Sidste læge besøg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Henriette Aaby

Jeg var til mit sidste lægebesøg i mandags. Vægten sagde +10 kg, og fint blodtryk.

Men +1 i sukker i min urin.

Lægen sagde ikke meget til at starte med, hun havde travlt med, at jeg skulle have undersøgt maven.

Da hun er færdig, fortæller hun så, at hun synes maven er for stor, og hun synes jeg skal have en vægtskanning, for at være sikker på at babyen ikke bliver for stor...

Derudover nævner hun at ved begge min sukkerbelastninger har blodsukkert ligget på 7,8 og det var lidt problematisk. Da man almindeligvis siger at tallet skal være <7,8 og mit er præcist på 7,8. Og nu havde jeg også + 1 i sukker i urinen.

Så alt det taler for, at jeg skal have den her vægtskanning af babyen. Og det er jeg faktisk ikke ked af. Jeg vil da rigtig gerne se babyen igen ....

Men nu begynder jeg at blive bekymret... Jeg har hele ugen haft hovedpine, ikke en voldsom hovedpine, men mere som om jeg har en hat på der er lidt for stram. Og skyldes det nu graviditetbetinget sukkersyge eller er det bare et udtryk for at jeg VIRKELIG ikke sover særlig meget i øjeblikket?

Skal jeg handle på det, eller skal jeg vente til der er gået de 14. dage, som jeg aftalte med lægen. Jeg gider ikke hele tiden være bekymret, men skal jo passe på mig selv og babyen. (Men det virker nu til den har det fint nok, mærker rigtig meget liv)

What to do????

Mange hilsner

Henriette, der nu ikke spiser sukker længer, og som er stolt af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Henriette Aaby

Så traf jeg en beslutning. Jeg skal til læge om en halv time og havde det tjekket igen!!! Jeg er lettet

Anmeld

28. oktober 2011

delimus

Godt for dig :-) 

Der er der ikke noget mere irriterende, end at gå og spekulere over noget, man ingen kontrol har over

Pøj pøj med det  

Anmeld

28. oktober 2011

Henriette Aaby

delimus skriver:

Godt for dig :-) 

Der er der ikke noget mere irriterende, end at gå og spekulere over noget, man ingen kontrol har over

Pøj pøj med det  

Tak skal du have. Og tak for dit svar

Og det var rigtig godt jeg kom afsted. Jeg er vildt glad for nu at have fået et nyt lægehus, hold op de er grundige... Faktisk skal jeg tjekkes igen, selv om mine tal var fine nu, men de kunne ikke lide at jeg har haft hovdepine så længe. Faktisk fik jeg besked på, at hvis der bare var det mindste med at mærke liv i maven skulle jeg kontakte fødegangen.

Og selv om jeg bliver urolig og lidt nervøs. Føler jeg også jeg er i gode hænder. Hvor er det skønt at blive taget alvorlig!

Anmeld

28. oktober 2011

delimus

Fantastisk :-) 

Ja, jeg har også skiftet læge her i min graviditet. Der var mildest talt ikke styr på en skid hos den gamle og hun kunne komme med nogle helt groteske udtalelser. Så når man kom til jordemoder e.l og de spurgte efter resultatet efter den og den prøve, sad man bare som et stort spørgsmålstegn  Men når de hørte, hvem min læge var, så de ikke længere så forbavset ud..... Rigtig betryggende :-s

Nå, men håber det hele flasker sig og det bare er bebs der vil gøre opmærksom på sig selv :-) 

KH Nina

Anmeld

28. oktober 2011

Henriette Aaby

delimus skriver:

Fantastisk :-) 

Ja, jeg har også skiftet læge her i min graviditet. Der var mildest talt ikke styr på en skid hos den gamle og hun kunne komme med nogle helt groteske udtalelser. Så når man kom til jordemoder e.l og de spurgte efter resultatet efter den og den prøve, sad man bare som et stort spørgsmålstegn  Men når de hørte, hvem min læge var, så de ikke længere så forbavset ud..... Rigtig betryggende :-s

Nå, men håber det hele flasker sig og det bare er bebs der vil gøre opmærksom på sig selv :-) 

KH Nina

God beslutning du tog der Det er bare så vigtig at man er tryg. Min tidligere læge var ivrig efter at man mødte op, men så snart sygsikringskortet var kørt igennem, blev man nærmest jaget ud. Men jeg fik faktisk først flyttet læge, da vi flyttede. Og ja jeg synes vi har været rigtig heldig med det nye lægehus

Anmeld

28. oktober 2011

delimus

Det er bare skræmmende, at sidde på sygehuset og de så bare ryster på hovedet, når de hører , hvem ens læge er. Det kan bare ikke være rigtigt, at sådan noget ikke bliver påtalt. Men de har heldigvis været rigtig søde de JM'er jeg har mødt til scanninger og sendt mig på ambulatoriet til blodprøver, som lægen BURDE have taget :-) 
 Jeg er da for faen ikke den første her i byen der er gravid  

Anmeld

28. oktober 2011

Henriette Aaby

delimus skriver:

Det er bare skræmmende, at sidde på sygehuset og de så bare ryster på hovedet, når de hører , hvem ens læge er. Det kan bare ikke være rigtigt, at sådan noget ikke bliver påtalt. Men de har heldigvis været rigtig søde de JM'er jeg har mødt til scanninger og sendt mig på ambulatoriet til blodprøver, som lægen BURDE have taget :-) 
 Jeg er da for faen ikke den første her i byen der er gravid  

Det er jo lige det. Men tror du ikke, at det er, fordi vi patienter tror på, at vores læge ved hvad de gør. Jeg synes derfor at det er jo også deres kollegaer der burde indberette deres fejl, når de gentagende gange ser grumme fejl... Men det sker jo ikke desværre...

Anmeld

28. oktober 2011

delimus

Nej, det gør de nemlig ikke og det er lidt skræmmende. Det burde jo være i alles interesse, også kollegaerne, at få luet ud 

Det er AB negativ og har vidst de sidste 10 år, at hvis jeg blev gravid, var det noget jeg skulle være OBS på og jeg spurgte og spurgte ved min egen læge og der var bare ikke rigtig nogen respons.
Så spurgte jeg JM der scannede mig i uge 20. Det viste sig så, at der skulle den være foretaget første gang, men det var den ikke, så det gjorde hun omgående noget ved. Heldigvis var alt som det skal være og Blob er negativ ligesom jeg

Men jeg kan sagtens følge dig i det der med, at lige så snart sygesikringskortet er kørt igennem, så er de lidt ligeglade og det er bare ikke i orden! 

Anmeld

28. oktober 2011

Henriette Aaby

delimus skriver:

Nej, det gør de nemlig ikke og det er lidt skræmmende. Det burde jo være i alles interesse, også kollegaerne, at få luet ud 

Det er AB negativ og har vidst de sidste 10 år, at hvis jeg blev gravid, var det noget jeg skulle være OBS på og jeg spurgte og spurgte ved min egen læge og der var bare ikke rigtig nogen respons.
Så spurgte jeg JM der scannede mig i uge 20. Det viste sig så, at der skulle den være foretaget første gang, men det var den ikke, så det gjorde hun omgående noget ved. Heldigvis var alt som det skal være og Blob er negativ ligesom jeg

Men jeg kan sagtens følge dig i det der med, at lige så snart sygesikringskortet er kørt igennem, så er de lidt ligeglade og det er bare ikke i orden! 

Ej men det er jo skrækkeligt, det er jo rimelig vigtig at have styr på.

Og ja du har ret i det burde være i alles interesse at få luet ud i dem der ikke gør deres arbejde ordentligt! Men det gælder jo i alle erhverv.

Hmm nu har jeg ventet i mange i timer på at bassen skulle begynde at bevæge sig. Og hold op den giver den gas nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.