Jeg var til mit sidste lægebesøg i mandags. Vægten sagde +10 kg, og fint blodtryk.
Men +1 i sukker i min urin.
Lægen sagde ikke meget til at starte med, hun havde travlt med, at jeg skulle have undersøgt maven.
Da hun er færdig, fortæller hun så, at hun synes maven er for stor, og hun synes jeg skal have en vægtskanning, for at være sikker på at babyen ikke bliver for stor...
Derudover nævner hun at ved begge min sukkerbelastninger har blodsukkert ligget på 7,8 og det var lidt problematisk. Da man almindeligvis siger at tallet skal være <7,8 og mit er præcist på 7,8. Og nu havde jeg også + 1 i sukker i urinen.
Så alt det taler for, at jeg skal have den her vægtskanning af babyen. Og det er jeg faktisk ikke ked af. Jeg vil da rigtig gerne se babyen igen
....
Men nu begynder jeg at blive bekymret... Jeg har hele ugen haft hovedpine, ikke en voldsom hovedpine, men mere som om jeg har en hat på der er lidt for stram. Og skyldes det nu graviditetbetinget sukkersyge eller er det bare et udtryk for at jeg VIRKELIG ikke sover særlig meget i øjeblikket?
Skal jeg handle på det, eller skal jeg vente til der er gået de 14. dage, som jeg aftalte med lægen. Jeg gider ikke hele tiden være bekymret, men skal jo passe på mig selv og babyen. (Men det virker nu til den har det fint nok, mærker rigtig meget liv
)
What to do????
Mange hilsner
Henriette, der nu ikke spiser sukker længer, og som er stolt af det...