abort - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

Anonym trådstarter

desværre er jeg i den situation at jeg er blevet gravid og overvejer mine muligheder ift. abort.

Når man tager kontakt til lægen, vil man da blive henvist til en gyn. for at finde ud af hvor langt henne man er? Jeg har ingen anelse da jeg i sidste mdr også fik en svag test - tænkte dog ikke mere over dette da jeg fik min mens - dog forsinket. Jeg tænker selvfølgelig i forhold til om man kan få en medicinsk abort osv.

Hvordan var Jeres forløb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

desværre er jeg i den situation at jeg er blevet gravid og overvejer mine muligheder ift. abort.

Når man tager kontakt til lægen, vil man da blive henvist til en gyn. for at finde ud af hvor langt henne man er? Jeg har ingen anelse da jeg i sidste mdr også fik en svag test - tænkte dog ikke mere over dette da jeg fik min mens - dog forsinket. Jeg tænker selvfølgelig i forhold til om man kan få en medicinsk abort osv.

Kom til lægen, tissede i en kop... positiv test.. og så gav hun mig en tid til forundersøgelse.

Så kom jeg til undersøgelse på Viborg sygehus, og blev scannet sådan invendig.. for at se hvor langt henne jeg var.... 10½ uge...... 

Fik så tid til en abort, som skete den efterfølgende uge Og det var jo self ikke medicinsk.... men den helt store omgang..

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

Kom til lægen, tissede i en kop... positiv test.. og så gav hun mig en tid til forundersøgelse.

Så kom jeg til undersøgelse på Viborg sygehus, og blev scannet sådan invendig.. for at se hvor langt henne jeg var.... 10½ uge...... 

Fik så tid til en abort, som skete den efterfølgende uge Og det var jo self ikke medicinsk.... men den helt store omgang..

okay - hvor er grænsen for den medicinske?

Anmeld

27. oktober 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

okay - hvor er grænsen for den medicinske?

Bum bum.. det kan jeg desværre ikke huske... Det er snart 8 år siden jeg fik aborten...

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

Bum bum.. det kan jeg desværre ikke huske... Det er snart 8 år siden jeg fik aborten...

Har du fortrudt den?

Anmeld

27. oktober 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

Har du fortrudt den?

Nej!

Bliver 22 år til marts.. så kan du jo selv regne tilbage

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

Nej!

Bliver 22 år til marts.. så kan du jo selv regne tilbage

HOLD DA OP!! Kan godt forstå at du ikke fortryder - du havde vel knap fået bryster.. hahahaha

Anmeld

27. oktober 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

HOLD DA OP!! Kan godt forstå at du ikke fortryder - du havde vel knap fået bryster.. hahahaha

Lol havde skam masser af bryster

Men ja, var måske liiiiiige tidligt nok!

Anmeld

27. oktober 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg kom op til lægen og blev undersøgt..

Han mærkede indvendigt og vurderede mig til højest 10 uger henne. Jeg fik en "akut" tid på sygehuset og fik det så fjernet der, under fuld narkose.. Jeg fik så afvide at jeg var kun omkring fem uger henne da de fjernede det.

Anmeld

27. oktober 2011

M (:

Anonym skriver:

Er ked af, at du er kommet i denne situation, men da jeg i øjeblikket skriver mini-bachelor i dette emne, så har jeg lige lidt info:

Ifølge sundhedsloven er den praktiserende læge forpligtet til følgende, når en patient tager kontakt grundet en uønsket graviditet:

-       At bekræfte graviditeten

-       At give oplysninger om svangerskabsafbrydelse, og de risici indgrebet er forbundet med

-       At oplyse om muligheden for bortadoption

-       At give information om den bistand der tilbydes både under og efter svangerskabet

-       At tilbyde samtale om præventionsmuligheder evt. i forbindelse med kontrolbesøg efter aborten

-       At tilbyde støttesamtale efter aborten

Derudover henviser lægen dig til en forsamtale, hvor du vil blive scannet.

Scanningen foregår således, at sygeplejersken/lægen scanner dig med skærmen vinklet således, at du ikke kan se noget.

Efter scanningen vil sygeplejersken/lægen tale med dig om dine muligheder, og hvis du fortsat ønsker abort vil de (ligesom din praktiserende læge) forklare dig om fordele/ulemper ved at vælge hhv. medicinsk (anbefales indtil uge 8+0) og kirurgisk abort (anbefales efter uge 8+0-11+6).

Til sidst vil du formodentlig blive tilbudt betænkningstid og ellers vil de give dig en tid til at få foretaget indgrebet (medicinsk kan også igangsættes med det samme).

Hvor hurtigt forløbet foregår kommer naturligvis an på, hvor langt du er henne samt hvor afklaret du er.

Til sidst lige et herfra, og held og lykke med den svære beslutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.