Kæledyrs guldkorn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

mariamiss6

Mi skriver:

Det har jeg slet ikke overvejet. Syntes også at den skal have det så den kan gå rundt. Ofte er den i haven, og så bider den ikke så meget i stykker, men her om vinteren syntes jeg ikke den skal gå ude en hel dag. Ikke når den er så gammel. Hvis vi husker det, så smider vi lige en karklud på gulvet, og så tager den den, eller også smider vi et par tyggeben. Vi har også sådan en aktivitetsting, til at putte maden i. Det er bare når vi fx idag har travlt med at komme ud af døren. Jeg var ikke hjemme, og min mand skulle have de store med til taekwondo, så han havde nok om ørene da han skulle ud af døren. Så går den simpelthen i vasketøjskurven og henter tøj der  Møgkøter

Har du prøvet at google det? for når en hund laver ballade, især når den kun gør det en gang imellem, så er det jo fordi der er oget "galt"... altså, noget får den til at gøre som den gør...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Mi

mariamiss6 skriver:

Har du prøvet at google det? for når en hund laver ballade, især når den kun gør det en gang imellem, så er det jo fordi der er oget "galt"... altså, noget får den til at gøre som den gør...

Jeg er ret overbevidst om at det der er galt, er at den ikke længere er vant til at gå alene hjemme. Den bliver simpelthen fustreret over at blive ladt alene tilbage. Når mine piger har veninder på besøg som ikke kan lide eller tåle hunde, så kan den heller ikke lide at blive lukket ude i bryggerset eller i haven. Den er jo ikke længere noget som vi gør overfor den, så den er simpelthen bare ikke vænnet til det, tror jeg.

Anmeld

27. oktober 2011

Pige2009

mariamiss6 skriver:

Okay, de kan godt nok ikke tale, men en slags guldkorn er det jo altid, når man ender med at grine voldsomt af sin hund, hvad enten denhar gjort noget sjovt og smart, eller blot noget rigtig dumt set fra et menneskes vinkel i hvert fald....

Vi havde en hund engang, noget labrador kryds. Charlie hed den, og den var virkelig ikke særligt klog, virkelig, det var den altså bare ikke....

Nåh, ude i haven havde vi så et lille træ, og da det er omkring påske beslutter min far at plante en masse påskeliljer i en cirkel hele vejen rundt om træet... Min laver hullerne, i en sirlig cirkel, med lige meget afstand mellem hvert hul og alt det der... Så henter han blomsterne, lægger en ved hvert hul, og sætter sig på knæ, og krabler så hele vejen rundt og propper planterne i hullerne, og dækker til....

Efter et stykke tid synes han det er som om han allerede HAR plantet denne blomst een gang, og da han ser at den næste blomst også stadig ligger på jorden. ved siden af hullet, tror han først han er blevet lidt skør. Men det går op for ham, at hunden bare simpelthen lige har opdaget at dens menneske kan en rigtig sjov ny leg.

En leg som går sådan her....

Mennesket, på alle 4, kravler omkring og planter fine blomster med løg. Bag mennesket går hunden lige så stille, og graver tålmodigt løgene op, og lægger dem ved siden af hullet igen... Mennesket når hele vejen rundt, og planter på ny blomsterne... og sådan kan man jo så fortsætte, lige så længe mennesket er distræt

Klasse!

Anmeld

27. oktober 2011

Nessie

Ha ha ha ha ha Det var da en fantastisk leg

Jeg havde en perserkat der hed Charlie. Han var bestemt heller ikke særlig klog. Det var først her på hans gamle dage at han lærte at bruge kattelemmen Det tog så bare over 14 år

Jeg havde en anden kat, Viktor, som en dag ville gemme sig for en hund der kom gående (hunden var mindre end ham selv, så der var vist ikke rigtig noget at være bange for), men Viktor valgte så at gemme sig bag det aller mindste "træ" han kunne finde, det var faktisk ikke andet end en pind, men han følte sig helt tydeligt i sikkerhed
Han var måske heller ikke så klog så, men han var god til at fange mus, fugle og guldfisk. En enkelt mårunge blev det også til, den måtte jeg så til dyrlægen med, for at få aflivet, for han havde kun brækket rygen på den, og den led jo, den stakkel

Anmeld

27. oktober 2011

mariamiss6

Nessie skriver:

Ha ha ha ha ha Det var da en fantastisk leg

Jeg havde en perserkat der hed Charlie. Han var bestemt heller ikke særlig klog. Det var først her på hans gamle dage at han lærte at bruge kattelemmen Det tog så bare over 14 år

Jeg havde en anden kat, Viktor, som en dag ville gemme sig for en hund der kom gående (hunden var mindre end ham selv, så der var vist ikke rigtig noget at være bange for), men Viktor valgte så at gemme sig bag det aller mindste "træ" han kunne finde, det var faktisk ikke andet end en pind, men han følte sig helt tydeligt i sikkerhed
Han var måske heller ikke så klog så, men han var god til at fange mus, fugle og guldfisk. En enkelt mårunge blev det også til, den måtte jeg så til dyrlægen med, for at få aflivet, for han havde kun brækket rygen på den, og den led jo, den stakkel

Vores hund Charlie havde måske haft potentiale inden for guldfiskning

Han havde i hvert fald for vane at drukne sin hullede amerikanske fodbold i et - fisketomt men vandfyldt - havebassin, for et par dage senere at gå ud og fiske det op igen, med munden.....
hvorpå han STOLT valsede ind i stuen, hostende og harkende, fordi han jo nær var druknet, og med den vandfyldte HULLEDE bold i munden....

Vi bad ham altid gå ud igen, hvorpå fjolset SMED bolden på gulvet, og stod og gloede på os, som om han lige var faldet ned fra månen heheheh...

Anmeld

28. oktober 2011

Nessie

mariamiss6 skriver:

Vores hund Charlie havde måske haft potentiale inden for guldfiskning

Han havde i hvert fald for vane at drukne sin hullede amerikanske fodbold i et - fisketomt men vandfyldt - havebassin, for et par dage senere at gå ud og fiske det op igen, med munden.....
hvorpå han STOLT valsede ind i stuen, hostende og harkende, fordi han jo nær var druknet, og med den vandfyldte HULLEDE bold i munden....

Vi bad ham altid gå ud igen, hvorpå fjolset SMED bolden på gulvet, og stod og gloede på os, som om han lige var faldet ned fra månen heheheh...

Hvordan kan I heller ikke se at den bold var blevet helt fantastisk efter et par dage i vandet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.