jeg er så pisse træt af...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Karina1

Chr-Hei skriver:

Vores hanhund stikker også af så snart han ser sit snit til det Meeen vi har nu prøvet købe noget hegn hjem fra england hvor han har et halsbånd på som giver ham et lille "stød" når han kommer udenfor området.. Hegnet bliver gravet ned i jorden så vi slipper både for det grimme hegn samt en hund der bliver inden i haven

Hegnet er godt nok lidt dyrt men syntes det er der hele værd for han ikke stikker af og man bliver pisse irriteret på ham hele tiden

Vi har også det hegn, men vi har købt det i almas, altså i Danmark og vi gav vist nok 3500 for det og det fungerede helt perfekt også selvom hegnet ikke var slået til, vidste hundene godt, at de ikke "kunne" stikke af når de havde halsbåndet på, de får jo også flere advarsler med hyletoner, som kun de kan høre, inden de får det lille stød. Desværre pøjede bondemanden det op, så nu er vores hunde begyndt igen at stikke af, så nu vil vi have hegn omkring hele haven (2000kvm) DUMME HUNDE!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Stjernestoev

Gittemor09 skriver:

det er ikke ulovligt...

der skal bare være en bestemt stødstyrke afhængig af størrelsen på sin hund...

kender rigtig mange der har det, og synes det fungere rigtig fint..!! 

Det er velkendt, at der ikke må anvendes el-halsbånd på hunde. Der er udstedt en særlig bekendtgørelse (bkg. nr. 1043 af 16. december 1999), der forbyder anvendelse af halsbånd eller andet, der påhæftes hunden (og andre dyr for den sags skyld), og som påfører hunden elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe.

Har jeg misforstået det? det kan godt ske jeg har

Anmeld

31. oktober 2011

Gittemor09

Stjernestoev skriver:

Det er velkendt, at der ikke må anvendes el-halsbånd på hunde. Der er udstedt en særlig bekendtgørelse (bkg. nr. 1043 af 16. december 1999), der forbyder anvendelse af halsbånd eller andet, der påhæftes hunden (og andre dyr for den sags skyld), og som påfører hunden elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe.

Har jeg misforstået det? det kan godt ske jeg har

hehe det kan godt være du har helt ret...

men mener de har lavet ændringer i halsbåndene...

så hvis hunden kommer tæt på tråden, så kommer der en hyletone kun hunden kan høre, og hvis den stadig kommer over tråden vil den får et lille stød...!! 

tror det er en meget lav styrke stød de får, kun til at forskrække den....

ej, skal vi undersøge det?? bliver selv nysgerrig nu

Anmeld

31. oktober 2011

Stjernestoev

Gittemor09 skriver:

så hvis hunden kommer tæt på tråden, så kommer der en hyletone kun hunden kan høre, og hvis den stadig kommer over tråden vil den får et lille stød...!! 

Jeg har fundet det på Google, og der står de fleste steder det er

Anmeld

31. oktober 2011

Stjernestoev

Gittemor09 skriver:

http://hundehegn.com/Default.aspx

Anmeld

31. oktober 2011

Gittemor09

Stjernestoev skriver:

Jeg har fundet det på Google, og der står de fleste steder det er

okay tak  

ville dog ikke selv byde mine hunde det

har altid opdraget mine hunde med at de skal kunne følge mig rundt uden snor, da jeg ikke gider lede efter hunde hveranden dag

Anmeld

31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

hvor længe af gangen er han i haven??

hele dagen alene??

tænker lidt at han måske keder sig, og gerne vil ud og gå nogle flere ture, og opleve lidt... bruge sin energi på en anden måde...

Han er inde ved os i dårligt vejr. Børnene leger med ham og han bliver gået med min 2 gange om dagen...

Anmeld

31. oktober 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Han er inde ved os i dårligt vejr. Børnene leger med ham og han bliver gået med min 2 gange om dagen...

jeg ville nok anbefale at i laver noget psykisk med den, noget hvor den skal bruge sin energi på en anden måde end bare at lege med børnene... tit og mange gange er det bare ikke nok..!! 

det kunne være :

at den til spisetid ikke får din tørkost på den nemmeste måde, men spreder det ud over hele haven...

eller putte det i en 2-liters flaske, og den så skal vende og dreje flasken for at få det ud...!! 

Anmeld

31. oktober 2011

Chr-Hei

Stjernestoev skriver:

Jeg vil bestemt ikke anbefale det, da det vist nok er ulovligt i Danmark

Neej skulle det ikke være man kan også købe det i danmark det er bare MEGET dyre ..

Anmeld

31. oktober 2011

SussieThyssen

Kære TS.
Lige et knus herfra.
Jeg kan godt forstå din frustration.
Jeg har igennem mit liv med hunde haft to "strygere" og det er bare SÅ frustrerende

Og jeg kunne helt ærligt intet gøre ved det...vi prøvede ALT og intet virkede.
Jeg snakkede med hundetrænere, hundepsykologer og vi prøvede alt..og uanset hvad vi gjorde eller ikke gjorde, så strøg de.
Ikke dermed sagt at man ikke skal prøve alt det man har mulighed for og kan, men, det sker også engang imellem at man ganske enkelt må sukke dybt og overgive sig.

Den ene jeg havde, strøg normalt ikke, men når jagten gik ind, var hun ikke til at bremse. Der var så meget jagthund i hende, at det var direkte ud i mosen, når de første geværskud lød, og det på trods af at det var flere år siden hun havde været brugt til jagt, og hun var en ældre hundebasse.
Den anden var vores vidunderlige slædehund.
De er som bekendt meget mere katteagtige end hunde, og hun skulle nok selv bestemme.
Hun elskede at opleve nye ting...jo mere jo bedre..så afsted strøg hun, når hun kunne..og hun kom ikke når først hun var strøget, uanset hvor meget man kaldte og roste når hun endelig kom hjem.

Så..ja..vores var i kæde..og de havde en kort snor i halsbåndet når de var inde, men lang nok til at man kunne gribe snoren, hvis de prøvede at mase sig ud af døren.
Prøv det..det er det bedste råd jeg kan give dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.