Tyngdefornemmelse og bristning?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.748 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

TbCp

Nu læste jeg lige tråden om 3. Gradsbristning hvilket lyder rigtig væmmeligt hvordan deler de det op? 1., 2., 3. Grads bristning??? Og flere snakker om tyngdefornemmelse kan i beskrive det? Hvad vil det sige? Da jeg gik i fødsel med Liva nåede jeg helt til presseveerne, men så endte det i akut kejsersnit så mangler jo lidt af fødslen og derfor kunne jeg godt tænke mig om nogen kunne fortælle mig lidt om disse ting? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

MorTil4<3

TbCp skriver:

Nu læste jeg lige tråden om 3. Gradsbristning hvilket lyder rigtig væmmeligt hvordan deler de det op? 1., 2., 3. Grads bristning??? Og flere snakker om tyngdefornemmelse kan i beskrive det? Hvad vil det sige? Da jeg gik i fødsel med Liva nåede jeg helt til presseveerne, men så endte det i akut kejsersnit så mangler jo lidt af fødslen og derfor kunne jeg godt tænke mig om nogen kunne fortælle mig lidt om disse ting? 

Jeg er en af dem som bristede fuldkommen, gik derfra med 26 sting
av for den!
og det var både på skambamser ned mod anus og indvendigt

MEN jeg kan fortælle dig så meget at jeg absolut INTET mærkede
underligt nok, . men da min jordmoder sagde at jeg sku klippes var det for sent og jeg havde allerede bristet mig selv

så ´for mit vedkommende var det ikk så slemt

Anmeld

30. oktober 2011

Mamalou

TbCp skriver:

Jeg fik en tredjegradsbristning og jeg tror det har noget at sige med, at jeg sprang den ydre ringmuskel m.m. Det var min største skræk i forbindelse med fødslen, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke mærkede det. Jeg sprang fordi min søn var en ordentlig basse - alt for stor i forhold til mig. 

Jeg ved ikke helt hvad du mener med tyngdefornemmelse? Det vil jeg lade andre om at svare på

Anmeld

30. oktober 2011

Mamalou

Jordemødre og læger inddeler bristninger i forskellige grader. Helt små rifter kan opstå omkring kønslæberne (labia) eller inde i skeden (vagina). Ved kønslæberne kan riften være en overfladisk hudafskrabning eller en overrivning af huden ved kønslæben.

Bristninger i mellemkødet (perineum) opstår i området mellem skeden (vagina) og ned mod ringmusklen ved endetarmen (anus).

Bristninger i mellemkødet (perineum) inddeles i fire kategorier:

• Grad 1: Overfladisk rift i huden eller i skeden
  • Grad 2: De overfladiske muskler omkring skeden er overrevet
  • Klip (episiotomi): Involverer de samme muskler som en bristning grad 2
  • Grad 3: Delvis eller total overrivning af ringmusklen ved endetarmen
  • Grad 4: Endetarmens slimhinde er gået i stykker

Fandt lige det her - måske du bliver klogere  

Anmeld

30. oktober 2011

TbCp

MilleMus1988 skriver:

Jeg er en af dem som bristede fuldkommen, gik derfra med 26 sting
av for den!
og det var både på skambamser ned mod anus og indvendigt

MEN jeg kan fortælle dig så meget at jeg absolut INTET mærkede
underligt nok, . men da min jordmoder sagde at jeg sku klippes var det for sent og jeg havde allerede bristet mig selv

så ´for mit vedkommende var det ikk så slemt

Hold da helt op det lyder vildt!! Tog det dig lang tid at komme dig?

Anmeld

30. oktober 2011

TbCp

Mamalou skriver:

Jeg fik en tredjegradsbristning og jeg tror det har noget at sige med, at jeg sprang den ydre ringmuskel m.m. Det var min største skræk i forbindelse med fødslen, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke mærkede det. Jeg sprang fordi min søn var en ordentlig basse - alt for stor i forhold til mig. 

Jeg ved ikke helt hvad du mener med tyngdefornemmelse? Det vil jeg lade andre om at svare på

Jeg tror næsten det er en skræk alle gravide kvinder har I den anden tråd jeg nævner skriver flere om tyngdefornemmelse og jeg aner ikke hvad det betyder

Anmeld

30. oktober 2011

MorTil4<3

TbCp skriver:

Hold da helt op det lyder vildt!! Tog det dig lang tid at komme dig?

den første uge sad jeg på en meget tyk med blød pude hvis jeg sku side op, og ellers lå jeg ned og så måtte manden rende for mig hehe

men der gik vel en 14 dage så var der ikk længere smerter når jeg sad og jeg kunne efterhånden gå rigtigt uden at gå som en and hi hi

Anmeld

30. oktober 2011

Mamalou

TbCp skriver:

Jeg tror næsten det er en skræk alle gravide kvinder har I den anden tråd jeg nævner skriver flere om tyngdefornemmelse og jeg aner ikke hvad det betyder

Det tror jeg du ret i. Jeg håber forresten ikke at jeg skræmte dig mere, med den smørre fra nettet. I mit tilfælde synes jeg ikke jeg har været plaget af det efterfølgende... Så det lyder værre end det er - eller sådan har min oplevelse i hvert fald været!

Anmeld

30. oktober 2011

maria_wlt

TbCp skriver:

Tyngdefornemmelsen føles som om man er åben dernede hele tiden.. Når man f.eks sidder på hug så kan man på en underlig måde mærke at der er åbent og en trykken.. Ikke en direkte smerte eller nogen, men et ubehag.

På ingen måde nogen jeg ville ønke for nogen, men det var okay her.. Det var mere de skide veer der tog livet af mig.. Bristningen har aldrig givet mig nogen smerter

Anmeld

30. oktober 2011

TbCp

Mamalou skriver:

Det tror jeg du ret i. Jeg håber forresten ikke at jeg skræmte dig mere, med den smørre fra nettet. I mit tilfælde synes jeg ikke jeg har været plaget af det efterfølgende... Så det lyder værre end det er - eller sådan har min oplevelse i hvert fald været!

Nej jeg lader mig ikke skræmme så let fødslen skal jeg jo igennem og så tror jeg på at jordmoderen hjælper mig og gør hvad der er bedst for mig og resten må vi tage som det kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.