Når det hele både er godt og skidt samtidig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg har for år tilbage fået af vide at jeg skulle regne med at jeg ville få svært ved at få børn, og at vi formentlig skulle have hjælp til det når tiden kom..

Vi har været en del i tvivl om hvor vidt vi ville have børn eller ej, og besluttede os endelig sidste år at det ville vi.. Jeg smed p-pillerne omkring 1/12, arbejde i udlandet indtil midt i marts, og så var projektbaby ligesom i gang.. Men der skete ikke noget og tros velvidenhed omkring at det ville være vanskeligt, var det dybt frusterend.. Lige meget hvor meget jeg forsøgte at overbevise mig om at skete det, så skete det og eller måtte vi se tiden an..

Men så midt i september skulle jeg i en MR scanning med en dårlig skulder, så vi satte lige PB på standbye.. Så blev jeg influenza syg i starten af oktober, og jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor jeg blev ved med at føle mig mat og kvalmeramt.. Så begyndte tankerne ellers at rumstere på øverste etage..

Nævnte det for manden, som simpelthen ikke har turde tro på det, med den udmelding vi har fået.. Og jeg turde ikke rigtig tage en test, for hvad du hvis den var positiv, hvad så med MR scanningen og hvad nu hvis den var negativ, så ville det uundgåelig være et nederlag..

Den skarpe læser tænker sikkert hvad med min mens., ja den har snydt mig før, så dens udeblivelse,  reagerede jeg ikke umiddelbart på..

Men lørdag morgen kl halv 6, vågnede jeg og skulle tisse, så je tog en hurtig beslutning og testede mig.. - DEN VAR SKU POSITIV.. Tog mig i at kigge i spejlet og smile til mig selv..

Jeg tog til lægen, som ikke testede om det var rigtig at jeg var gravid.. Han ringede blot til sygehuset for at spørge indtil problematikken omkring MR scanningen.. Jeg kunne tydelig høre svarene i baggrunden som min læge blev stillet rundt og lidt mere rundt.. Det var lige fra at jeg var dybt uansvarlig og til at man ikke havde nogen dokumenteret effekt af skade på fostret.. Han sagde bare jeg skulle komme igen om en måneds tid, for jeg var jo ikke ret langt henne..

Jeg har så siden via nettet, fundet ud af at man tæller uger fra sidste mens. hvorfor jeg nu er 8uger henne.. Og ifg lægen ville de se mig omkring 8. uge, men datoen er først om 14dage.. Pga uvisheden mht MR scanningen gad jeg egentlig godt scannes for hjerte lyd.. Føler jeg bare går i total uvished, om om der gror en lille spire inde i mig, eller om der bare ligger en lille død ært..

Ikke nok med uvisheden, og fordi eneste "bevis" jeg har er min egen positive graviditetstest.. Så har jeg det simpelthen så umådelig dårligt..

Jeg kaster dog ikke op hverdag, men det er så tæt på flere gangen om dagen.. Energien er på nul, og føler bare slet ikke det er spor fedt at være gravid lige nu..

Føler mig skide utaknemlig, fordi jeg rent faktisk MÅSKE bære vores kommende barn, som er kommet på helt naturligvis, og relativ hurtigt.. Men nøj hvor er jeg bare skidt tilpas konstant..

Ikke mindst fordi min krop allerede har ændret sig tydeligt.. Jeg er en relativ stor pige, jeg har allerede taget 5-7kg på, mine allerede meget store bryster er blevet tungere, og mine førhen små brystvorter er blevet større og har en mærkelig fornemmelse..

Jeg havde ikke troet at når jeg i forvejen ikke er tilfreds med min krop, men ikke magter at gøre noget ved det, og derfor bare har valgt at acceptere at det er som det er - at jeg så ville få det så træls med at den bliver værre.. Men det gør jeg altså, føler jeg er ved at eksplodere af frustration..

Åh jeg håber bare det ændre sig når jeg få set at det hele er virkeligt og at alt er som det skal være..

Ved ikke hvad jeg vil med denne tråd, have luft, måske endda håber jeg få at jeg ikke er den eneste der ikke straks svæver på en lyserød sky, straks jeg fik en positiv test..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Aagaard

DET Poulsen skriver:

Jeg har for år tilbage fået af vide at jeg skulle regne med at jeg ville få svært ved at få børn, og at vi formentlig skulle have hjælp til det når tiden kom..

Vi har været en del i tvivl om hvor vidt vi ville have børn eller ej, og besluttede os endelig sidste år at det ville vi.. Jeg smed p-pillerne omkring 1/12, arbejde i udlandet indtil midt i marts, og så var projektbaby ligesom i gang.. Men der skete ikke noget og tros velvidenhed omkring at det ville være vanskeligt, var det dybt frusterend.. Lige meget hvor meget jeg forsøgte at overbevise mig om at skete det, så skete det og eller måtte vi se tiden an..

Men så midt i september skulle jeg i en MR scanning med en dårlig skulder, så vi satte lige PB på standbye.. Så blev jeg influenza syg i starten af oktober, og jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor jeg blev ved med at føle mig mat og kvalmeramt.. Så begyndte tankerne ellers at rumstere på øverste etage..

Nævnte det for manden, som simpelthen ikke har turde tro på det, med den udmelding vi har fået.. Og jeg turde ikke rigtig tage en test, for hvad du hvis den var positiv, hvad så med MR scanningen og hvad nu hvis den var negativ, så ville det uundgåelig være et nederlag..

Den skarpe læser tænker sikkert hvad med min mens., ja den har snydt mig før, så dens udeblivelse,  reagerede jeg ikke umiddelbart på..

Men lørdag morgen kl halv 6, vågnede jeg og skulle tisse, så je tog en hurtig beslutning og testede mig.. - DEN VAR SKU POSITIV.. Tog mig i at kigge i spejlet og smile til mig selv..

Jeg tog til lægen, som ikke testede om det var rigtig at jeg var gravid.. Han ringede blot til sygehuset for at spørge indtil problematikken omkring MR scanningen.. Jeg kunne tydelig høre svarene i baggrunden som min læge blev stillet rundt og lidt mere rundt.. Det var lige fra at jeg var dybt uansvarlig og til at man ikke havde nogen dokumenteret effekt af skade på fostret.. Han sagde bare jeg skulle komme igen om en måneds tid, for jeg var jo ikke ret langt henne..

Jeg har så siden via nettet, fundet ud af at man tæller uger fra sidste mens. hvorfor jeg nu er 8uger henne.. Og ifg lægen ville de se mig omkring 8. uge, men datoen er først om 14dage.. Pga uvisheden mht MR scanningen gad jeg egentlig godt scannes for hjerte lyd.. Føler jeg bare går i total uvished, om om der gror en lille spire inde i mig, eller om der bare ligger en lille død ært..

Ikke nok med uvisheden, og fordi eneste "bevis" jeg har er min egen positive graviditetstest.. Så har jeg det simpelthen så umådelig dårligt..

Jeg kaster dog ikke op hverdag, men det er så tæt på flere gangen om dagen.. Energien er på nul, og føler bare slet ikke det er spor fedt at være gravid lige nu..

Føler mig skide utaknemlig, fordi jeg rent faktisk MÅSKE bære vores kommende barn, som er kommet på helt naturligvis, og relativ hurtigt.. Men nøj hvor er jeg bare skidt tilpas konstant..

Ikke mindst fordi min krop allerede har ændret sig tydeligt.. Jeg er en relativ stor pige, jeg har allerede taget 5-7kg på, mine allerede meget store bryster er blevet tungere, og mine førhen små brystvorter er blevet større og har en mærkelig fornemmelse..

Jeg havde ikke troet at når jeg i forvejen ikke er tilfreds med min krop, men ikke magter at gøre noget ved det, og derfor bare har valgt at acceptere at det er som det er - at jeg så ville få det så træls med at den bliver værre.. Men det gør jeg altså, føler jeg er ved at eksplodere af frustration..

Åh jeg håber bare det ændre sig når jeg få set at det hele er virkeligt og at alt er som det skal være..

Ved ikke hvad jeg vil med denne tråd, have luft, måske endda håber jeg få at jeg ikke er den eneste der ikke straks svæver på en lyserød sky, straks jeg fik en positiv test..

Hej!
Sikke da en masse tanker! - Du lyder utrolig gravid!

De føste 3 mdr er frygtelige! - Jeg hadede at være gravid på det tidspunkt! Ingen energi og kroppen føltes ikke som den plejede og gjorde ikke som man bad den om! åndsvage krop!

Jeg lover dig! - Det går over! Her ændrede det sig omkring uge12 - du skal " kun" klare en måned mere!

Det er dejligt når det begynder at kunne ses, så føles det meget mere virkeligt!

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

DET Poulsen skriver:

Da jeg så de 2 streger på testen, tudede jeg i 2 dage. Det var en katastrofe at jeg nu skulle sætte et liv ind i en virkelighed, jeg ikke en gang selv har kunnet overskue. Det ville blive mit ansvar hvis han ikke blev det barn, som jeg forventer man får ud af sine børn. Det var min historie, min familie, der ville putte ny smerte, i en ny generation. Hold kæft jeg var langt ude.
Et par dage efter sidder jeg så oppe ved lægen der fortæller mig at jeg er 11 uger henne. Min verden brød bare sammen. Min kæreste var fyr og flamme, straks. Jeg var overhovedet ikke forberedt på at blive tyk (jeg er tidligere anoretiker) jeg var slet ikke klar til at lave børn, jeg har aldrig interesseret mig for dem, sidst jeg holdte en baby var da jeg fik mine søskende, som 5-årig.

Og mens jeg så blev større og større, gik min tankerække amok. Hvor forsvarligt er det egentligt at sætte et barn i verden, velvidende at hans morfar vil være og er en reel trussel for hans liv? Når jeg nu knapt kan tage vare på mig selv, hvordan i alverden skulle jeg så kunne leve op til de forventninger andre har til mig som ny mor? Heldigvis fik jeg et kejsersnit tildelt, ellers tror jeg at jeg blev nødt til at slutte det helt.

Dagen for hans ankomst husker jeg som igår. Dyb, rumlende panik bredte sig langsomt som jeg blev kørt mod operationsstuen. Mine erindringer om selve indgrebet er småting, som at jeg sagde nej til at jeg røg, der var en hær af mennesker ovre i hjørnet, kiruger - 2 stks - stod med handsker på fingrene, som ninjaer stod de der med krydsede fingre.. kan huske at de spurgte mig om jeg var sikker på jeg ikke kunne mærke noget, for de gik til mig.... kan især huske at jeg kunne spejle lidt af mit maveskind i lampen og lå der og spekulerede over om jeg mon kunne vinkle mig så jeg kunne se hvad de lavede... selvom jeg nu er klar over at det ville nok tage prisen som årets dårligste ide...

Vidste ikke om jeg ville amme, den samtale var der bare ikke blevet taget hul på. Havde sygeplejersken nu ikke været så fræk, bare at hive min skjorte åben og anbragte baby på bryst, ved jeg stadig ikke om jeg ville kunne få mig selv til det... idag vender det sig i mig, at han har haft den del af mig i sin mund...

Han er min guldklump idag, han er det eneste rigtige jeg kommer til at gøre i første hug. Han er min øjesten og grunden til hvorfor jeg overhovedet gider blive ved med at trække vejret. Men sådan lige umiddelbart, var hans ankomst hverken ønsket eller lykkelig.

Anmeld

26. oktober 2011

Wimmie

Bare rolig; du er bestemt ikke den eneste der ikke svæver på en lyserød sky over graviditeten 

Jeg havde det rigtig meget ligesom dig; jeg vidste ikke om jeg ville have børn - min mand ville dog gerne, og da vi så begge nærmede os de 30 tænkte jeg at skulle det være, så skulle det være nu. Vi skulle så igennem behandling for at få børn, og også her var jeg hele tiden ambivalent, for selvom jeg ikke var skruk, så var jeg konstant nervøs for at det ikke ville lykkes for os.

Da jeg så endelig testede positiv via hjemmetest var jeg naturligvis glad og lettet - men også nervøs. Og da jeg 2 dage senere fik taget blodprøve og svar på at jeg virkelig var gravid var min reaktion "at det var da cool" 

Den stakkels sygeplejerske der fortalte mig det var vist helt forvirret - tror hun er vant til glædesjubel og glædestårer 

Nu 32 uger senere er jeg stadig ikke skruk, og jeg kan stadig tænke "hvad i al verden har jeg indledt mig på - jeg er da slet ikke klar til at blive mor" - men når jeg så mærker min kommende datter sparke og puffe mig i maven, og når jeg ser hende på scanninger eller når jeg dekorerer babyværelse og køber babytøj, så glæder jeg mig mere og mere og de negative tanker ryger i baggrunden.

Det har taget mig noget tid at vænne mig til tanken om at min krop skulle forandres, jeg var ikke glad for ideen om at tage en masse kilo på (har før været overvægtig og havde endelig nået min drømmevægt). Men det der har taget længst tid at vænne sig til er tankerne om at jeg ikke er en dårlig mor fordi jeg ikke er super skruk, og at jeg ikke skal have dårlig samvittighed over ikke at svæve på den berømte lyserøde sky. Det er faktisk helt ok 

Så bare rolig, det skal nok gå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.