gave til søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. november 2011

henh01

Hej tøser

Får Jeres børn gaver på deres søskendes fødselsdage?

Jeg giver af princip ikke mine gaver på hinandens fødselsdage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Jonatansmor

Har kun drengen. Men jeg har 2 mindre søskende som jeg kan fortælle fik en lille ting da de var meget små, til min fødselsdag, men som de blev ældre og kunne forstå princippet i din og min fødselsdag blev det fjernet

De fik forøvrigt også altid risalamande gave meget længere tid end de fik gaver til min fødselsdag - noget jeg ikke rigtigt fangede urimeligheden i, før nu.....

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

henh01 skriver:

Hej tøser

mine gør ikke - de skal lære HVER har deres fødselsdag - og her er ingen bonus ordninger - med gaver når den anden har fødselsdag - hehe

dog fik min dreng en gave da han blev storebror - men det syntes jeg godt man kan....

Anmeld

1. november 2011

henh01

Jonatansmor skriver:

Har kun drengen. Men jeg har 2 mindre søskende som jeg kan fortælle fik en lille ting da de var meget små, til min fødselsdag, men som de blev ældre og kunne forstå princippet i din og min fødselsdag blev det fjernet

De fik forøvrigt også altid risalamande gave meget længere tid end de fik gaver til min fødselsdag - noget jeg ikke rigtigt fangede urimeligheden i, før nu.....

ja det med mandel gaverne kan mine forældre heller ikke rigtig forstå at der skal kæmpes om - også med børnene. Jeg gider heller ikke det der med at børnene får hver deres, de kan ligeså godt lære at der er 1 og de kæmper vi alle om - det er jo det der er sjovt

Anmeld

1. november 2011

henh01

Toshiba skriver:

mine gør ikke - de skal lære HVER har deres fødselsdag - og her er ingen bonus ordninger - med gaver når den anden har fødselsdag - hehe

dog fik min dreng en gave da han blev storebror - men det syntes jeg godt man kan....

min datter fik også en gave da hun blev storesøster og også da lillebror blev døbt, men så heller ikke længere

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

henh01 skriver:

min datter fik også en gave da hun blev storesøster og også da lillebror blev døbt, men så heller ikke længere

dét er også min holdning.... når jeg køber noget til den ene - betyder det heller ikke den anden SKAL have... jeg køber til hver især når de mangler og jeg finder noget godt

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

henh01 skriver:

Hej tøser

jeg er nok riiimelig sær på de punkter.. jeg lader heller ikke børnene vinde i spil - de skal da lære at tabe - og man er heldig hvis man vinder, og kan glædes ved det

Anmeld

1. november 2011

henh01

Toshiba skriver:

dét er også min holdning.... når jeg køber noget til den ene - betyder det heller ikke den anden SKAL have... jeg køber til hver især når de mangler og jeg finder noget godt

Ja nemlig. Det er bare svært at finde balance gangen i ikke at gøre forskel og jeg tror det er derfor mange har tildens til at give den anden en gave på fødselsdagen, bruger man 100 kr på den ene så skal den anden også have for 100 kr osv..

Anmeld

1. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin

her er det kun fødselslaren der får gave! Til jul har vi godt nok 2 mandler, men de skal begge kæmpes om, og det kan ligeså godt være børnene som det kan være de voksne der finder den. Det er dog før set, at en voksen lader en mandel glide under bordet til et barn

Vi venter også på tur når vi pakker julegaverne ud, og med fem børn kan det være en lidt spændene oplevelse, men de respektere at vi venter og at man skiftes til at gå op til træet og hente en gave. 

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

henh01 skriver:

Ja nemlig. Det er bare svært at finde balance gangen i ikke at gøre forskel og jeg tror det er derfor mange har tildens til at give den anden en gave på fødselsdagen, bruger man 100 kr på den ene så skal den anden også have for 100 kr osv..

nu er der 11½ år mellem mine børn - og har forklaret den store at Liva vokser som græs og derfor behøver mere end ham pt - til gængæld får han jo lommepenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.