abort - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Er ked af, at du er kommet i denne situation, men da jeg i øjeblikket skriver mini-bachelor i dette emne, så har jeg lige lidt info:

Ifølge sundhedsloven er den praktiserende læge forpligtet til følgende, når en patient tager kontakt grundet en uønsket graviditet:

-       At bekræfte graviditeten

-       At give oplysninger om svangerskabsafbrydelse, og de risici  indgrebet er forbundet med

-       At oplyse om muligheden for bortadoption

-       At give information om den bistand der tilbydes både under og efter svangerskabet

-       At tilbyde samtale om præventionsmuligheder evt. i forbindelse med kontrolbesøg efter aborten

-       At tilbyde støttesamtale efter aborten

Derudover henviser lægen dig til en forsamtale, hvor du vil blive scannet.

Scanningen foregår således, at sygeplejersken/lægen scanner dig med skærmen vinklet således, at du ikke kan se noget.

Efter scanningen vil sygeplejersken/lægen tale med dig om dine muligheder, og hvis du fortsat ønsker abort vil de (ligesom din praktiserende læge) forklare dig om fordele/ulemper ved at vælge hhv. medicinsk (anbefales indtil uge 8+0) og kirurgisk abort (anbefales efter uge 8+0-11+6).

Til sidst vil du formodentlig blive tilbudt betænkningstid og ellers vil de give dig en tid til at få foretaget indgrebet (medicinsk kan også igangsættes med det samme).

Hvor hurtigt forløbet foregår kommer naturligvis an på, hvor langt du er henne samt hvor afklaret du er.

Til sidst lige et herfra, og held og lykke med den svære beslutning.

tusind tak for svar!

Det er en meget svær beslutning og særligt fordi den er taget på baggrund af ekstrem dårlig økonomi...

Jeg har været på p piller, men er i tvivl om hvor langt henne jeg er, da jeg havde en svag test for 1 mdr siden hvorefter min mens kom og jeg fortsatte mine p piller som vanligt.. Nu er den rigtig svag igen og jeg tænker at chancen for at jeg kan nå en medicinsk er rimelige da jeg sikkert kun er 4 uger henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Jeg kom op til lægen og blev undersøgt..

Han mærkede indvendigt og vurderede mig til højest 10 uger henne. Jeg fik en "akut" tid på sygehuset og fik det så fjernet der, under fuld narkose.. Jeg fik så afvide at jeg var kun omkring fem uger henne da de fjernede det.

sikke en masse du har været igennem når man tænker på at du kunne have nået den medicinske - dårlig behandling du har fået.

Anmeld

27. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

desværre er jeg i den situation at jeg er blevet gravid og overvejer mine muligheder ift. abort.

Når man tager kontakt til lægen, vil man da blive henvist til en gyn. for at finde ud af hvor langt henne man er? Jeg har ingen anelse da jeg i sidste mdr også fik en svag test - tænkte dog ikke mere over dette da jeg fik min mens - dog forsinket. Jeg tænker selvfølgelig i forhold til om man kan få en medicinsk abort osv.

Hvordan var Jeres forløb?

Testede 2. gang meget tydelig positiv. Ringede til reserve læge, udfra sidste mens ca. 5-6 uger henne.
Kom til egen læge ugen efter og fik så tid til for undersøgelse på Viborg Sygehus.
Forundersøgelse indvendig scanning.
Fik til til abort, den helt store omgang, i ca uge 10.

-valgte aborten fra på 5 min..

Men sådan for løb min abort omgang..
Medicinsk abort foretages inden uge 9!

Anmeld

27. oktober 2011

M (:

Anonym skriver:

tusind tak for svar!

Det er en meget svær beslutning og særligt fordi den er taget på baggrund af ekstrem dårlig økonomi...

Jeg har været på p piller, men er i tvivl om hvor langt henne jeg er, da jeg havde en svag test for 1 mdr siden hvorefter min mens kom og jeg fortsatte mine p piller som vanligt.. Nu er den rigtig svag igen og jeg tænker at chancen for at jeg kan nå en medicinsk er rimelige da jeg sikkert kun er 4 uger henne.

Er ked af, at du er nødt til at træffe denne beslutning - men husk, at der er altså mulighed for at få økonomisk støtte (det ved din læge sikkert meget mere om end jeg). 

Håber også for dig at du kan nøjes med en medicinsk, da den kan foregå hjemme.. Bryder mig personligt ikke så meget om fuld narkose, så håber og  for, at det er tidligt nok til at undgå den kirurgiske..

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Testede 2. gang meget tydelig positiv. Ringede til reserve læge, udfra sidste mens ca. 5-6 uger henne.
Kom til egen læge ugen efter og fik så tid til for undersøgelse på Viborg Sygehus.
Forundersøgelse indvendig scanning.
Fik til til abort, den helt store omgang, i ca uge 10.

-valgte aborten fra på 5 min..

Men sådan for løb min abort omgang..
Medicinsk abort foretages inden uge 9!

valgte du den fra i sidste øjeblik?

Anmeld

27. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

valgte du den fra i sidste øjeblik?

Ja..
Jeg har altid sagt, kan man sige A kan man også sige B..
Dertil giver jeg kvinder der får fjernet- fuldrespekt!!!

Men jeg kunne ikke selv foretage en abort, desværre var økonomien rigtig dårlig, og ALLE folk mente det bare var lykken at få det fjernet, til man fandt den rette. Og mest af alt fik sig en udd.

Men jeg mødte op til aborten sammen med min mor, og jeg stor tudet, for jeg kunne ikke gøre det. Men var blevet fast besluttet på at jeg nok skulle gøre det for ALLE andres skyld.
Men lige før sygeplejersken kom tilbage med de afgørende piller, spurgte min mor mig om jeg nu også var helt sikker på det var min egen fulde beslutning- og nej det var det jo ikk..

Sygeplejersken kom tilbage, og spurgte om jeg var klar. Jeg sagde bare ja, men heldigvis afbrød min mor, og sygeplejersken gav mig 5 min..
-Så smuttede vi!

Men DU skal 100% følge dit hjerte!!!!!
Og hvis du fravælger den første tur til aborten, bliver det ikke nemmere 2. gang forbi.

Altså hvis du ikk er fast besluttet første gang, for man kan godt få en ny tid. Men fik at vide det ikke blev nemmere 2. gang man så fik en tid..

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Nu er jeg forvirret - jeg har to positive test (svage) har jo været på p piller, men nu får jeg min mens??? Altså noget brunt slim.. Er det fordi jeg så alligevel er ved at miste eller er det fordi p pillerne fremprovokerer en mens?? Eller er det ingen mens når dt er brunt slim??

Jeg har kvalme, ondt i lænden (som når jeg har mens) og en smule brystspændinger..

Hvad sker der med min krop?

Anmeld

27. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Nu er jeg forvirret - jeg har to positive test (svage) har jo været på p piller, men nu får jeg min mens??? Altså noget brunt slim.. Er det fordi jeg så alligevel er ved at miste eller er det fordi p pillerne fremprovokerer en mens?? Eller er det ingen mens når dt er brunt slim??

Jeg har kvalme, ondt i lænden (som når jeg har mens) og en smule brystspændinger..

Hvad sker der med min krop?

JEg tror helt klart du er gravid,, jeg ville sige det er dine p piller som fremprovoker en falsk mens ..

Ligesom når man holder pause fra p piller normalt ..

Skynd du dig til lægen i morgen , og find ud af hvor langt du er henne ..

Og stort

Anmeld

27. oktober 2011

kimfrit

Jeg fik en abort for nogle år siden, og det er til dags dato det værste jeg har gjort!

Jeg var også uheldig at få nogle komplikationer, da i dag er med til at jeg har svært ved at blive gravid

Så tænk virkelig over det, det økonomiske plejer at kunne falde på plads, det gjorde det for mig og min mand da vi ventede vores første

Anmeld

27. oktober 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

sikke en masse du har været igennem når man tænker på at du kunne have nået den medicinske - dårlig behandling du har fået.

Det gør nu ikke noget for min skyld jeg synes ikke at det var slemt. Fik samtidig lagt spiral, så det ikke skulle ske igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.