henh01 skriver:
Jeg glæder mig også til at få en ordentlig rutine med pasningstilbud osv.. Men det jeg tænker er at hvis jeg tager udgangspunkt i det skema jeg havde i mit tidligere arbejde så er der 2 dage i ugen jeg ikke ville kunne aflevere om mogenen og 3 gange i ugen jeg ikke ville kunne nå at hente.
Det er jo de færreste steder man har jobs med helt fastlagte tider?
Jeps - vi har fået vores samfund indrettet fuldstændigt tåbeligt i forhold til os der har børn. Snerrende og stramme forpligtigelser, der lader til at være ligeså vigtige som at trække vejret.
Men det hjælper jo ikke dig ligenu... Hvor mange børn har i? Kan I finde et pasningstilbud hvor de enten er i umiddelbar nærhed af arbejde, hinanden og hjem? Der er da noget der hedder søskendepasning i min kommune, tror jeg, det ville da være smart hvis de også havde sådan noget i din?
Måske du er så heldig at finde en chef der er helt på det rene med omstændighederne omkring det at have børn? Jeg er en af de heldige, min chef er dobbelt så skruk som alle os andre og forstår så udemærket hvorfor arbejdet bliver nødt til at komme med hjem, eller laves imorgen først.
Og gør de alt for meget bøvl, så hiv dem i retten sammen med din fagforening, så kan du sq tvinge dem til samarbejde (Eller erstatning - og frihed)
Anmeld