nogen der sidder inde med en opskrift på en rigtig snasket lækker chokoladekage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.685 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. marts 2008

Pia.

fik en gang sådan en rigtig lækker chokolade kage med chokolade stykker i. den var simpelthen så lækker snasket - syntes lige meget hvad for nogle opskrifter jeg prøver at lave bliver de lidt tørre i det...hvad gør jeg mon forkert... ???

så kom frit frem med jeres lækreste opskrift på snaskede chokoladekager :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2008

Loggidut

opsøg lige ka li ja på juli 07...jeg vil love dig for hun har en god opskrift på en chokoladekage...bare et hint! ;)

Anmeld

3. marts 2008

Villa

Jeg er nu ret vild med Drømmekagen fra Buddinge, som jeg har kogebog for fattigrøve :D

Anmeld

3. marts 2008

Pia.

Tak for det piger....

vil se om jeg kan "fange" ka li ja på på ordet er frit.....

Knus Pia.

Anmeld

3. marts 2008

Tullebobs

Hej pia

Jeg fik det fif at skifte mælken i opskriften på en alm.chokoladekage ud med kærnemælk, og det virker! Den bliver dejligt svampet og den holder sig faktisk frisk i flere dage:D

God appetit og kram fra Trine som drømmer om choko-kage lige nu, har desværre kun knækbrød, og det er jo ligesom ikke helt det samme;)

Anmeld

3. marts 2008

Pia.

Tak for tippet søde Trine... det vil jeg huske.... *S*
KNUS

Anmeld

4. marts 2008

Charlotte_82

Tullebobs skriver:

Hej pia

Jeg fik det fif at skifte mælken i opskriften på en alm.chokoladekage ud med kærnemælk, og det virker! Den bliver dejligt svampet og den holder sig faktisk frisk i flere dage:D

God appetit og kram fra Trine som drømmer om choko-kage lige nu, har desværre kun knækbrød, og det er jo ligesom ikke helt det samme;)

Ej det vil jeg da også prøve næste gang jeg skal bage chokolade kage :)

Anmeld

8. marts 2008

Grunert

Jeg har opskriften på verdens bedste chocoladekage!!! Den er også med lækker smørglasur, uhmmmmm. Og den holder sig lækker svampet i flere dage, hadder nemlig også tørre kager :)

Opskriften er som følger:

Kage:
6 spsk. kakao
250 g. hvedemel
300 g. sukker
1 tdsk. natron
1 tsk. bagepulver
et nip salt
2 æg
150 g. smeltet smør
2½ dl. vand

Glasur:
3 spsk. kakao
200 g. flormelis
2 spsk. blødt smør
2 tsk. kanel
ca. ½ dl. kogende mælk.

Sigt alle de tørre dele sammen i en skål. Kom æg, smeltet smør og vand i, pisk straks dejen let og cremet med en elpisker. KOm dejen i en smurt bradepande ( tip: læg bagepapir i fadet, så er den så nem at få ud når den er bagt ) Bages på næstnederste rille i ca. 35 min. i 170 g. varm ovn. Dit fad skal ikke være for stort, for så bliver kagen tør.

Når kagen er kold, smøres glasuren på.

God fornøjelse og appetit!!

Knus Christina

Anmeld

18. marts 2008

Mikkelmusen

Denne her er suuuper god. Jeg kunne dog ikke finde ud af de der rosagrape, men kagen var bare sååå lækker.

Den feder nok pænt meget, men den er det værd. Men tror dog ikke det er en man skal lave hver uge :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.