Hun gider ikke spise!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. februar 2009

Tynen

Stella spiser virkelig ikke særlig meget når hun er hjemme (Heller ikke i weekenderne) - Til gengæld spiser hun okay meget når hun er i DP.

Men - Det er dælme da frustrerende når vi kører på 1½ uge hvor hun ikke vil spise morgenmad og aftensmad.

Andre der har probs med at få barnet til at spise?
Gider bare heller ikke lave flere retter mad for at gøre damen tilfreds.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2009

mor til en del

Ja den kender jeg.....Cilas spiser heller ikke ret meget når mor serverer, men det lyder til at han spiser fint hos DP.

Nu skal han være hjemme hos mig i 9 dage, så jeg håber dælme at drengen forandre mening inden den tid er omme...

Du har helt ret, man bliver frustreret, jeg ender med at blive helt ked af det, måske især fordi, jeg synes der bruges megen tid på forberedelse af maden, og så sidder han der og ikke vil spise, og nogle af de andre er inde i en meget kræsen periode, så ligegyldig hvad jeg laver er der nogen der brokker sig.....de skulle skamme sig.

Anmeld

10. februar 2009

Tynen

Mor til en del skriver:

Ja den kender jeg.....Cilas spiser heller ikke ret meget når mor serverer, men det lyder til at han spiser fint hos DP.

Nu skal han være hjemme hos mig i 9 dage, så jeg håber dælme at drengen forandre mening inden den tid er omme...

Du har helt ret, man bliver frustreret, jeg ender med at blive helt ked af det, måske især fordi, jeg synes der bruges megen tid på forberedelse af maden, og så sidder han der og ikke vil spise, og nogle af de andre er inde i en meget kræsen periode, så ligegyldig hvad jeg laver er der nogen der brokker sig.....de skulle skamme sig.

Præcis!!!

Altså, jeg er ikke bekymret fordi hun ikke spiser.
Jeg tror på at hun nok skal melde sig hvis hun er sulten.
Men det er mere forberedelsen af mad der irriterer mig grusomt.

Igår lavede vi kartoffelmos og kødsovs (Hvilket jo ikke bare er noget man lige smider sammer når man er ved at spy ved stanken af kød) fordi jeg ved hvor meget hun elsker det.
MEN dælme nej om ungen overhovedet ville røre det da det blev serveret.

IHH!! Så bliver man altså en kende frustreret.
Gider nærmest ikke købe aftensmad mere
Det er jo kun Stig der æder det.

Anmeld

10. februar 2009

..

Dejligt jeg ikke er den eneste med de problemer..

Vi har har de største problemer med morgenmaden og frokosten, ja faktisk alle dagens måltider..

Vi vil frygteligt gerne have at hun spiser havregrød til morgenmad, syntes det lægger sådan en god bund og det er godt med smør og sødmælk i, hun er jo ikke så stor.. Det har hun ikke ville spise de sidste uger og vi har prøvet med havrefras og cornflakes men hun spiser meget lidt af det.. I går blev vi enige om at hun tager r.... på os og har besluttet kun at give hende havregrød resten af ugen for at se hvordan det går.. i morges afviste hun det efter et par mundfulde som hun plejer, jeg sagde så til hende at hun ikke fik andet og hun tog lidt mere, det gentog sig og hun endte med at spise halvdelen.. Tror bare hun prøver til.. Til frokost spiser hun alt muligt hos dp, herhjemme kun fiskeduser, tror bare vi skal lade være at tilbyde dem alt muligt hvis vi VED de kan lide det de får..

Giver det mening?

Knus Rikke

Anmeld

10. februar 2009

..

Dejligt jeg ikke er den eneste med de problemer..

Vi har har de største problemer med morgenmaden og frokosten, ja faktisk alle dagens måltider..

Vi vil frygteligt gerne have at hun spiser havregrød til morgenmad, syntes det lægger sådan en god bund og det er godt med smør og sødmælk i, hun er jo ikke så stor.. Det har hun ikke ville spise de sidste uger og vi har prøvet med havrefras og cornflakes men hun spiser meget lidt af det.. I går blev vi enige om at hun tager r.... på os og har besluttet kun at give hende havregrød resten af ugen for at se hvordan det går.. i morges afviste hun det efter et par mundfulde som hun plejer, jeg sagde så til hende at hun ikke fik andet og hun tog lidt mere, det gentog sig og hun endte med at spise halvdelen.. Tror bare hun prøver til.. Til frokost spiser hun alt muligt hos dp, herhjemme kun fiskeduser, tror bare vi skal lade være at tilbyde dem alt muligt hvis vi VED de kan lide det de får..

Giver det mening?

Knus Rikke

Anmeld

10. februar 2009

Tikki

yes! Iza spiste intet...og jeg mener virkelig intet...det handlede om 1/2 stykke rugbrød på en hel dag. Sådan gjorde hun 1 måned og tabte sig 1 blestørrelse. Jeg har været SÅ frustreret over det....men nu er hun begyndt igen at spise og æder som en gal.

Jeg har læst et sted at de her ved 18-19 måneders alderen får sådan nogle underlige idéer, sover og spiser dårligt og bliver morsyge...lidt ala tigerspring, hvis det faktisk ikke er det måske?? Husker ikke hvor langt bogen går i den nye udgave...

Men altså - har været der med det spisning - SÅ frustrerende!

Anmeld

10. februar 2009

Rasmine

Yes, tro det eller la' vær.
Haft samme problem her.

Ostehaps, frugtstang, boller, franner, banan = alt det sjove, gider han dog godt kværne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.