Da jeg var alene med min ældste søn var planlægning nøgleordet.
For mig var det vigtigt at have tid og overskud til at hygge med min søn, lege, danse, tage på ture eller bare se børnetime sammen.
For at nå det, blev jeg meget truktureret omkring tøj, madplaner, rengøring osv.
Morgenerne blev nemmere af at tøj altid var valgt og lagt frem aftenen før, og morgenemaden var i hverdagene altid noget meget enkelt ala havregryn eller musli.
Vores mad var planlagt for 1-2 uger ad gangen, så indkøb blev klaret i weekenderne og ofte lavede vi store portioner når vi havde fri, sådan så vi kunne tage rester op af fryseren og spise i løbet af ugen. Alternativt gjorde vi meget i mad der kunne genbruges dagen efter. Lavede vi eksempelvis pasta med kødsauce en aften, gemte vi lidt sauce og lavede hjemmelavet pizza dagen efter. Pizzaen kunne så bruges endnu en dag til fx madpakker.
Generelt husker jeg det slet ikke som værende hårdt at være alene på den måde. Altså i det praktiske var det egentligt meget nemt. Det kræver bare at man lige danner sig et overblik uge for uge og planlægger dagene derefter 
Anmeld