Kære TS.
Lige et knus herfra.
Jeg kan godt forstå din frustration.
Jeg har igennem mit liv med hunde haft to "strygere" og det er bare SÅ frustrerende 
Og jeg kunne helt ærligt intet gøre ved det...vi prøvede ALT og intet virkede.
Jeg snakkede med hundetrænere, hundepsykologer og vi prøvede alt..og uanset hvad vi gjorde eller ikke gjorde, så strøg de.
Ikke dermed sagt at man ikke skal prøve alt det man har mulighed for og kan, men, det sker også engang imellem at man ganske enkelt må sukke dybt og overgive sig.
Den ene jeg havde, strøg normalt ikke, men når jagten gik ind, var hun ikke til at bremse. Der var så meget jagthund i hende, at det var direkte ud i mosen, når de første geværskud lød, og det på trods af at det var flere år siden hun havde været brugt til jagt, og hun var en ældre hundebasse.
Den anden var vores vidunderlige slædehund.
De er som bekendt meget mere katteagtige end hunde, og hun skulle nok selv bestemme.
Hun elskede at opleve nye ting...jo mere jo bedre..så afsted strøg hun, når hun kunne..og hun kom ikke når først hun var strøget, uanset hvor meget man kaldte og roste når hun endelig kom hjem.
Så..ja..vores var i kæde..og de havde en kort snor i halsbåndet når de var inde, men lang nok til at man kunne gribe snoren, hvis de prøvede at mase sig ud af døren.
Prøv det..det er det bedste råd jeg kan give dig.

Kærligst
Sussie
Anmeld