Min datter tørrer sig ikke efter toiletbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

vi har også lige haft samme problem, - som altså har stået på længe. Vores pige på 5 gider helt ærligt ikke. Det vil hun selvfølgeligt ikke indrømme, men. Og jeg har prøvet at snakke med hende om det, og at lokke og true og lige meget har det hjulpet.

Så brugte jeg ufin krigsførelse... Når jeg spurgte hvorfor hun ikke gjorde det, kunne hun aldrig give mig et godt svar, så jeg tænkte, at nu ville jeg lægge hende ordene i munden. Så jeg spurgte om ikke det kløede i numsen, nu hun aldrig tørrede sig, og JO, det gjorde det godt nok, og gjorde ondt mente hun også det gjorde. Så spurgte jeg om det så var derfor hun ikke tørrede sig, (da vi køber det billige, og ikke så bløde lækre wc papir her i huset... hehe), fordi papiret altså skulle være for hårdt og gøre ondt i hende ømme bagdel?!? JA, det var netop derfor, meddelte den lille dame. SÅ sagde jeg fint nok, nu skal du se, nu får du en pakke wc papir som kun er dit, det mest luksus bløde lækre papir som jeg kan opdrive. Og så tørrer du dig også, ikk!? Og jo, det lovede hun højt og helligt.

Og indtil videre virker det. Jeg tror måske mere det er fordi hun godt kan lide den ekstra opmærksomhed, det er at HUN har sin egen wc rulle, som det kun er hende der må bruge, det er lige vand på hendes lille mølle... (hehe)

Det var da en super god idé

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Hellere invadere hendes privatliv, end hun får blærebetændelse eller noget der er værre...

Ellers kunne i også prøve og gøre det spændende... forær hende sin helt egen rulle toiletpapir... (ved man kan få noget i lyserrødt, i Søstrene Grene eller noget lignende) og den rulle er kun hendes og bruge... og så spørg intresseret om det er noget godt toilet papir, (samt virke lidt misundelige, altså sig noget i retning af: hvor er det dog kønt toiletpapir, bare jeg også hade sådan noget) det vil gøre at hun i en kort periode synes det er "sejt" at bruge, og forhåbentlig vil det blive en vane

(ved ikke om det virker, men det er vel et forsøg værd)

Det prøver vi sørme, og ser om ikke det virker

Anmeld

28. oktober 2011

TaAsJu

Her hjemme har vi samme problem..  tror jeg vil prøve det med wc' papiret også for det lyder som en rigtig god ide...

Men tror virkelig også det er fordi de har travlte med alt muligt andet som og lege eller se tv....

Anmeld

29. oktober 2011

come2

Kunne man ikke finde en fin tegning på nettet af et toilet der skyller ud og hænder der bliver vasket som en påmindelse til hende?:O)

Anmeld

29. oktober 2011

Pia.

Hvis det var mig ville jeg nok vælge at tage den forfra - at hun måtte kalde på jer når hun var færdig - jeg siger Ikke i skal tørre hende for det burde hun kunne klare, men jeg tror det er vigtigt at hun får "hjælp" af en voksen ... Gammel afføring kan virkelig give problemer, ikke nok med at hun kan blive meget rød, få sår og rifter, så kan det også sætte sig som underlivstbestændelse, da det let køre rundt i hendes underbukser...

Så mon ikke det ville være en god idé at støtte hende lidt - hun har med sikkerhed alt for travlt med at komme videre i leg eller hvad hun skal, men hun er nød til at forstå vigtigtheden i at holde sig ren forneden...

Knus Pia.

Anmeld

11. november 2011

Angelspot

God ide med toiletpapiret, det skulle jeg da lige selv have tænkt på.

Herhjemme har vi også bøvlet med det længe, men er heldigvis ovre det nu. Men det krævede en massiv indsats hvor vi HVER gang han havde været på toilet, sagde, husk at tørre dig, trække ud og vaske hænder! Og det havde effekt. Var ikke spor pædagogisk, men jeg synes det var SÅ ulækkert med streger i underbukseren!

Anmeld

11. november 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Jeg spurgte hende sidst jeg opdagede det, hvor hun også havde glemt at trække ud, og hun siger at det er fordi hun glemmer det. Og måske er det også ren glemsomhed, men hvad gør jeg så?

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem men I kunne jo evt printe nogle billeder ud med hvad man skal når man er på toilettet og så hænge dem så hun kan se dem når hun er derude.. det er jeg i gang med til vores låne pige på 5 som heller ikke husker det.. og ofte heller ikke vasker hænder..

Anmeld

11. november 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem men I kunne jo evt printe nogle billeder ud med hvad man skal når man er på toilettet og så hænge dem så hun kan se dem når hun er derude.. det er jeg i gang med til vores låne pige på 5 som heller ikke husker det.. og ofte heller ikke vasker hænder..

Vi købte en speciel rulle, kun til hende, og tror det har hjulpet Jeg husker hende på det hver gang jeg ser hun går på toilettet, og kan da se at det svinder ind med papir

Anmeld

11. november 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Vi købte en speciel rulle, kun til hende, og tror det har hjulpet Jeg husker hende på det hver gang jeg ser hun går på toilettet, og kan da se at det svinder ind med papir

smart.. kan da være vi skal prøve det også

Anmeld

11. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg har en datter som fylder 7 år lige om lidt, og har opdaget mange gange nu, at hun ikke tørrer sig når hun har været på toilettet. Nu er jeg igen kommet ud til et toilet, hvor der ligger afføring og flyder rundt, men INGEN toiletpapir? Samtidig synes jeg faktisk heller ikke det er særlig lækkert, at komme ud til at toilet hvor nogen har glemt at skylde ud, men det er da hvad det er.

Jeg har fortalt hende flere gange, hvor vigtigt det er, at man tørrer sig, jeg har vist hende det hvordan man gør, hvad man gør ved toiletpapiret osv, men det hjælper åbenbart ikke?

Hun siger det er fordi hun glemmer det, men hver gang vi spørger om hun har husket det, så siger hun ja? Hvad skal jeg gøre?

Hun husker at vaske hænder bagefter, så ved ikke hvad det er der gør, at hun "glemmer" at tørre sig?

Sådan en har vi også Altså en datter, 7 år.....og som ikke har den fjerneste lyst til at bruge tid på "toilet-tørring" og håndvask!!

Tror det hører alderen til, og vil sige at vores datter er blevet bedre her i løbet af de seneste 6 mdr.

Sørg for et dagligt bad til barnet, og forklar hende her hvordan hun skal vaske sig rigtigt. Vi forsøgte generelt i en periode at være mere obs på hendes hygiejne. I den periode sidder fingeren også dybt i næsen mv og vi  prøver at stikke hende et stykke papir hver gang, er obs på at hun får vasket hænder når hun kommer ind og forklare hvorfor. Sådan at hun forstår at andre folk ikke synes at det er lækkert når hun har sorte negle, eller lugter grimt, eller ketshup om munden, men pas på ikke at nedgøre hende.

Tror det går over igen lige om snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.