Hvordan får jeg Esther til at tage flaske ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

Anja

Jeg ammer, og er meget glad for at amme, MEN tøsen vågner jo hveranden time hele natten - og spiser også hveranden time hele dagen kun afbrudt af en lang lur på op til 4 timer.

Jeg er ved at være ret træt af den ammemarathon, så jeg vil pokkers gerne have hende til at tage en flaske til natten for at se om det kan mætte hende lidt mere så hun sover roligere.

Jeg har prøvet nu i alt 4 gange at tilbyde hende en flaske efter hun er blevet ammet fra den ene side ( hun får fra begge sider ved hvert måltid), men hun nægter ! Hun vil strække sig så langt, at hun tygger lidt på sutten så der kommer mælk ind i munden - som hun så spytter ud igen. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Elias tog bare flasken med det samme da han fik den tilbudt. Han fik natflaske fra han var 3½ mdr, af samme årsag som nu.

Er der nogen der har nogle gode fif eller er det bare mit lod at have en datter der nægter flasken og som så skal ammes meget ofte ind til hun får mere fast føde ??!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

Loggidut

hvad med at prøve at sætte hende i gang med at spise et enkelt måltid af flasken, hvor hun får den mens hun er sulten?
således at smagen ikke står så skarpt i kontrast?

kan det ikke være fordi hun lige bliver proppet fra amning over på flaske?

aj jeg ved sørme ikke, jeg har aldrig haft døj...men du kunne også malke lidt ud og give hende det på flasken, så smagen er den samme, og kun tutten har forandret sig?

bare et par muligheder...og nøj hvor jeg roder rundt i det i dag...synes sgu det er noget rodet noget jeg får skrevet!

Anmeld

9. februar 2009

Tikki

Anja skriver:

Jeg ammer, og er meget glad for at amme, MEN tøsen vågner jo hveranden time hele natten - og spiser også hveranden time hele dagen kun afbrudt af en lang lur på op til 4 timer.

Jeg er ved at være ret træt af den ammemarathon, så jeg vil pokkers gerne have hende til at tage en flaske til natten for at se om det kan mætte hende lidt mere så hun sover roligere.

Jeg har prøvet nu i alt 4 gange at tilbyde hende en flaske efter hun er blevet ammet fra den ene side ( hun får fra begge sider ved hvert måltid), men hun nægter ! Hun vil strække sig så langt, at hun tygger lidt på sutten så der kommer mælk ind i munden - som hun så spytter ud igen. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Elias tog bare flasken med det samme da han fik den tilbudt. Han fik natflaske fra han var 3½ mdr, af samme årsag som nu.

Er der nogen der har nogle gode fif eller er det bare mit lod at have en datter der nægter flasken og som så skal ammes meget ofte ind til hun får mere fast føde ??!!

Er det MME hun får i flasken? For så kan jeg godt forstå hun ikke vil spise - det smager ikke ret godt i forhold tol modermælk og hvis hun lige har fået det gode, så vil hun nok ikke spise noget, der smager knap så sødt og lækkert . Prøv at starte med flasken og så bryst bagefter...eller som Loggi skriver put modermælk i flasken.........kan man egentlig ikke putte johannesbrødkernemel i modermælk også..eller er det kun til MME? For så kunne du give en flaske med med det i modermælken....men det kræver selvfølgelig hun tager flasken og der tror jeg, hun skal tilbydes den før brystet også - har du prøvet at skifte tut? - latex eller silicone...Iza suttede på alt men Malthe er kun til silicone..

Nå det blev vist også lidt rodet men Malthe vågnede lige midt i det hele

Anmeld

9. februar 2009

Joan ( Smallie )

Hvis det var mig ville jeg prøve at starte med at give hende flaske og nok få manden til det. Du skal jo tænke på du lugter stadig af mælk og det er jo det hun er vant til.

Du kan også blande det altså halv din mælk og halv astatning ind til hun vil tage det rent.

Det er ikke fordi jeg har en skid erfaring med det men det var noget af det jeg vil prøve hvis jeg skulle amme hver 1½ time.

Bare lige et par forslag er fra håber du kan bruge dem.

Joan

Anmeld

11. februar 2009

Anja

Tak for jeres svar

Nu forsøger jeg at angribe problemet på anden vis, og tror (håber ) det virker.

Fredag begyndte jeg at lade Esther få smagsprøver på risgrød, der gik så nogle dage, hvor hun gerne ville have det, men det meste jo blev skubbet ud igen af tungen fordi hun ikke helt havde teknikken endnu MEN i går fandt hun pludselig ud af teknikken og spise ca ½ dl risgrød uden at spytte noget ud igen

Resultat: EN amning fra 21.30 - 6.30 !

Hun plejer jo at ville ammes ca hveranden time, så det er et markant fremskridt

Anmeld

11. februar 2009

bette

dejligt det virkede.. så må vi håbe det fortsætter sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.