Anonym skriver:
Jeg har en datter som fylder 7 år lige om lidt, og har opdaget mange gange nu, at hun ikke tørrer sig når hun har været på toilettet. Nu er jeg igen kommet ud til et toilet, hvor der ligger afføring og flyder rundt, men INGEN toiletpapir? Samtidig synes jeg faktisk heller ikke det er særlig lækkert, at komme ud til at toilet hvor nogen har glemt at skylde ud, men det er da hvad det er.
Jeg har fortalt hende flere gange, hvor vigtigt det er, at man tørrer sig, jeg har vist hende det hvordan man gør, hvad man gør ved toiletpapiret osv, men det hjælper åbenbart ikke?
Hun siger det er fordi hun glemmer det, men hver gang vi spørger om hun har husket det, så siger hun ja? Hvad skal jeg gøre?
Hun husker at vaske hænder bagefter, så ved ikke hvad det er der gør, at hun "glemmer" at tørre sig?
Sådan en har vi også
Altså en datter, 7 år.....og som ikke har den fjerneste lyst til at bruge tid på "toilet-tørring" og håndvask!!
Tror det hører alderen til, og vil sige at vores datter er blevet bedre her i løbet af de seneste 6 mdr.
Sørg for et dagligt bad til barnet, og forklar hende her hvordan hun skal vaske sig rigtigt. Vi forsøgte generelt i en periode at være mere obs på hendes hygiejne. I den periode sidder fingeren også dybt i næsen mv og vi prøver at stikke hende et stykke papir hver gang, er obs på at hun får vasket hænder når hun kommer ind og forklare hvorfor. Sådan at hun forstår at andre folk ikke synes at det er lækkert når hun har sorte negle, eller lugter grimt, eller ketshup om munden, men pas på ikke at nedgøre hende.
Tror det går over igen lige om snart