Update på "skal vi give skolen en chance til"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Carina1977

Efter nøje overvejelse hele weekenden, tog jeg en beslutning omkring, hvordan jeg ville gribe min søns mobning an.

Jeg valgte at hive fat i hans lærer og fremlægge hende for problemet. Fortalte at mark havde grædt, ikke villet i skole, havde ytret ønske om at skifte skole....og at han derudover ret ofte har rendt rundt med ondt i maven og kvalme....noget som jeg troede var sygdom uden feber, men højst sandsynlig har været pga. af alle hans bekymringer.

ved hjælp af Mark fandt hun frem til, hvilke elever det drejede sig om, og denne her gang var hun smart. De andre gange har hun taget Mark med ind i de forskellige klasser, for at han kunne udpege dem, hvilket han har følt har overtrådt hans grænse. han har syntes det var ekstremt flovt og pinligt...og det forstår jeg udemærket godt. Denne her gang havde hun nogle  billeder, og så kunne han pege dem ud på disse.

læreren vil løbende holde mig informeret, omkring hvad der kommer til at ske....men både klasselæreren til de elever, selve eleverne og disses forældre, bliver inddraget i det.

Det her er allersidste chance vi giver den her skole. stopper mobningen ikke nu, så kan jeg hurtigt finde en anden og bedre skole til min dejlige dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Miss Church

Carina1977 skriver:

Efter nøje overvejelse hele weekenden, tog jeg en beslutning omkring, hvordan jeg ville gribe min søns mobning an.

Jeg valgte at hive fat i hans lærer og fremlægge hende for problemet. Fortalte at mark havde grædt, ikke villet i skole, havde ytret ønske om at skifte skole....og at han derudover ret ofte har rendt rundt med ondt i maven og kvalme....noget som jeg troede var sygdom uden feber, men højst sandsynlig har været pga. af alle hans bekymringer.

ved hjælp af Mark fandt hun frem til, hvilke elever det drejede sig om, og denne her gang var hun smart. De andre gange har hun taget Mark med ind i de forskellige klasser, for at han kunne udpege dem, hvilket han har følt har overtrådt hans grænse. han har syntes det var ekstremt flovt og pinligt...og det forstår jeg udemærket godt. Denne her gang havde hun nogle  billeder, og så kunne han pege dem ud på disse.

læreren vil løbende holde mig informeret, omkring hvad der kommer til at ske....men både klasselæreren til de elever, selve eleverne og disses forældre, bliver inddraget i det.

Det her er allersidste chance vi giver den her skole. stopper mobningen ikke nu, så kan jeg hurtigt finde en anden og bedre skole til min dejlige dreng.

Puha det må ikke være sjovt for jer som forældre. Eller for Mark for den sags skyld! 

Men det er da rart, at de griber det anderledes an denne gang. Vi må håbe det hjælper. Og at han kan få det godt med at gå i skole. 

Kan sagtens forstå at i overvejer at flytte ham.

Held og lykke med det 

Anmeld

31. oktober 2011

Carina1977

Miss Church skriver:

Puha det må ikke være sjovt for jer som forældre. Eller for Mark for den sags skyld! 

Men det er da rart, at de griber det anderledes an denne gang. Vi må håbe det hjælper. Og at han kan få det godt med at gå i skole. 

Kan sagtens forstå at i overvejer at flytte ham.

Held og lykke med det 

Nej det har heller ikke været sjovt 

Nu er jeg alene med ham, så jeg har egentlig stået med det hele selv. Det er min egen skyld, for det var et valg jeg tog. jeg ved at hvis jeg informerede hans far for meget med det, ville han fare over i skolen og flippe fuldstændigt ud, og det ville absolut ikke gavne noget som helst. hjælper det her ikke, sådan at mark bliver nødt  til at skifte skole, skal hans far selvfølgelig inddrages i det...og så må vi jo i fællesskab finde ud af, hvor det skal være 

Jeg er selvfølgelig stadig skeptisk...er jo så bange for at det ikke bliver bedre nogensinde med den skole. jeg ser dog positivt på, at hendes tiltag er anderledes denne her gang. Nu får forældrene til de drenge det i det mindste at vide. Og det kan være, det er lige netop det der skal til.

Jeg håber på det bedste, men indrømmer blankt, at der ikke skal ret meget til, før jeg siger stop.

Anmeld

31. oktober 2011

Lou87

Har ikk haft læst de tidligere indlæg.
Men udfra dette kan jeg forstå det har været slemt.

Og kunne ikk gå uden og sende alle mine tanker til jer og jeres barn - den mobning der er i dag er bare SÅ ekstrem

Håber i finder ud af det hen af vejen...
Og Mark får nogle gode minder oven i de dårlige fremover.

Anmeld

31. oktober 2011

Miss Church

Carina1977 skriver:

Nej det har heller ikke været sjovt 

Nu er jeg alene med ham, så jeg har egentlig stået med det hele selv. Det er min egen skyld, for det var et valg jeg tog. jeg ved at hvis jeg informerede hans far for meget med det, ville han fare over i skolen og flippe fuldstændigt ud, og det ville absolut ikke gavne noget som helst. hjælper det her ikke, sådan at mark bliver nødt  til at skifte skole, skal hans far selvfølgelig inddrages i det...og så må vi jo i fællesskab finde ud af, hvor det skal være 

Jeg er selvfølgelig stadig skeptisk...er jo så bange for at det ikke bliver bedre nogensinde med den skole. jeg ser dog positivt på, at hendes tiltag er anderledes denne her gang. Nu får forældrene til de drenge det i det mindste at vide. Og det kan være, det er lige netop det der skal til.

Jeg håber på det bedste, men indrømmer blankt, at der ikke skal ret meget til, før jeg siger stop.

Ja okay. Man skal nok også passe lidt på.

Kan sagtens forstå din skepsis. Tror jeg også, at jeg ville være. Men man har jo lov at håbe på det bedste. 

Anmeld

31. oktober 2011

Carina1977

Lou87 skriver:

Har ikk haft læst de tidligere indlæg.
Men udfra dette kan jeg forstå det har været slemt.

Og kunne ikk gå uden og sende alle mine tanker til jer og jeres barn - den mobning der er i dag er bare SÅ ekstrem

Håber i finder ud af det hen af vejen...
Og Mark får nogle gode minder oven i de dårlige fremover.

Det håber jeg også 

Han virkede så glad da han kom hjem idag. Som om han var helt lettet over, at han havde fået det fortalt og fået alt det ud, der havde naget ham i en længere periode.

Han er taget om til en klassekammerat her i eftermiddag. de skulle lave lektier sammen og rigtig drenge-hygge. Føler jeg har fået lidt af den gamle Mark tilbage igen. Håber det fortsætter i den her retning 

Anmeld

31. oktober 2011

Ciss

Carina1977 skriver:

Godt at høre!

Så bliver det i hvert fald taget alvorligt!

for at de nu kommer til bunds i det og får det stoppet!

Anmeld

31. oktober 2011

Carina1977

Ciss skriver:

Godt at høre!

Så bliver det i hvert fald taget alvorligt!

for at de nu kommer til bunds i det og får det stoppet!

Det håber jeg virkelig også 

Håber på vi kan se fremad nu 

Anmeld

31. oktober 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Det håber jeg også 

Han virkede så glad da han kom hjem idag. Som om han var helt lettet over, at han havde fået det fortalt og fået alt det ud, der havde naget ham i en længere periode.

Han er taget om til en klassekammerat her i eftermiddag. de skulle lave lektier sammen og rigtig drenge-hygge. Føler jeg har fået lidt af den gamle Mark tilbage igen. Håber det fortsætter i den her retning 

Ej det lyder bare rigtig skønt og ja lad os  for at det forsætter i netop den retning - det ville da bare være så dejligt.

Anmeld

1. november 2011

DK

Dejligt at der bliver gjort noget!

Mobning er da helt sikkert bare noget af det værste der kan ske for vores små store børn.  Du må skrive/ringe til læreren ofte og lave opfølgninger på det. Jeg har en ven der er skolelærer og han skrev om mobning i hans afsluttende bachelor projekt. Problemet med mobning i dag er at det ikke længere altid er nok at skifte skole, idet at alle børn kan komme i kontakt med hinanden over diverse forums på nettet/mobiler osv. Derfor så kender børnene på den nye skole måske allerede øgenavnene/hvad de skal mobbe med allerede inden han har haft hans første dag (nok mest et problem for børn fra 10+). Derfor er det ALLER bedst at tage fat om problemet der hvor man er. At få det løst så alle kan komme videre. Ofte er det jo kun en eller to børn der står for alt mobningen, som resten af klassen oftest ikke synes er særligt rart, men blot ikke tør sige noget.

Så selv om det er svært så prøv. Giv det en chance hvor han er nu. Hold læreren op på det og kræv resultater.

Men jeg ved det er svært. Hold op mand, hvis Kirstine blev mobbet var jeg flejnet skråt og havde kun haft lyst til at hive hende ud af skolen. Det er desværre bare ikke det der er den bedste løsning til at starte med.

Jeg glæder mig til at høre en god opdatering!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.