kan man kun blive gravid de 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.446 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Anonym trådstarter

dage hvor man har ægløsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

signe.

Anonym skriver:

ja.. men nogle har ægløsning i flere dage,, og sæd kan overleve i et par dage mener jeg... altså oppe i kvinden..

Anmeld

25. oktober 2011

lycly

Ja, men kan ikke altid regne med at det lige er de to midterste dage man har æl. Jeg ved med ret stor sikkerhed (da vi kun havde sex der) at jeg blev befrugtet 4-5 dage efter endt mens

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

okay tusinde tak

Anmeld

25. oktober 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Du har ikke ægløsning i 2 dage - du har ægløsning, og så er ægget befrugtningsdygtigt i ca. 8-12 timer, det er alt, hvis det ikke er befrugtet indenfor de timer, så går det til grunde - derfor har man størst succesrate, hvis man har sex dagen før og samme dag som ægløsning, da der så er friske sædceller til at tage pænt imod et befrugtningsdygtigt æg.

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du har ikke ægløsning i 2 dage - du har ægløsning, og så er ægget befrugtningsdygtigt i ca. 8-12 timer, det er alt, hvis det ikke er befrugtet indenfor de timer, så går det til grunde - derfor har man størst succesrate, hvis man har sex dagen før og samme dag som ægløsning, da der så er friske sædceller til at tage pænt imod et befrugtningsdygtigt æg.

nåå for den sender man flere end 1 æg ud af gangen haha.tror ikke jeg fulgte med i mit sexual undervisning..

Anmeld

26. oktober 2011

Rockertand

Anonym skriver:

nåå for den sender man flere end 1 æg ud af gangen haha.tror ikke jeg fulgte med i mit sexual undervisning..

I en normal cyklus frigiver kroppen kun ét æg - hvis der frigives 2 eller flere (tveæggede tvillinger), så er det faktisk, fordi kroppen har lavet en fejl og malfungeret, så tveæggede tvillinger er biologisk set en fejltagelse.

Så i en cyklus har du kun ca. 8-12 timer at blive gravid i - og der er rigtig mange faktorer, der også skal gå op i en højere enhed, før en levedygtig graviditet kan etableres, det er lidt et under, at det overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg krydser fingre for dig.

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

I en normal cyklus frigiver kroppen kun ét æg - hvis der frigives 2 eller flere (tveæggede tvillinger), så er det faktisk, fordi kroppen har lavet en fejl og malfungeret, så tveæggede tvillinger er biologisk set en fejltagelse.

Så i en cyklus har du kun ca. 8-12 timer at blive gravid i - og der er rigtig mange faktorer, der også skal gå op i en højere enhed, før en levedygtig graviditet kan etableres, det er lidt et under, at det overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg krydser fingre for dig.

nåå for den så det vildt at tænke på hvor tit man egentlig hører at folk bliver gravide ved uheld..fordi så det jo lige ramt de 1-2 dage..

Anmeld

26. oktober 2011

kirsti

Anonym skriver:

nåå for den så det vildt at tænke på hvor tit man egentlig hører at folk bliver gravide ved uheld..fordi så det jo lige ramt de 1-2 dage..

du har jo reelt også mere end 1-2 dage sa sædcellerne jo holder i op til 4 dage så dyrker du f.eks sex mandag og har ægløsning torsdag så kan du stadig blive gravid

Anmeld

26. oktober 2011

Rockertand

kirsti skriver:

du har jo reelt også mere end 1-2 dage sa sædcellerne jo holder i op til 4 dage så dyrker du f.eks sex mandag og har ægløsning torsdag så kan du stadig blive gravid

Tja, men i princippet er det fuldstændig ligegyldigt, hvor længe sædcellerne kan holde, hvis man dyrker sex regelmæssigt, da det jo er laveste fællesnævner (eller kortest i tid, hvis du forstår), der er udslagsgivende her.

I øvrigt er den der vandrehistorie med sædcellers holdbarhedstid på 5 dage ikke realistisk (og slet ikke i vores tid, hvor mænds fertilitet er så dårlig), det er kun supersæd og rigtig gode forhold i kvindens surhedsmiljø, der en sjælden gang kan præstere det, de fleste mænd kan præstere sædkvalitet, der max. holder 3 døgn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.