DK skriver:
Dejligt at der bliver gjort noget!
Mobning er da helt sikkert bare noget af det værste der kan ske for vores små store børn.
Du må skrive/ringe til læreren ofte og lave opfølgninger på det. Jeg har en ven der er skolelærer og han skrev om mobning i hans afsluttende bachelor projekt. Problemet med mobning i dag er at det ikke længere altid er nok at skifte skole, idet at alle børn kan komme i kontakt med hinanden over diverse forums på nettet/mobiler osv. Derfor så kender børnene på den nye skole måske allerede øgenavnene/hvad de skal mobbe med allerede inden han har haft hans første dag (nok mest et problem for børn fra 10+). Derfor er det ALLER bedst at tage fat om problemet der hvor man er. At få det løst så alle kan komme videre. Ofte er det jo kun en eller to børn der står for alt mobningen, som resten af klassen oftest ikke synes er særligt rart, men blot ikke tør sige noget.
Så selv om det er svært så prøv. Giv det en chance hvor han er nu. Hold læreren op på det og kræv resultater.
Men jeg ved det er svært. Hold op mand, hvis Kirstine blev mobbet var jeg flejnet skråt og havde kun haft lyst til at hive hende ud af skolen. Det er desværre bare ikke det der er den bedste løsning til at starte med.
Jeg glæder mig til at høre en god opdatering!!

Ja og vi bor ikke i en kæmpe by, så det ville nok kræve at han skiftede skole til en helt anden by. Men det kan bare blive nødvendigt, hvis det bliver ødelæggende for Mark at gå på den skole. Han er 11 år.
Men det lader til at læreren har grebet det an på en helt anden måde denne her gang, så jeg er optimist
Jeg følger også op på det, og holder meget øje og lytter. Mark er heldigvis godt klar over nu, at det er ekstremt vigtigt at han kommer og fortæller med det samme, hvis der er sket et eller andet på skolen eller i klubben.
Ja mobning....det er sådan noget vi alle frygter, at vores børn bliver udsat for. Når man sidder i det, sidder man emd en enorm frustration og vrede. det kan man selvfølgelig ikke bruge til noget, men det er kun en naturlig ting.
helt klart er der medløbere, og det er bare så ærgeligt....det er dem der starter mobningen, man først og fremmest skal have fat i. Hvis man får det løst, så stopper medløberne helt sikkert også.
Nå....jeg må se hvad der sker, og så agere udfra det.
Tusind tak for dit svar