Update på "skal vi give skolen en chance til"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Rosa

Ejj, jeg har først lige læst dine tråde nu - og så vil jeg ihvertfald sende dig det største knus!!! Hvor er det bare smadderhårdt, det du og Mark skal stå model til - det er rigtig godt at der endelig sker noget!

Mobning - ja, det er da lige hvad det er, og som DK skriver så tror jeg heller ikke det er den eneste løsning at lade ham skifte skole. Hvis læreren endelig fatter sagens alvor, så er der håb for at de drenge bliver taget alvorligt, og at deres forældre kan tale/true/tæve dem til fornuft 

Der er kun en ting jeg ville få det værre med end hvis Jonte blev mobbet og det er hvis jeg blev ringet op fordi han selv havde mobbet nogen  Jeg ville slet ikke ane mine levende råd og jeg ville sætte HÅRDT ind med alle midler for at han forstod at den slags er FULDSTÆNDIG uacceptabel adfærd! 

Kæmpe knus til dig og Mark!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Carina1977

DK skriver:

Dejligt at der bliver gjort noget!

Mobning er da helt sikkert bare noget af det værste der kan ske for vores små store børn.  Du må skrive/ringe til læreren ofte og lave opfølgninger på det. Jeg har en ven der er skolelærer og han skrev om mobning i hans afsluttende bachelor projekt. Problemet med mobning i dag er at det ikke længere altid er nok at skifte skole, idet at alle børn kan komme i kontakt med hinanden over diverse forums på nettet/mobiler osv. Derfor så kender børnene på den nye skole måske allerede øgenavnene/hvad de skal mobbe med allerede inden han har haft hans første dag (nok mest et problem for børn fra 10+). Derfor er det ALLER bedst at tage fat om problemet der hvor man er. At få det løst så alle kan komme videre. Ofte er det jo kun en eller to børn der står for alt mobningen, som resten af klassen oftest ikke synes er særligt rart, men blot ikke tør sige noget.

Så selv om det er svært så prøv. Giv det en chance hvor han er nu. Hold læreren op på det og kræv resultater.

Men jeg ved det er svært. Hold op mand, hvis Kirstine blev mobbet var jeg flejnet skråt og havde kun haft lyst til at hive hende ud af skolen. Det er desværre bare ikke det der er den bedste løsning til at starte med.

Jeg glæder mig til at høre en god opdatering!!

Ja og vi bor ikke i en kæmpe by, så det ville nok kræve at han skiftede skole til en helt anden by. Men det kan bare blive nødvendigt, hvis det bliver ødelæggende for Mark at gå på den skole. Han er 11 år.

Men det lader til at læreren har grebet det an på en helt anden måde denne her gang, så jeg er optimist  Jeg følger også op på det, og holder meget øje og lytter. Mark er heldigvis godt klar over nu, at det er ekstremt vigtigt at han kommer og fortæller med det samme, hvis der er sket et eller andet på skolen eller i klubben.

Ja mobning....det er sådan noget vi alle frygter, at vores børn bliver udsat for. Når man sidder i det, sidder man emd en enorm frustration og vrede. det kan man selvfølgelig ikke bruge til noget, men det er kun en naturlig ting.

helt klart er der medløbere, og det er bare så ærgeligt....det er dem der starter mobningen, man først og fremmest skal have fat i. Hvis man får det løst, så stopper medløberne helt sikkert også.

Nå....jeg må se hvad der sker, og så agere udfra det.

Tusind tak for dit svar 

Anmeld

1. november 2011

Camulla

Carina1977 skriver:

Efter nøje overvejelse hele weekenden, tog jeg en beslutning omkring, hvordan jeg ville gribe min søns mobning an.

Jeg valgte at hive fat i hans lærer og fremlægge hende for problemet. Fortalte at mark havde grædt, ikke villet i skole, havde ytret ønske om at skifte skole....og at han derudover ret ofte har rendt rundt med ondt i maven og kvalme....noget som jeg troede var sygdom uden feber, men højst sandsynlig har været pga. af alle hans bekymringer.

ved hjælp af Mark fandt hun frem til, hvilke elever det drejede sig om, og denne her gang var hun smart. De andre gange har hun taget Mark med ind i de forskellige klasser, for at han kunne udpege dem, hvilket han har følt har overtrådt hans grænse. han har syntes det var ekstremt flovt og pinligt...og det forstår jeg udemærket godt. Denne her gang havde hun nogle  billeder, og så kunne han pege dem ud på disse.

læreren vil løbende holde mig informeret, omkring hvad der kommer til at ske....men både klasselæreren til de elever, selve eleverne og disses forældre, bliver inddraget i det.

Det her er allersidste chance vi giver den her skole. stopper mobningen ikke nu, så kan jeg hurtigt finde en anden og bedre skole til min dejlige dreng.

Held og lykke til jer! 

Anmeld

1. november 2011

Carina1977

Rosa skriver:

Ejj, jeg har først lige læst dine tråde nu - og så vil jeg ihvertfald sende dig det største knus!!! Hvor er det bare smadderhårdt, det du og Mark skal stå model til - det er rigtig godt at der endelig sker noget!

Mobning - ja, det er da lige hvad det er, og som DK skriver så tror jeg heller ikke det er den eneste løsning at lade ham skifte skole. Hvis læreren endelig fatter sagens alvor, så er der håb for at de drenge bliver taget alvorligt, og at deres forældre kan tale/true/tæve dem til fornuft 

Der er kun en ting jeg ville få det værre med end hvis Jonte blev mobbet og det er hvis jeg blev ringet op fordi han selv havde mobbet nogen  Jeg ville slet ikke ane mine levende råd og jeg ville sætte HÅRDT ind med alle midler for at han forstod at den slags er FULDSTÆNDIG uacceptabel adfærd! 

Kæmpe knus til dig og Mark!!! 

Jeg ville være så totalt flov, hvis jeg fik at vide at Mark mobbede, og jeg ville blive totalt skuffet over ham. Heldigvis er det jo så ikke tilfældet. Jeg får hele tiden at vide at han er en god dreng, der er god ved andre, og bakker andre op, hvis der opstår uretfærdigheder. Måske der er nogen, der har set sig gal på Mark over det. Men uanset hvad, så er det ikke i orden at udsætte ham for den behandling. Det er bare så altødelæggende.

Jeg håber virkelig også det bliver bedre, så han kan forblive glad og blive glad for skolen igen 

Anmeld

1. november 2011

Carina1977

Camulla skriver:

Held og lykke til jer! 

Tak 

Anmeld

1. november 2011

DK

Åhh jeg håber ikke at du opfattede hvad jeg skrev, som om at jeg ikke synes du har gjort nok. For det gør jeg! Jeg synes det er mega synd for din dreng! Det var bare fordi at jeg lige havde den her Info fra ham min kammerat. Og hvis det var mig ville jeg sådan have lyst til at stikke halen mellem benene og fjerne mit barn. Men det er bare ikke sikkert at det hjælper. Desværre. Det ville ellers være nemt. Lorte arto!!!! Suk. Jeg håber at de nye tiltag kommer til at hjælpe

Anmeld

1. november 2011

DK

DB indlæg

Anmeld

1. november 2011

Carina1977

DK skriver:

Åhh jeg håber ikke at du opfattede hvad jeg skrev, som om at jeg ikke synes du har gjort nok. For det gør jeg! Jeg synes det er mega synd for din dreng! Det var bare fordi at jeg lige havde den her Info fra ham min kammerat. Og hvis det var mig ville jeg sådan have lyst til at stikke halen mellem benene og fjerne mit barn. Men det er bare ikke sikkert at det hjælper. Desværre. Det ville ellers være nemt. Lorte arto!!!! Suk. Jeg håber at de nye tiltag kommer til at hjælpe

Nej nej sådan opfattede jeg det overhovedet ikke 

Kunne godt forestille mig at arto kunne blive et problem ang. mobning. Der kommer min søn så ikke endnu.....men altså, jeg tror problematikken på det område, er enormt stort.

Anmeld

1. november 2011

Sasja77

Carina1977 skriver:

Efter nøje overvejelse hele weekenden, tog jeg en beslutning omkring, hvordan jeg ville gribe min søns mobning an.

Jeg valgte at hive fat i hans lærer og fremlægge hende for problemet. Fortalte at mark havde grædt, ikke villet i skole, havde ytret ønske om at skifte skole....og at han derudover ret ofte har rendt rundt med ondt i maven og kvalme....noget som jeg troede var sygdom uden feber, men højst sandsynlig har været pga. af alle hans bekymringer.

ved hjælp af Mark fandt hun frem til, hvilke elever det drejede sig om, og denne her gang var hun smart. De andre gange har hun taget Mark med ind i de forskellige klasser, for at han kunne udpege dem, hvilket han har følt har overtrådt hans grænse. han har syntes det var ekstremt flovt og pinligt...og det forstår jeg udemærket godt. Denne her gang havde hun nogle  billeder, og så kunne han pege dem ud på disse.

læreren vil løbende holde mig informeret, omkring hvad der kommer til at ske....men både klasselæreren til de elever, selve eleverne og disses forældre, bliver inddraget i det.

Det her er allersidste chance vi giver den her skole. stopper mobningen ikke nu, så kan jeg hurtigt finde en anden og bedre skole til min dejlige dreng.

PUHA! Sikke da en sørgelig oplevelse for dig og din søn

Jeg håber at det virker denne gang og at læreren har tjek på sagen og følger op på den jævnligt! Nøj jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at stå i den situation du står i med dit kæreste eje og jeg håber inderligt at din søn bliver en glad dreng igen! Mobberi er forfærdeligt og det er bare så vigtigt at alle lærer og forældre sætter hårdt ind mod det! Håber for Jer at forældrene til de pågældende mobbere får sat noget skik på børnene og gør en masse ud af at forklare og lære dem at det er det værste man kan gøre ved sine medmennesker....

Kæmpe til dig og din søn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.