Helle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. februar 2009

Rasmine

Hvordan går det hjemme hos Jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2009

Helle30

Tjohh - same old, same old. Det meste af min tid går jo med at få noget mad i den lille trold. I går, da sp var her, ville hun egentlig godt have haft, at Louise havde taget noget mere på. Vi har haft det problem, at Louise gylpede meget ifm. bøvser, og at hun slugte ualmindeligt meget luft (så jeg kunne mærke vinden på halsen, før jeg mærkede gylpen ned ad nakken....) I går var Niels så ude og købe en anden sut til nogle andre flasker, og (nu banker jeg lige under bordet) med de sutter gylper hun næsten ikke, og det er tydeligt, at hun sluger meget mindre luft. De fylder også mindre i munden, og derfor bliver brækrefleksen nok ikke så påvirket.
Så indtil nu er måltiderne gået meget bedre, har været hurtigere og uden så meget gylp - hvilket jo trækker tiden ud, og der skulle gerne være en god pause til næste måltid...
Nu øjner jeg håb for, at vi kan nå op på de ml. vi skal i dag. På mandag kommer sp og kontrolvejer, og til gengæld har jeg lovet at holde mig og louise fra badevægten hen over weekenden.
Til gengæld fik Louise meget ros for hendes opmærksomhed og øjenkontakt i går. Sp sagde, det var rigtig flot for et barn, der kun er 14 dg. gammelt.
Så alt i alt går det hele ok. Jeg bruger bare meget energi på at tænke over og bekymre mig om hendes størrelse. Jeg ved godt, at hun nok skal vokse sig større og blive en pige, der drøner rundt og siger bøhh og rager alt ud af skabene ligesom Sofie - lige nu føles det bare, somom det vil vare en evighed, og det er sgu lidt hårdt.
Pyhh, det blev langt, men du spurgte jo selv Mette - og tak for detKan mærke, det hjalp lidt at få læsset af.

- Helle - med 32 min. til næste fodring

Anmeld

6. februar 2009

Rasmine

Hvad med det der RS virus og noget?

Er SIKKER på Louise nok skal blive stor og stærk, ikke langbenet, det har jeg aldrig sagt, men stor og stærk, som mor, ikke langbenet som mor, altså, du ved...

Eller noget.

Anmeld

6. februar 2009

Rasmine

PS: hvor meget har hun da taget på?
Avent flasker er ellers et hit, der er et eller andet som minimerer luftindtagelsen.
Hvad med at holde et par pauser under flaskeindtagningen, det hjalp lidt her.

Anmeld

6. februar 2009

Helle30

Iflg. vejningen i går mangler hun 60 g. op til fødselsvægten, som gerne skal være genvundet efter 14 dg.
Rs-virusen har vi ikke mærket noget til. Det er muligt, at Sofie har haft den, men hun er jo så robust og stærk i sit immunforsvar, at det så allerhøjst har vist sig som let feber og lidt snot. Louise har ikke fået den, og det ligger fast, for de bliver vist så dårlige og hoster og sprutter, så man ikke er i tvivl om, at noget er galt.
Det er netop aventsutter, vi købte i går. Hvis det viser sig, de er så meget bedre, så kan det være, vi kunne have undgået, at hun ikke ville spise så meget, og at hun gylpede så vildt, - men igen... nu må vi se, hvordan weekenden går.
Selvfølgelig får hun ikke meget lange ben. Så tror jeg ihvertfald, faderen vil begynde at stille sp. til hans bidrag til hendes gener.
Men iflg mine beregninger, kan det kun være ham, der er far til hende

- Helle - stadig med nogen humor

Anmeld

6. februar 2009

Ny mor

Helle, nu er der jo ikke to børn der er ens, men jeg vil alligevel lige bidrage lidt til flaskefodringen og det med ikke at tage "nok" på. Jeg har jo været flaskemor begge gange..........

Julius var en "fugleunge" som også fik mad hver. 3 time. Vi var glade og stolte da han pludselig havde taget 40 ml. i stedet for 30 da han var et par uger, men sp var bestemt ikke tilfreds - hele tiden skulle han helst have taget næsten det dobbelte. Så det var vildt stressende hver gang hun kom med alle skemaerne.

Han gylpede også meget og vi fik ret hurtigt det råd at røre lidt maizena i vandet til mme (jeg lavede altid en kande af gangen til ca. et døgn, selvom man sikkert ikke "må&quot, så kunne jeg bedre styre den lille smule maizena, der skulle i. Det hjalp på gylperiet. En anden ting vi ret hurtig gjorde, var at "tune" sutterne og ventilhullet (vi brugte Baby Nova natur gummi anatomiske flaskesutter). Så det var lettere at suge ud, og han ikke brugte alle krafterne på det og faldt i søvn før han var mæt.

Set i bakspejlet ville jeg ikke have vække ham for at give ham mad, som han alligevel ofte gylpede op fordi han ikke var ordentlig sulten. Jeg tror alle de kurver sundhedspersonalet kører efter er ok til ekstreme tilfælde, men alle os andre midt i mellem plus lidt det ene eller det andet, bliver kun unødigt bekymrede og ødelægger måske i stedet børnenes naturlige sult/mæthed i stræben på de skal fedes op hurtigere end de er skabt til.

Julius er stadig meget slank men tilgændgæld har han så som aldrig været syg, og er meget udholdende trods hans spinkle ydre.

Jeg er sikker på lille Louise nok skal tage på i det tempo hun er skabt til også og gylperiet bliver mindre og mindre lige pludselig.

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.