Hvilke forsikringer har I? Jeg er i tvivl, om vi er forsikret nok...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

An&Jo

An&Jo skriver:

vi har:

livsforsikring (kun på mig)
ulykkesforsikringer med uvidet tandforsikring (os begge)
kritisk sygdoms forsikring (på os begge)
indboforsikring (udvidet til at gælde elektronik og cykler)
begravelsesforsikringer (så familien ikke pludselig står og skal finde pengene hvis der skulle ske noget uforudsigeligt)

og så har jeg tegnet en på sønnen der dækker hvis han ødelægger noget ved andre imens vi er på besøg eller hvis han bliver passet udenfor huset.. (kan ikke huske om den er under indboen eller hans ulykkesforsikring)

årh ja og så har jeg tegnet noget der hedder børnerente også så sønnemand får noget i tilfælde af at jeg skulle dø

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Isabella_mor

K&S skriver:

Tusind tak

Har du selv tegnet en arbejdsulykkeforsikring eller er den tegnet via din arbejdsplads?

jamen min ulykkesforsikring dækker også ved arbejdsskade osv..

Anmeld

30. oktober 2011

K&S

Brams skriver:

Her har vi:

• Husforsikring
  • Indboforsikring
  • Bilforsikringer
  • Ulykkesforsikringer på os alle 3
  • Livsforsikringer på både min mand og jeg
  • Fagforening og A-kasse

Mener vi skulle være dækket ret godt ind og det lydet det også til at I er 

Tusind tak for svar!

Jeg synes jo også selv, vi er dækket rimelig godt, men jeg er meget i tvivl om livsforsikringen - vi har mange skift mellem jobs, uddannelse, ledighed og barsel for mig - så vi har hver især indbetalt til flere forskellige pensionsordninger, så det er lidt uoverskueligt for os (læs: mig)  men jeg må lige prøve at finde ud af det...!

Anmeld

30. oktober 2011

K&S

th skriver:

Hvis du har nemid, kan du gå ind på pensionsinfo, der kan du se hvordan du er dækket og med hvor meget.

Vi har også børnerente, så giver et fast beløb hver md til vores barn hvis en af os dør indtil han fylder 21 år..

SUPER, TUSIND TAK

Børnerente - er det igennem pensionsordningen?

Anmeld

30. oktober 2011

K&S

An&Jo skriver:

vi har:

livsforsikring (kun på mig)
ulykkesforsikringer med uvidet tandforsikring (os begge)
kritisk sygdoms forsikring (på os begge)
indboforsikring (udvidet til at gælde elektronik og cykler)
begravelsesforsikringer (så familien ikke pludselig står og skal finde pengene hvis der skulle ske noget uforudsigeligt)

og så har jeg tegnet en på sønnen der dækker hvis han ødelægger noget ved andre imens vi er på besøg eller hvis han bliver passet udenfor huset.. (kan ikke huske om den er under indboen eller hans ulykkesforsikring)

der var nogle helt nye begreber, puha det er en jungle...!

Jeg må vist liiiige sætte mig og kigge lidt på i løbet af den nærmeste fremtid

Anmeld

30. oktober 2011

K&S

An&Jo skriver:

årh ja og så har jeg tegnet noget der hedder børnerente også så sønnemand får noget i tilfælde af at jeg skulle dø

Anmeld

30. oktober 2011

K&S

isabellamor skriver:

jamen min ulykkesforsikring dækker også ved arbejdsskade osv..

Anmeld

31. oktober 2011

th

K&S skriver:

SUPER, TUSIND TAK

Børnerente - er det igennem pensionsordningen?

ja, man kan tegne den via pfa (evt gennem din bank eller arbejdsplads og så bliver beløbet trukket på din pensionsopsparing)

eller man kan tegne den og betale selv.

Anmeld

31. oktober 2011

Miss T

K&S skriver:

Hmm, ja pensionsordninger er en "jeg-forstår-ingenting" herhjemme, men jeg må lige tjekke op  Er der et sted, hvor man kan se alle de pensionsordninger, man har betalt til i tidernes løb?

Tusind tak for svar

Det kunne måske være en rigtig god ide at få en privatassurandør ud og tjekke jeres forsikringer igennem, så kan i både få et tilbud på en samlet pakke, men også få tjekket om I er dækket rigtig ind.

I vil også kunne gå i banken og snakke med dem omkring, hvordan i skal være dækket ind. Jeg ved faktisk ikke om I har  mulighed for at tjekke op på de forskellige pensionsopsparinger i har haft i tidens løb, det vil banken evt. kunne gøre.

Var så lidt

Anmeld

31. oktober 2011

K&S

th skriver:

ja, man kan tegne den via pfa (evt gennem din bank eller arbejdsplads og så bliver beløbet trukket på din pensionsopsparing)

eller man kan tegne den og betale selv.

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.