Rejeost - må jeg det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.176 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. november 2011

AnnaB.

Halløj.

Jeg blev så glad da jeg fandt ud af, at det ikke var alle bløde oste man skulle undgå som gravid, men kun dem der indeholdt upasteuriseret mælk.

Men nu er jeg vendt hjem fra Føtex, helt skuffet: der står ikke noget om hvilken type mælk der bruges i rejeost på rejeosten! Eller på nogen af de andre Buko-oste. Og damen jeg spurgte, kunne heller ikke hjælpe. Så nu sidder jeg her med en anden ost, som jeg slet ikke har ligeså meget lyst til, men som jeg helt sikkert godt må spise.

Lang historie kort: må jeg godt spise rejeost, selvom jeg er gravid? Den virker så harmløs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Ni-ko-li-ne

altså, jeg vil gætte på at rejeost ER pasteuriseret..... og så må du gerne.... mange steder står den ikke på køl jo = den er pasteuriseret

Anmeld

1. november 2011

LR85

Det tror jeg da virkelig godt du må. Har aldrig hørt om andet.

men spørg evt ernæringseksperten herinde

Anmeld

1. november 2011

AnnaB.

Ni-ko-li-ne skriver:

altså, jeg vil gætte på at rejeost ER pasteuriseret..... og så må du gerne.... mange steder står den ikke på køl jo = den er pasteuriseret

Aha!

Vidste ikke at pasteurisering havde den effekt. Men hvis det er tilfældet, så må den jo være go nok..

Tak

Anmeld

1. november 2011

AnnaB.

louiseandersen85 skriver:

Det tror jeg da virkelig godt du må. Har aldrig hørt om andet.

men spørg evt ernæringseksperten herinde

Nej, det har jeg nemlig heller ikke, men turde bare ikke tage chancen, når nu der ikke stod noget. Ku' godt være, at jeg lige skulle tjekke med ernæringseksperten.

Tak

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

AnnaB. skriver:

Halløj.

Jeg blev så glad da jeg fandt ud af, at det ikke var alle bløde oste man skulle undgå som gravid, men kun dem der indeholdt upasteuriseret mælk.

Men nu er jeg vendt hjem fra Føtex, helt skuffet: der står ikke noget om hvilken type mælk der bruges i rejeost på rejeosten! Eller på nogen af de andre Buko-oste. Og damen jeg spurgte, kunne heller ikke hjælpe. Så nu sidder jeg her med en anden ost, som jeg slet ikke har ligeså meget lyst til, men som jeg helt sikkert godt må spise.

Lang historie kort: må jeg godt spise rejeost, selvom jeg er gravid? Den virker så harmløs

Jeg har spist Buko rejeost og skinkeost flere gange gennem min graviditet - der er intet sket ved det

Anmeld

2. november 2011

Skønne Jønne

jeg har i sidste uge fået af vide af en diætist på sygehuset at stort set ALLE oste i DK er pasteuriseret!! Det er kun ganske få (2-3 stykker) som ikke er og de er godkendt og bliver holdt meget øje med - så de få er der nok heller ikke noget galt med...

Så vi kan sagtens spise brie og andre lækre oste

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

må man ikke spise ost ? det vidste jeg sørme ikke da jeg ventede mig .. heh .. hold da op mine unger har været heldig, efter jeg er startet herinde, har jeg lært mange ting jeg ikke vidste man ikke måtte

Anmeld

2. november 2011

Annette A

Der er ingen problemer med bukoost. Har selv været meget påpasselig i min graviditeter og har undersøgt det på kryds og tværs. Det er hovedsaglig franske oste du  skal undgå og de  produkter som Arla laver er altid pasteuriseret. Så nyd din rejeost med god samvittighed. 

Anmeld

2. november 2011

Maja_4000

Herhjemme tror jeg ikke du behøver at tænke over det .. Men hvis du rejser sydpå , skal du nok overveje det lidt .. Jeg ville i hvert fald ikke spise oste sydpå , hvis jeg var gravid
Mener der er ret strenge regler herhjemme (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.