Vejrtrækning under fødsel - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Frøken J.

Moms skriver:

Vi var til fødselsforberedelse i går - den eneste vi nok kommer til at deltage i.

Jeg havde forventet noget andet og lærte faktisk ikke noget nyt - så jeg må jo være godt forberedt.

Det jeg havde forventet var at lære lidt mere om hvordan jeg skal gøre som fødende. Og jeg tror mest det handler om vejrtrækning.

Vi fik lidt information om at trække vejret dybt ned i maven under veerne for at mindske smerterne, men hvad med al det der pusten osv.

Er der nogen, der kan give en forklaring på hvordan og hvornår eller måske har et link til en eller anden video på nettet?

På forhånd tak

Moms

Jeg kan love dig, at din jordemoder under fødslen nok skal guide dig godt på vej! Jeg havde ikke været til noget forberedelse overhovedet, men min jordemoder sagde, hvad jeg skulle gøre, og var obs på at rette mig undervejs, hvis jeg trak vejret forkert. Hun bad mig tit om at tænke på det som om, at jeg skulle sukke dybt. Og det med at gispe, det var kun under den allersidste del af pressefasen, da babyen ikke skulle komme for hurtigt ud, og der forklarede hun også hvordan. Det kommer helt naturligt, det er ikke noget du skal stresse så meget over her på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Ansemusen

Moms skriver:

Vi var til fødselsforberedelse i går - den eneste vi nok kommer til at deltage i.

Jeg havde forventet noget andet og lærte faktisk ikke noget nyt - så jeg må jo være godt forberedt.

Det jeg havde forventet var at lære lidt mere om hvordan jeg skal gøre som fødende. Og jeg tror mest det handler om vejrtrækning.

Vi fik lidt information om at trække vejret dybt ned i maven under veerne for at mindske smerterne, men hvad med al det der pusten osv.

Er der nogen, der kan give en forklaring på hvordan og hvornår eller måske har et link til en eller anden video på nettet?

På forhånd tak

Moms

Pusten er først nåpr du kommer til selve presseperioden. Under udvidelsesveerne skal du trække vejret dybt ned i maven, holde vejret kortvarigt og puste heeeelt ud.
Jeg fik det først lært kl. 5 om morgenen på fødegangen og fangede det med det samme og fik meget ros  Det var ikke så svært synes jeg, og det hjalp meget!

Anmeld

28. oktober 2011

Pige2009

LunaLykke skriver:

Lige præcis også min pointe

Tak. Det er ofte helt individuelt, hvad der virker

Anmeld

28. oktober 2011

Moms

Tak for svarene alle sammen.

Jeg håber, det er ok, jeg ikke svarer alle enkeltvis og derved sparer noget tid.

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.