øh....hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. februar 2009

Loggidut

Jeg er lige ved at udfylde et ansøgningsskema, online.
det her firma, kræver at man skriver sit CPR.nummer, og det er da også helt okay, så længe jeg kan undlade de sidste fire cifre...

men går jeg så længere ned på skemaet, så forlanger de også min fødselsdato...

det kan da ikke passe at man skal udfylde fuldt cpr.nummer på en ansøgning...kan det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2009

ivfmarie

jo... det er sgu tit man skal det.
Du kan sikre dig at siden er sikker ved at se i adressefeltet. Hvis der stå https:... (altså med et s efter) så er siden sikker nok at skrive personlige informationer på.

Anmeld

8. februar 2009

Astrid P

Loggidut skriver:

Jeg er lige ved at udfylde et ansøgningsskema, online.
det her firma, kræver at man skriver sit CPR.nummer, og det er da også helt okay, så længe jeg kan undlade de sidste fire cifre...

men går jeg så længere ned på skemaet, så forlanger de også min fødselsdato...

det kan da ikke passe at man skal udfylde fuldt cpr.nummer på en ansøgning...kan det?

Men, hvad er problemet? Når de får de første 6 cifre i dit CPR-nummer, så har de jo også din fødselsdato... Så længe du bare ikke skal skrive de sidste 4 er alt vel i orden, er det ikke?

Anmeld

8. februar 2009

Loggidut

Astrid P skriver:

Men, hvad er problemet? Når de får de første 6 cifre i dit CPR-nummer, så har de jo også din fødselsdato... Så længe du bare ikke skal skrive de sidste 4 er alt vel i orden, er det ikke?

jo det er jo netop det der er mit problem, idet at de først ber om mit cpr.nr. og bagefter min fødselsdato, så må jeg jo gå ud fra de også ønsker de sidste fire cifre...

og jeg mener jo bestemt jeg har hørt at man ikke skal dele ud af det, helt så rundhåndet igen.

men min svigerfar som er selvstændig siger nøjagtigt det samme...de har intet at bruge de sidste fire cifre til, så undlad dem...

for mig er de sgu ret personlige de numre...og vil de ansætte mig, så må de gerne få dem, men ikke bare for sjov skyld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.