Vejrtrækning under fødsel - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.038 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Moms

Vi var til fødselsforberedelse i går - den eneste vi nok kommer til at deltage i.

Jeg havde forventet noget andet og lærte faktisk ikke noget nyt - så jeg må jo være godt forberedt.

Det jeg havde forventet var at lære lidt mere om hvordan jeg skal gøre som fødende. Og jeg tror mest det handler om vejrtrækning.

Vi fik lidt information om at trække vejret dybt ned i maven under veerne for at mindske smerterne, men hvad med al det der pusten osv.

Er der nogen, der kan give en forklaring på hvordan og hvornår eller måske har et link til en eller anden video på nettet?

På forhånd tak

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Munder

Det hjalp mig mest under veerne at tage dybe dybe vejrtrækninger. Prusten og gispen er i min verden mest et filmsyndrom.

Jeg skulle kun gispe i pressefasen, for ikke at skyde hende for hurtigt ud.

Anmeld

28. oktober 2011

Gaia

Træk vejret ind gennem næsen dybt ned i mave, så du kan se den løfter sig. Ikke brystkassen, men maven. Læg evt en lille bog på maven som du via åndedrættet skal løfte op. Når du puster ud så lad som om du har et sugerør i munden, altså spids mund og pust langesomt ud, sådan fortsættes hele veen igennem fra første smerte til den er klinget af Gispe: er vejrtrækning igennem næsen hvor luften ikke kommer længere ned end brystkassen ( ca) udånding gennem munden. Små portioner luft hver gang. Og hurtigt. Derved er det svære at presse og fokus er på vejrtrækningen

Anmeld

28. oktober 2011

Gaia

Træk vejret ind gennem næsen dybt ned i mave, så du kan se den løfter sig. Ikke brystkassen, men maven. Læg evt en lille bog på maven som du via åndedrættet skal løfte op. Når du puster ud så lad som om du har et sugerør i munden, altså spids mund og pust langesomt ud, sådan fortsættes hele veen igennem fra første smerte til den er klinget af Gispe: er vejrtrækning igennem næsen hvor luften ikke kommer længere ned end brystkassen ( ca) udånding gennem munden. Små portioner luft hver gang. Og hurtigt. Derved er det svære at presse og fokus er på vejrtrækningen

Anmeld

28. oktober 2011

Pige2009

Moms skriver:

Vi var til fødselsforberedelse i går - den eneste vi nok kommer til at deltage i.

Jeg havde forventet noget andet og lærte faktisk ikke noget nyt - så jeg må jo være godt forberedt.

Det jeg havde forventet var at lære lidt mere om hvordan jeg skal gøre som fødende. Og jeg tror mest det handler om vejrtrækning.

Vi fik lidt information om at trække vejret dybt ned i maven under veerne for at mindske smerterne, men hvad med al det der pusten osv.

Er der nogen, der kan give en forklaring på hvordan og hvornår eller måske har et link til en eller anden video på nettet?

På forhånd tak

Moms

Jeg tror bare, du skal glemme alt om øvelser, for intet kan forberede dig på fødslen. Jeg gik ikke til noget forberedelse overhovedet, men når man står midt i det, går det hele af sig selv.

Lyt til din krop og samarbejd med den, så går det hele let

Anmeld

28. oktober 2011

lycly

Moms skriver:

På forhånd tak

Moms

Altså. Jeg synes jeg var MEGA dårlig til at trække vejret på den rigtige måde, men jeg fik hele tiden at vide at jeg gjorde det "suuuper godt". Man vil smaddergerne koncentrere sig om sin vejrtrækning, men veerne gør så sindssygt ondt (det er jo ikke nogen hemmelighed) at man altså glemmer alt hvad man har lært, og gør hvad man finder mest naturligt  

Anmeld

28. oktober 2011

lycly

Baagøe skriver:

Jeg tror bare, du skal glemme alt om øvelser, for intet kan forberede dig på fødslen. Jeg gik ikke til noget forberedelse overhovedet, men når man står midt i det, går det hele af sig selv.

Lyt til din krop og samarbejd med den, så går det hele let

Lige præcis også min pointe

Anmeld

28. oktober 2011

LIZO

jeg blev dårlig hvis jeg ikke bare træk vejret dybt.. og slappe så meget af så muligt.. havde en overgang hvor jeg gispet efter vejret og blev mega dårlig.. jm guidet mig så igemmen og fik ordenlig gang i vejrtrækningen igen.. det gør den store forskel..

Anmeld

28. oktober 2011

Krussedulle

Moms skriver:

På forhånd tak

Moms

Når du kan mærke at der kommer en ve, trækker du vejret dybt gennem næsen, og puster langsomt ud gennem munden under presseveerne tog dybe vejtrækninger, og brugte luften når jeg skulle presse

Anmeld

28. oktober 2011

Risen

Bogen "Fødsel uden smerte", giver dig præcise øvelser op til fødslen og metoder til vejrtrækningen under din fødsel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.