo have en seng, et badekar, et puslebord, legetøj osv. hos sig selv. I kan jo ikke flytte hele hendes værelse hver gang, hun skal overnatte hos ham.

Håber han kommer til fornuft og I finder en god løsning  Der er heldigvis stadig en del tid til jeres pige kommer til verden, så mon ikke I har fundet en løsning inden

Anmeld

2. november 2011

jette1983

han kan ikke "forlange" at få hende hver weekend, og slet ikke når hun er så lille, mener faktisk at man siger at de ikke kan overnatte før de er 1 år? Altså medmindre i er enige om at hun skal det? Hvad hvis du ammer? De kloge siger jo det er bedst at amme i 8 mdr. eller mere.

Hvis han har råd til en ny bil så må han også have råd til at betale noget af baby udstyret, og jeg synes faktisk det er fint at du siger at de ting du har betalt skal blive ved dig, hvad nu hvis det går i stykker mens han har det? Hvem skal så betale? Næ du, han må selv op med pungen, det er jo ikke nogen gave bod, han skal også selv sørge for bleer osv. når hun er ved ham, men det første lange stykke tid skal han vel have samvær hjemme ved dig? Nogle timer om ugen?

Anmeld

2. november 2011

Storken

1) Hvorfor skal han med til den scanning hvis han har en ide om at han måske ikke er faren til hende alligevel?

2) Hvorfor skal det være dig der føjer sig når det er ham der har gjort noget forkert?

3) Din barnevogn er DIN barnevogn. Han må skaffe sin egen til hende.

4) Am hende. Så er en weekend hvertfald udelukket. Kontakt statsforvaltningen hvis du har nogle spørgsmål.

5) Hvis han har mistanke til at han IKKE er far,hvorfor vil han så pludselig til scanning og taler om din barnevogn kan være i hans bil?

-Han VED godt at han ER faren. Det er tydeligt at høre. Næsten alle mænd i den båd reagere ens. Trusler med at tage barnet fra moderen når barnet er så lille er ikke det bedste fundament for et godt samarbejde 

For mig at se så virker det forkert at en mand reagere sådan her over noget ganske logisk. Det er ikke et privilegie for dig at han opføre sig pænt eller som en kommene far. Det er en selvfølge. Han er ikke hellig selvom han opføre sig sådan!

Han KAN komme med til den scanning. Han KAN en del hvis bare han behandler dig pænt og ikke stiller ulogiske krav eller inddirekte truer med tidligt samvær for at få dig til at bøje dig for ham

. Han har råd til en bil. Ergo har han råd til at spare op til en barnevogn. Disse ting er IKKE dit ansvar,men hans. 

Han ved da godt at han kan spare op,men det fryder ham sikkert at han ved at han har dig liige hvor han vil have dig. I hans hule hånd. Han vil vende alt til hans fordel hvis du bøjer dig. Han er udspekuleret og kender dig tilsyneladene godt siden du reagere sådan på hvad han forlanger/inddirekte truer dig med .

Hader mænd som ham der behandler kvinder sådan,hvilket sikkert kan læses tydeligt i dette indlæg

Anmeld

2. november 2011

sandramor

nej jeg synes også at det var lige voldsomt nok at forlange samvær så længe så hurtigt i hendes liv....... og blir sku lidt ked og sur når jeg føler han gør det for at true mig og ikke tænker på den lille istedet for......

storken : jeg synes dine svar eller rettere spørgsmål gir meget mening og beskriver meget af de tanker jeg sidder med i mit hoved..... forstår ikke hvorfor han vil med til det ene og andet hvis han ikke tror på det er hans barn alligevel.... og forstår ikke hvorfor det hele tiden er mig der gør noget forkert?? og han så bare kan tillade sig at blive ondskabsfuld og true med ditten og datten.......
det der måske gjorde mig sur igår var nok at han IKKE EN GANG spurgte!!! han tog bare for givet at selvfølgelig skulle han da bare ha den barnevogn... hvad skulle han dog ellers gøre.....

Og du har helt ret... han ved godt han er faderen det er jeg ret sikker på..... men ja det gør mig ked af at han behandler mig på den her måde og truer med det ene eller andet istedet for at vi sammen prøver at finde en fornuftig løsning på det hele......

Men ja han kender mig jo nok lidt for godt...... men jeg vil bare ikke bøje mig for ham!! der kender han mig tydeligvis ikke godt nok..... min første priotet er min kommende datter og hendes velbefindende...... også derfor jeg aldrig kunne finde på at forbyde ham samvær.... aldrig.... men det skal dælme være rimeligt og det skal være i et tempo hun kan følge med i færdig basta!!!

og han har råd til bil og til ny lejlighed og møbler og gud ved hvad alt af dyre dyre ting han har købt.... men vil bare låne alle de ting jeg køber til hende.... for han betaler jo børnepenge og det må være nok.... åbenbart.......

ja men ak han har lagt mig på is og jeg magter ikke at blive ved med at prøve så må jo lade ham være og håbe han kommer til fornuft..................... eller ikke.....

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

hvorfor må faderen ikke have hende overnattende fra hun er 6 mdr ? 

jeg tænker hvis barnet ikke bliver ammet længere eller overhovedet, så burde der jo ikke være noget for at faderen kunne have barnet? jjeg  ved godt at amtet vil give moderen ret, hvis at moderen vil nægte det samvær, Men jeg har bare ofte undret mig over hvorfor man vil nægte faderen den tid. Om man selv ville undvære den tid, hvis det var omvendt. hvis faderen sagde nej du ... du må vente sq du er "kun" barnets samværs forældre. 

Og jeg ved ikke hvad at moderen skulle kunne som faderen ikke kan i den alder UD OVER AMME, men igen hvis man ikke gør det, så er det vil frit for- 

Min kæreste havde hans søn overnattende fra han var 6 uger gammel, og det har været fint på alle plan, han kunne udfylde drengens behov lige så godt som moderen kunne. 

Ang det andet, ja jeg ville nok bare ( elleres rettere) jeg lånte min barnevogn til faderen.  det var bare nemmere, faderskab test, kan jeg som godt forstå, når den er overstået jamen så er det jo sikker og det står nedskreven HAN er faderen , heller det end dumme beskyldninger hele tiden om at han er i tvivl.

Han skal jo også af med børnepenge, så han vil jo også komme til at betale noget, mener også at hvis man ikke er sammen i graviditeten kan man søge til babyudstyr inden for en begrænset beløb. 

jeg ville være glad for hvis min eks gad gå op i vores datter. men det er for besværligt. 

Anmeld

2. november 2011

sandramor

jeg siger heller ikke at det ikke er fint... og det vil måske også sagtens kunne lade sig gøre.... det fungere sikkert fint for mange....... eller noget...

det jeg blir lidt harm over det er at det skal være et samarbejde omkring barnet og det ville være rart hvis jeg følte han tænkte på barnet først frem for at det føles som om at han kun gør det for at straffe mig...... det bryder jeg mig IKKE om!! det skal være fordi han vitterlig har lyst til det og ikke fordi han føler han kan straffe mig på den måde....... så har jeg jo ikke ligefrem den vilde lyst til at overlade datteren til ham......

og jaaa muligt du sys det var lettere bare at aflevere barnevognen til ham..... det er vel ikke lettere end at han selv ofre nogle penge på en brugt barnevogn?? og ikke skal slæbe en min barnevogn frem og tilbage?? hvis han ikke engang vil spørge om han må låne den???......

og nej du kan ikke få tilskud til noget som helst børne udstyr..... undersøgte jeg dengang jeg ventede min datter......

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

jeg siger heller ikke at det ikke er fint... og det vil måske også sagtens kunne lade sig gøre.... det fungere sikkert fint for mange....... eller noget...

det jeg blir lidt harm over det er at det skal være et samarbejde omkring barnet og det ville være rart hvis jeg følte han tænkte på barnet først frem for at det føles som om at han kun gør det for at straffe mig...... det bryder jeg mig IKKE om!! det skal være fordi han vitterlig har lyst til det og ikke fordi han føler han kan straffe mig på den måde....... så har jeg jo ikke ligefrem den vilde lyst til at overlade datteren til ham......

og jaaa muligt du sys det var lettere bare at aflevere barnevognen til ham..... det er vel ikke lettere end at han selv ofre nogle penge på en brugt barnevogn?? og ikke skal slæbe en min barnevogn frem og tilbage?? hvis han ikke engang vil spørge om han må låne den???......

og nej du kan ikke få tilskud til noget som helst børne udstyr..... undersøgte jeg dengang jeg ventede min datter......

er ret sikker på at min køreste fik lov til at betale forhøjet børnepenge eller lign pga de ikke var sammen i graviditeten.,

Nå ja .. det er lidt vores lod, jeg vil gerne at min datter og hendes far er sammen, og for det bøjer jeg mig nogle gange baglæns fordi HAN gør det ikke, så hvis mit barn. skal have samvær så gør jeg det for mit barns skyld. Det er sq ikke for hans skyld, og man må nogle gange gøre noget man bare synes er skide urretfærdig, men jeg gør det ... for mit barn. det vigtigste i mit liv 

Men du kan også holde på din ret. For MIG betød det ikke noget om han tog vores datters barnevogn med for de der 2 dage ud af 14.

Min kæreste havde nu også selv hans egen både klapvogn og barnevogn. Men vi har så også ungerne lidt mere end bare hver anden weekend 

Min eks bankede mig, efterlod mig en GIGA gæld, trak mig i retten to gange, og meldte mig til kommunen ... tror du jeg har lyst til at han skal se vores fælles barn. ikke specilelt, men fordi det er hvad mit barn gerne vil og han vil aldrig skade vores barn, det er mig han hader af en eller anden grund så gør jeg hvad jeg kan for at det samvær bare kører. Vi må finde os i alverdens lort for vores børns skyld nogle gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.