Hvordan føles plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Min mave bliver helt hård, og så er der ikke mere i det

Hvis de gør ondt eller kommer reglmæssigt syntes jeg du skulle ringe til FG og høre dem ad - bare lige for en sikkerhedsskyld 

Tak

OVervejer virkelig om jeg skal gøre det.. Det virker bare så underligt at skulle ringe til dem så tidligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

PernilleogDennis

Anonym skriver:

Jeg var inde ved lægen for at finde ud af hvorfor jeg havde så mange smerter - ryg, læn, balder, skulder - for siden jeg startede i praktik har jeg ikke kunne komme gennem natten uden en omgang massage, og det dur jo bare ikke i længden.

Lægen følte på nogle forskellige punkter, og sagde det med al sandsynlighed var bækkensmerter / bækkenløsning, så jeg har nu fået besked på kun at være i praktik i tre timer om dagen.

Hun spurgte så, om jeg oplevede at min mave blev hård mens jeg fik smerterne, og det havde jeg ikke lagt mærke til, så hun bad mig om at lægge mærke til det, for det kunne tyde på plukveer, sagde hun. Og hvis det var plukveer mente hun jeg skal fuldtidssygemeldes.

Og det er altså ret surt når jeg endelig har fundet et godt praktik sted, og samtidig kun er i uge 22.

Ved ikke om jeg er i risikozonen, men min kæreste er født 5-7 uger for tidligt og har derfor hørt en del om alt det hans forældre var igennem. Så frygter da virkelig en for tidlig fødsel..

Desuden er det kun blevet værre. Jeg har haft en nærmest konstant smerte her den sidste halvandentimes tid, ind imellem med lidt skærkere smerter, ind imellem mildere, og har samtidig fået voldsom kvalme nu 

Hmm.. Så synes jeg du skulle ringe til FG og høre dem ad.. Hellere ringe for meget, end for lidt.. Synes ikke det lyder helt ok at du har ondt så meget som du beskriver.. Ikke når du ikke er længere henne.. Så ring og hør hvordan og hvorledes.. Det er træls at gå i uhvished..

Anmeld

29. oktober 2011

Nitz - <3 David

Jeg kan tydeligt mærke plukveer dagligt (5-10 gange ca) Min mave bliver bare sten hård. og det "strammer" lidt .. Men gør ikke ondt overhovedet.. Og mine startede allerede omkring uge 13.. Min JM siger at det er helt ok så længe de ikke gør ond og ikke er regelmæssige..
Men prøv da at ring til lægen mandag, hvis det ikke bliver værre i weekenden.. Hvis det niver osv i lænd og ryg så kan det også være ligament smerter. altså ledbåndene der gir sig..

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

PernilleogDennis skriver:

Hmm.. Så synes jeg du skulle ringe til FG og høre dem ad.. Hellere ringe for meget, end for lidt.. Synes ikke det lyder helt ok at du har ondt så meget som du beskriver.. Ikke når du ikke er længere henne.. Så ring og hør hvordan og hvorledes.. Det er træls at gå i uhvished..

Tak  

Det må jeg hellere gøre så

Anmeld

29. oktober 2011

PernilleogDennis

Anonym skriver:

Tak  

Det må jeg hellere gøre så

Ja gør hellere det, Smid gerne en update når du har snakket med dem..

Anmeld

29. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Tak

OVervejer virkelig om jeg skal gøre det.. Det virker bare så underligt at skulle ringe til dem så tidligt

Jeg ringede i uge 23, de tager dig seriøst, der er ingen som gør grin med en bekymret mor  - på fødegangen

Anmeld

29. oktober 2011

baby012

Anonym skriver:

Jeg har fået at vide af lægen at jeg skal være opmærksom på om det er plukveer jeg har, men jeg kommer skisme helt i tvivl :/

Så er der nogen der kan forklare hvordan det føles ?

Er kun i uge 22, så det er liiiige tidligt nok synes jeg :/

blukveer føles som om at maven bliver stenhrd, og ligesom trækker sig sammen. 

har du først fået dem nu ?? mine startede altså allerede i uge 16.. og det var der ikke noget unormalt ved dengang.. så det er ikke noget du skal være nervøs over overhoved, det er bare livmoderen der trækker sig sammen, altså øver sig til den forestående fødsel. 

Anmeld

29. oktober 2011

Moms

Mine startede ca i uge 20. De har aldrig gjort ondt. Maven bliver bare helt hård og det spænder en del.

God bedring.

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.