Bæresele???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Angelspot

GitteC78 skriver:

Hej

Har du invisteret i en bæresele? Hvorfor?

Hvis ikke, hvorfor ikke?

Jeg skal have nr 2 til marts og har gået og tænkt over om jeg skal invistere i en bæresele. Jeg ved ikke om jeg får brug for en eller om det bare er spild af penge.

Håber I vil fortælle hvorfor i har en og hvorfor i ikke ønsker en.

Jeg har haft en Babybjørn til Oliver indtil nu, hvor han er 8 mdr. Nu er han for tung til den og har lige købt en Ergobaby som går til 18 kg. Jeg kunne ikke undvære min bæresele, den er guld værd! Oliver elsker den og griner højt hver gang han skal deri

Vi bor på 2 sal og netop det, at jeg har skulle op og ned med ousletaske og indkøbsposer, har gjort det ekstra fedt med en bæresele

Også på gåture hr jeg brugt den meget, også til indkøb og hvis vi har været nogen steder, hvor jeg føler han bør være tæt på mig, så har han været i den. Så er glad for min investering i Ergobabyen selvom den er dyr. Og så er der jo mulighed for at sælge den igen bagefter hvis man er god ved den

Vil også tilføje at jeg heller ikke mener babyer skal vende ud, før de når en vis alder,men de sidste par måneder har Oliver gjort det i ti minutter af gangen og så synes jeg godt man kan, bare man er obs på om de små selv siger fra og ikke kan overskue den store verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Rsa

Vil ikke have været foruden min bæresele og har brugt den flittigt til begge mine børn - for det første er den fantastisk når man gerne vil bruge begge hænder.

Har altid boet i lejlighed og på 3 sal. hvor der er fællesvaskeri i kælderen... Det er ret kompliceret at skulle vade fra lejligheden til vaskehus med masser vasketøj, hvis man kun har én arm og baby på den anden.

Jeg har også haft stor glæde af den når (da mine børn var ganske spæd) de blev ked af det og havde brug for tryghed, når vi var ude at gå tur. Op i selen og så er alt dejligt, fremfor at have en skrigende unge der ligger i barnevognene og skriger på tryghed!

Når de bliver lidt ældre, har jeg også haft gavn af den i den forstand, at der komer et punkt, hvor det er kedeligt at ligge i barnevognen, hvor man intet kan se og samtid er de ikke ferme nok/muskulaturen i ryggen ikek stærk nok til at sidde selv. Og der er den også fantastisk at have med, da børnene så kan komme op og opleve.

Desuden, som der også er nævnt, er den fantastisk, når baby gerne vil være tæt og man måske står og laver mad eller bare er rigtig træt i armene af at bære!!!

Anmeld

28. oktober 2011

TaAsJu

Uha har da godt nok også vært glad for min.. Har en babybjörn med rygstøtte.. Har brugt den når Fie ville hænge og være tæt, men maden lige skulle laves.. eller der skulle handles....

Anmeld

28. oktober 2011

Nina Amelia

Vi startede med en alm. bæresele (lignede Baby Bjørn) men efter lidt research kommer min datter aldrig op i sådan en igen.

De almindelige bæreseler giver simpelthen en enorm belastning på barnets ryg, hofter og ben. De svarer lidt til at sidde på et cykelsæde uden at kunne nå med benene. -Hele vægtbalastningen ligger udelukkende på det lille stykke mellem barnets ben.(!)

En vikle/slynge/ergonomisk bæresele (fx Ergobaby eller Manduca) støtter op under numsen, op langs ryggen og lægger belastningen langs hele benet/underkroppen.

Jeg er helt sikker på at vores Egonomiske bæresele (som far også kan bære "med stil") bliver endnu mere uundværdlig her når nr. 2 melder sin ankomst. -Vi overvejer faktisk at købe en til da vores går op til 20 kg og man kan faktisk ikke mærke at man har en stor bebs (11 kg, 13 mdr.) på maven/ryggen pga. de lækre tykke skulderstropper. -Ved dog ik liiiige med de 20 kg he he

Anmeld

28. oktober 2011

GitteC78

Tak alle sammen for jeres indlæg om bærsele... Jeg er stadig i tvivl og tror nu jeg ser tiden an. Og ser om vi til den tid får brug for en, for ellers må vi jo ude og købe en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.