Min datter tørrer sig ikke efter toiletbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.738 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en datter som fylder 7 år lige om lidt, og har opdaget mange gange nu, at hun ikke tørrer sig når hun har været på toilettet. Nu er jeg igen kommet ud til et toilet, hvor der ligger afføring og flyder rundt, men INGEN toiletpapir? Samtidig synes jeg faktisk heller ikke det er særlig lækkert, at komme ud til at toilet hvor nogen har glemt at skylde ud, men det er da hvad det er.

Jeg har fortalt hende flere gange, hvor vigtigt det er, at man tørrer sig, jeg har vist hende det hvordan man gør, hvad man gør ved toiletpapiret osv, men det hjælper åbenbart ikke?

Hun siger det er fordi hun glemmer det, men hver gang vi spørger om hun har husket det, så siger hun ja? Hvad skal jeg gøre?

Hun husker at vaske hænder bagefter, så ved ikke hvad det er der gør, at hun "glemmer" at tørre sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Måske hun ikke er "klar" til at gøre det selv? At i må hjælpe hende lidt på vej ved at gøre det et par gange for hende ligesom ved de lidt yngre?? .. Tror det var det jeg selv havde gjort hvis det var mig der stod i situationen.

Anmeld

28. oktober 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg har en datter som fylder 7 år lige om lidt, og har opdaget mange gange nu, at hun ikke tørrer sig når hun har været på toilettet. Nu er jeg igen kommet ud til et toilet, hvor der ligger afføring og flyder rundt, men INGEN toiletpapir? Samtidig synes jeg faktisk heller ikke det er særlig lækkert, at komme ud til at toilet hvor nogen har glemt at skylde ud, men det er da hvad det er.

Jeg har fortalt hende flere gange, hvor vigtigt det er, at man tørrer sig, jeg har vist hende det hvordan man gør, hvad man gør ved toiletpapiret osv, men det hjælper åbenbart ikke?

Hun siger det er fordi hun glemmer det, men hver gang vi spørger om hun har husket det, så siger hun ja? Hvad skal jeg gøre?

Hun husker at vaske hænder bagefter, så ved ikke hvad det er der gør, at hun "glemmer" at tørre sig?

Jeg har jo ikke lige børn i den alder, men tænker at jeg ville prøve at tale med hende om det.

Forklare at du jo kan se at hun ikke har brugt papir når hun glemmer at trække ud, og spørge indtil hvorfor? Er det fordi at det er ømt? Synes hun at det er ulækkert? ER det simpelthen fordi hun glemmer det?

Og så tænker jeg på... Når du vasker hendes undertøj - er der så afføring på det? Hvis ikke, må hun jo gøre et eller andet når hun er på potten... Kan det evt være at hun laver "flydere" og at toilettet tager papiret, men ikke pøllen?

Blot et par støtanker...

Anmeld

28. oktober 2011

Isabella_mor

så må i jo gøre det for hende... 

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Jeg har jo ikke lige børn i den alder, men tænker at jeg ville prøve at tale med hende om det.

Forklare at du jo kan se at hun ikke har brugt papir når hun glemmer at trække ud, og spørge indtil hvorfor? Er det fordi at det er ømt? Synes hun at det er ulækkert? ER det simpelthen fordi hun glemmer det?

Og så tænker jeg på... Når du vasker hendes undertøj - er der så afføring på det? Hvis ikke, må hun jo gøre et eller andet når hun er på potten... Kan det evt være at hun laver "flydere" og at toilettet tager papiret, men ikke pøllen?

Blot et par støtanker...

Jeg spurgte hende sidst jeg opdagede det, hvor hun også havde glemt at trække ud, og hun siger at det er fordi hun glemmer det. Og måske er det også ren glemsomhed, men hvad gør jeg så?

Anmeld

28. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Ellers så forsøg lige så stille og roligt og spørge hende hver gang hun har været på toilet, om hun nu har husket og tørre sig. Hvis svaret er nej, så fortæl hende at i synes hun skal gå ud og gøre det nu... jo flere gange hun bliver sendt der ud efterfølgende, jo hurtigere bliver det en lige så fast rutine som og vaske hænder..

(HUSK: Ikke og gøre det pinligt for hende hvis i har gæster... så hellere hvisk det til hende)

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Ellers så forsøg lige så stille og roligt og spørge hende hver gang hun har været på toilet, om hun nu har husket og tørre sig. Hvis svaret er nej, så fortæl hende at i synes hun skal gå ud og gøre det nu... jo flere gange hun bliver sendt der ud efterfølgende, jo hurtigere bliver det en lige så fast rutine som og vaske hænder..

(HUSK: Ikke og gøre det pinligt for hende hvis i har gæster... så hellere hvisk det til hende)

De gange hvor vi har spurgt hende, har hun altid sagt ja. Men måske vi skal til at spørge hver gang? Sidst vi opdagede det, spurgte vi hende også bagefter om hun havde husket det, der svarede hun også ja. Og jeg vil jo heller ikke invadere hendes "privatliv" ved at sige, at jeg vil tjekke hver gang, hvis hun siger ja, uanset om hun har husket det eller ej 

Anmeld

28. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

HVores på 6 år gør det samme... ved heller ikke hvad der skal til. Men tror mest at hun glemmer det når hun leger ser tegnefil og hurtigt vil ind igen eller lign.

Anmeld

28. oktober 2011

celkt

vi har også lige haft samme problem, - som altså har stået på længe. Vores pige på 5 gider helt ærligt ikke. Det vil hun selvfølgeligt ikke indrømme, men. Og jeg har prøvet at snakke med hende om det, og at lokke og true og lige meget har det hjulpet.

Så brugte jeg ufin krigsførelse... Når jeg spurgte hvorfor hun ikke gjorde det, kunne hun aldrig give mig et godt svar, så jeg tænkte, at nu ville jeg lægge hende ordene i munden. Så jeg spurgte om ikke det kløede i numsen, nu hun aldrig tørrede sig, og JO, det gjorde det godt nok, og gjorde ondt mente hun også det gjorde. Så spurgte jeg om det så var derfor hun ikke tørrede sig, (da vi køber det billige, og ikke så bløde lækre wc papir her i huset... hehe), fordi papiret altså skulle være for hårdt og gøre ondt i hende ømme bagdel?!? JA, det var netop derfor, meddelte den lille dame. SÅ sagde jeg fint nok, nu skal du se, nu får du en pakke wc papir som kun er dit, det mest luksus bløde lækre papir som jeg kan opdrive. Og så tørrer du dig også, ikk!? Og jo, det lovede hun højt og helligt.

Og indtil videre virker det. Jeg tror måske mere det er fordi hun godt kan lide den ekstra opmærksomhed, det er at HUN har sin egen wc rulle, som det kun er hende der må bruge, det er lige vand på hendes lille mølle... (hehe)

Anmeld

28. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

De gange hvor vi har spurgt hende, har hun altid sagt ja. Men måske vi skal til at spørge hver gang? Sidst vi opdagede det, spurgte vi hende også bagefter om hun havde husket det, der svarede hun også ja. Og jeg vil jo heller ikke invadere hendes "privatliv" ved at sige, at jeg vil tjekke hver gang, hvis hun siger ja, uanset om hun har husket det eller ej 

Hellere invadere hendes privatliv, end hun får blærebetændelse eller noget der er værre...

Ellers kunne i også prøve og gøre det spændende... forær hende sin helt egen rulle toiletpapir... (ved man kan få noget i lyserrødt, i Søstrene Grene eller noget lignende) og den rulle er kun hendes og bruge... og så spørg intresseret om det er noget godt toilet papir, (samt virke lidt misundelige, altså sig noget i retning af: hvor er det dog kønt toiletpapir, bare jeg også hade sådan noget) det vil gøre at hun i en kort periode synes det er "sejt" at bruge, og forhåbentlig vil det blive en vane

(ved ikke om det virker, men det er vel et forsøg værd)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.