gave til søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

K&S

Tin skriver:

her er det kun fødselslaren der får gave! Til jul har vi godt nok 2 mandler, men de skal begge kæmpes om, og det kan ligeså godt være børnene som det kan være de voksne der finder den. Det er dog før set, at en voksen lader en mandel glide under bordet til et barn

Vi venter også på tur når vi pakker julegaverne ud, og med fem børn kan det være en lidt spændene oplevelse, men de respektere at vi venter og at man skiftes til at gå op til træet og hente en gave. 

sådan er det også hos os, dog kun med 1 mandel til jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

henh01

Tin skriver:

her er det kun fødselslaren der får gave! Til jul har vi godt nok 2 mandler, men de skal begge kæmpes om, og det kan ligeså godt være børnene som det kan være de voksne der finder den. Det er dog før set, at en voksen lader en mandel glide under bordet til et barn

Vi venter også på tur når vi pakker julegaverne ud, og med fem børn kan det være en lidt spændene oplevelse, men de respektere at vi venter og at man skiftes til at gå op til træet og hente en gave. 

det er en god ide at skiftes til at hente gave osv.. synes tit vores kan blive lidt forhippet alt det juleræs.. Så det vil jeg prøve at indføre i år Den der åbner gave henter en ny til en anden osv. ellers skal man slå om dem -det gør vi i ´min kærestes familie - den der slår en 6'er må hente en gave til en anden

Anmeld

1. november 2011

henh01

Toshiba skriver:

nu er der 11½ år mellem mine børn - og har forklaret den store at Liva vokser som græs og derfor behøver mere end ham pt - til gængæld får han jo lommepenge

der er 6 år i mellem mine og indtil videre har der heller ikke været problemer med at forstå at lillebror skal have et eller andet når hun ikke skal. Men det sker også oftes at det er hende der får og lillebror på 1 år forstår jo intet af hvad der foregår

Anmeld

1. november 2011

helle85

henh01 skriver:

Hej tøser

Får Jeres børn gaver på deres søskendes fødselsdage?

Jeg giver af princip ikke mine gaver på hinandens fødselsdage..

vi har gjort sådan at den der har fødselsdag få 2- 3 gaver og den der ikke har få en lille ting og det gør vi fordi der kun er 1 års forskel på børnene og fordi de ikke har kunne forstå det er de først ved nu.

Anmeld

1. november 2011

henh01

helle85 skriver:

vi har gjort sådan at den der har fødselsdag få 2- 3 gaver og den der ikke har få en lille ting og det gør vi fordi der kun er 1 års forskel på børnene og fordi de ikke har kunne forstå det er de først ved nu.

okay, hvornår stopper I så med det? Er det en vurderingssag at når de er så store at nu forstår de at det er den ene frem for den anden?

Anmeld

1. november 2011

helle85

henh01 skriver:

Ja nemlig. Det er bare svært at finde balance gangen i ikke at gøre forskel og jeg tror det er derfor mange har tildens til at give den anden en gave på fødselsdagen, bruger man 100 kr på den ene så skal den anden også have for 100 kr osv..

og selvom de få gaver på hinanden fødselsdag så kan vi godt købe en ting til den ene hvis vi kun har den ene med i byen for så få den anden bare en anden dag. og vi bruger heller ikke lige mange penge på dem hver i sær da pige lege tøj ofte er dyre en drenge legetøj.

Anmeld

1. november 2011

helle85

henh01 skriver:

okay, hvornår stopper I så med det? Er det en vurderingssag at når de er så store at nu forstår de at det er den ene frem for den anden?

lige pt ved jeg ikke hvornå vi stopper med det da lucas er meget tilbage allers mæssig og er mege jaslusi ( staves) på sin søster da hun har overhæet ham på alle punkter (er i gang med at få en udredning på ham)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.