Rejeost - må jeg det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

dpb

Tror også sagtens du kan spise den med god samvittighed Jeg har altså også spist det i alle mine graviditeter... ikke sådan på dagsbasis konstant, men altså når jeg havde lyst Alt med måde jo

Dengang jeg tjekkede det mener jeg bare jeg fik afvide jeg skulle holde mig fra skimmeloste og i den du'r.... (hvilket ikke var noget problem da jeg ikke bryder mig om den type oste)

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

AnnaB.

Tak for alle svar.

Herligt at Buko-oste er ok.. har allerede været ude og anskaffe mig en stor en med rejer i. Eller i hvert fald en rejeost

Mmmmmmm rejeost!

Anmeld

2. november 2011

NJN

Må man nu heller ikke spise ost?

Anmeld

2. november 2011

Pige2009

AnnaB. skriver:

Halløj.

Jeg blev så glad da jeg fandt ud af, at det ikke var alle bløde oste man skulle undgå som gravid, men kun dem der indeholdt upasteuriseret mælk.

Men nu er jeg vendt hjem fra Føtex, helt skuffet: der står ikke noget om hvilken type mælk der bruges i rejeost på rejeosten! Eller på nogen af de andre Buko-oste. Og damen jeg spurgte, kunne heller ikke hjælpe. Så nu sidder jeg her med en anden ost, som jeg slet ikke har ligeså meget lyst til, men som jeg helt sikkert godt må spise.

Lang historie kort: må jeg godt spise rejeost, selvom jeg er gravid? Den virker så harmløs

Ja

Anmeld

2. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

NJN skriver:

Jo det må du godt. Det er blot upastauriseret man ikke må røre. Men laaaangt de fleste oste herhjemme er pastauriseret. Hårde, bløde, etc. Det er mere produkter sydfra som man skal passe lidt på med. F.eks. franske oste. 

Reglerne er meget strenge herhjemme, og mener bestemt at langt det meste på hylderne i supermarkedet er pastauriseret. Lovgivningen er meget streng. Så spis du bare ost. 

Anmeld

2. november 2011

NJN

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jo det må du godt. Det er blot upastauriseret man ikke må røre. Men laaaangt de fleste oste herhjemme er pastauriseret. Hårde, bløde, etc. Det er mere produkter sydfra som man skal passe lidt på med. F.eks. franske oste. 

Reglerne er meget strenge herhjemme, og mener bestemt at langt det meste på hylderne i supermarkedet er pastauriseret. Lovgivningen er meget streng. Så spis du bare ost. 

Ja okay, selvfølgelig.. Man ville jo heller ikke spise et råt æg, eller er det ikke det samme???  

Anmeld

2. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

NJN skriver:

Ja okay, selvfølgelig.. Man ville jo heller ikke spise et råt æg, eller er det ikke det samme???  

Tjo, altså det er fordi upastauriseret mælk/ost. kan indholde en bakterie som kan være meget farlig for bebs i maven. Men det er vist yderst sjældent at det sker herhjemme. 

Anmeld

2. november 2011

AnnaB.

NJN skriver:

Jo, men bare ikke dem med upasteuriseret mælk.

- der stod ikke noget om mælken på rejeosten, og derfor turde jeg i første omgang ikke at købe den. Men alle danske oste er åbenbart lavet på pasteuriseret mælk, så dem kan man bare spise løs af. Heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.