angst for at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Tænker du skal have lidt mere viden om p- ringen, så du kan føle dig tryg ved den. Tit kan viden mindske frygten. Desuden skal du måske snakke med en psykolog, idet jeg synes dit reaktionsmønster altså gentagende brug af graviditetstest, kunne tyde på det måske var ved at udvikle sig til en tvangshandling baseret på frygten for graviditet. Bare en tanke. De allerbedste ønsker herfra. Kram  

Det kan da nemt ske du har ret:s
For hver gang testen viser negativ slapper jeg af.. Pludselig kommer tanken igen, og bum- så frygter jeg alt igen..
Men set logisk på det, så kan jeg jo ikk være gravid..

Jeg har ikke været sammen med en mand der er kommet i mig, jeg har haft mit lort to gange siden jeg sidst har været sammen med én. Og det har været den mængde lort det plejer..

Men ja, jeg ved ikk hvorfor det er sådan..
Måske fordi de mænd jeg før har været sammen med, ikke er nogen jeg ønsker jeg vil ha børn med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

lukasmor

jeg ved med 100% sikkerhed at jeg ikke er gravid men kan sagtens følge dig. Jeg gruer også for at blive gravid fordi jeg ved at jeg ikke ville kunne få fjernet barnet og jeg vil IKKE have nogle børn ligenu. Tror du skal stole på din p-ring så du ikke går og bliver halvskør. Men igen: kan godt forstå dig!

Anmeld

31. oktober 2011

Dansker I Holland

B&J skriver:

jeg vil give dig en krammer og så længe du får din mens er du jo ikke gravid..... ellers syntes jeg du skal starte med at bruge gummi også så er du jo 110% sikker på der ikke sker noget ...

for du tager alle de teste og du får med den følelse er jo slet ikke sjovt

Øhhh jo man kan sagtens få mens selvom man er gravid. Har en veninde som først opdagede hun var gravid da hun var 5 mdr henne, fordi hun fik sin mens.

Anmeld

31. oktober 2011

Stjernestoev

T&T skriver:

Bange eller angst, det er da vist sagen fuldstændig uvedkommende...

Det har du helt ret i! Undskyld TS
Kan du ikke ringe til lægen? Måske de kan hjælpe?

Anmeld

31. oktober 2011

Dansker I Holland

B&J skriver:

jeg vil give dig en krammer og så længe du får din mens er du jo ikke gravid..... ellers syntes jeg du skal starte med at bruge gummi også så er du jo 110% sikker på der ikke sker noget ...

for du tager alle de teste og du får med den følelse er jo slet ikke sjovt

Og kondomer er IKKE 110 procent sikre Det står på pakken

Anmeld

31. oktober 2011

Gaia

Anonym skriver:

Det kan da nemt ske du har ret:s
For hver gang testen viser negativ slapper jeg af.. Pludselig kommer tanken igen, og bum- så frygter jeg alt igen..
Men set logisk på det, så kan jeg jo ikk være gravid..

Jeg har ikke været sammen med en mand der er kommet i mig, jeg har haft mit lort to gange siden jeg sidst har været sammen med én. Og det har været den mængde lort det plejer..

Men ja, jeg ved ikk hvorfor det er sådan..
Måske fordi de mænd jeg før har været sammen med, ikke er nogen jeg ønsker jeg vil ha børn med..

Tror du skal være tro mod dig selv og så uanset fyrens mening bruge kondom når du har sex. du har helt sikkert ikke noget at frygte når du har haft dit mens to gange siden samlejet. Desuden skal du huske at d på en måned kun er ca. 12 timer hvor du kan blive gravid. Så det du kan gøre er at finde ud af hvornår du har ægløsning og så holde dig fra sex eller bruge kondom i dagene før samt dagene efter. Så skulle du være home safe. Sunes også du måske skulle lade være med at have ubeskyttet sex med mænd du ikke kan se som far til dine børn. Altså hold fast i dig selv, vær tro mod dig selv og kan fyre ikke klare kondom så er han ikke det værd. jeg tænker du først og fremmest skal finde ud af hvad der gør dig så angst ved tanken om graviditet. Ikke at man skal tage abort let, slet ikke, men skulle uheldet være ude er der jo både fortrydelsespiller og abort som mulighed. Synes dog abort skal være sidste løsning, men jo op til dig . Har dqu engang hørt en grim historie om en der blev gravid ved en fejl, hvad satte det igang hos dig, kan det være derfor du har angsten idag osv. Ting jeg tror ville være rigtig godt at få vent med en psykolog. S du kan få nogle redskaber til at håndtere angsten, så du kan nyde at have haft sex og ikke frygte graviditet hver gang. kram

Anmeld

31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lukasmor skriver:

jeg ved med 100% sikkerhed at jeg ikke er gravid men kan sagtens følge dig. Jeg gruer også for at blive gravid fordi jeg ved at jeg ikke ville kunne få fjernet barnet og jeg vil IKKE have nogle børn ligenu. Tror du skal stole på din p-ring så du ikke går og bliver halvskør. Men igen: kan godt forstå dig!

Præcis sådan har jeg det..

Jeg ved jo godt jeg ikke er gravid. Men har det bedst ved at have et bevis. Meget belastende..
Og som det hele er lige nu, skal der bare ikke flere børn indenfor døren nu.. Kommunen har pisset godt og grundig på mig, så det jeg var igennem da jeg fik mit barn, skal jeg bare IKKE igennem igen.. Derfor er angsten her..
Og jo, pt er jeg klar til at få en abort hvis det virkelig sku ske (tror jeg bare ikk på, og det kræver sex) Men vil jeg også være det 110% hvis jeg virkelig stod i situationen- Det tager jeg til den tid...

Men min veninde har lige fortalt at hun, når hun starte på nye præventions ting, får hun det som om hun er gravid.
Det er jo lige præcis sådan jeg har det... Desværre... .

Håber virkelig det retter sig efter 3 mdr, synes jeg har hørt at tingene ændre sig efter den tid.. Ellers må jeg stoppe og få ind printet ved lægen at jeg vil have den spiral!

Anmeld

31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Dansker I Holland skriver:

Øhhh jo man kan sagtens få mens selvom man er gravid. Har en veninde som først opdagede hun var gravid da hun var 5 mdr henne, fordi hun fik sin mens.

Jeg vil ikke afvise at du kan have ret..

Men, jeg tror ikke på det kan lade sig gøre hvis man én gang før har været gravid og det dengang stoppede HELT, så tror jeg på det også gør det næste gang....

Men du har ret, nogen kvinder har deres kroppe der ikke vil stoppe månedens blodbad pga en graviditet, men det ville min krop, derfor tror jeg også på den gør det næste gang, jeg ønsker det...

Anmeld

31. oktober 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Jeg vil ikke afvise at du kan have ret..

Men, jeg tror ikke på det kan lade sig gøre hvis man én gang før har været gravid og det dengang stoppede HELT, så tror jeg på det også gør det næste gang....

Men du har ret, nogen kvinder har deres kroppe der ikke vil stoppe månedens blodbad pga en graviditet, men det ville min krop, derfor tror jeg også på den gør det næste gang, jeg ønsker det...

Jamen hende jeg kender har kun oplevet det den ene gang. Hun har altså 3 børn smiler.. Du ønsker ikke og være gravid vel?

Anmeld

31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Dansker I Holland skriver:

Jamen hende jeg kender har kun oplevet det den ene gang. Hun har altså 3 børn smiler.. Du ønsker ikke og være gravid vel?

Åh for dælen..
Nej ønsker det ikk pt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.