Graviditet og lykkepiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Stute.

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

rikkelilly

Vil bare fortælle, at jeg kender hende fra Ekstra Bladets historie, hvis foster måtte fjernes fordi de opdagede, at det ikke havde noget kranie ved nakkefoldsscanningen. Lidelsen hedder akrani og er arvelig - det har intet med medicinen at gøre - bare så I ved det. Hun er helt slået ud over, at de har brugt en så traumatisk oplevelse for hende til deres historie.

Anmeld

29. oktober 2011

Stute.

jeg kan jo overhovedet ik sige fra el til - jeg tror naturligvis på dig, men jeg ahr ik været en del af den artikel. Kun min egen historie har jeg del i.

selvfølgelig er det traumatisk og forfærdetligt. Ikke mindst hvis bladet har valgt at bruge det på den måde.

Men igen harj eg ingen del i det, og kan ik be el afkræfte noget i den retning. Jeg tager jo som sagt kun del i egne historier, og skal ha dem tilsendt og godkende dem som de er før de må bringe dem

Anmeld

29. oktober 2011

rikkelilly

Stute. skriver:

jeg kan jo overhovedet ik sige fra el til - jeg tror naturligvis på dig, men jeg ahr ik været en del af den artikel. Kun min egen historie har jeg del i.

selvfølgelig er det traumatisk og forfærdetligt. Ikke mindst hvis bladet har valgt at bruge det på den måde.

Men igen harj eg ingen del i det, og kan ik be el afkræfte noget i den retning. Jeg tager jo som sagt kun del i egne historier, og skal ha dem tilsendt og godkende dem som de er før de må bringe dem

Når jeg fortæller det, er det fordi jeg ikke synes at andre skal bekymre sig om lige netop det. For det har ikke noget med antidepressiv medicin at gøre.

Og ekstra bladet fremstiller det jo, som om det havde noget at gøre med lykkepiller, og det har det vitterligt ikke.

Anmeld

29. oktober 2011

harris

rikkelilly skriver:

Når jeg fortæller det, er det fordi jeg ikke synes at andre skal bekymre sig om lige netop det. For det har ikke noget med antidepressiv medicin at gøre.

Og ekstra bladet fremstiller det jo, som om det havde noget at gøre med lykkepiller, og det har det vitterligt ikke.

Det kan godt være at EB har brugt en historie hvor der kan være andre ting eller sygedomme der spiller ind, det skal jeg ikke kunne sige. men jeg undre mig så over hvorfor de så har kontakt til personen i denne debat.. Men lige meget hvad så fjerner dette altså ikke det faktum at antidepressiver har alvorlige bivirkninger og skader fosteret og denne information skal frem.

Der er også en meget alvorlig grund til at lægemiddelstyrelsen har valgt at trække de pilleæsker tilbage hvor der ikke er advarsler skrevet i indlægsseddelsene.

VH. Henrik Linde

Anmeld

29. oktober 2011

rikkelilly

harris skriver:

Det kan godt være at EB har brugt en historie hvor der kan være andre ting eller sygedomme der spiller ind, det skal jeg ikke kunne sige. men jeg undre mig så over hvorfor de så har kontakt til personen i denne debat.. Men lige meget hvad så fjerner dette altså ikke det faktum at antidepressiver har alvorlige bivirkninger og skader fosteret og denne information skal frem.

Der er også en meget alvorlig grund til at lægemiddelstyrelsen har valgt at trække de pilleæsker tilbage hvor der ikke er advarsler skrevet i indlægsseddelsene.

VH. Henrik Linde

De har ikke kontakt til mig. De har heller ikke kontakt til min veninde. Men det er så sjælden en lidelse (akrani), at der ikke kan være nogen tvivl om, at det er hende, der er tale om.

Lykkepiller kan ganske givet give skader i forbindelse med graviditet. Men ikke lige netop denne.

Anmeld

30. oktober 2011

Stute.

rikkelilly skriver:

De har ikke kontakt til mig. De har heller ikke kontakt til min veninde. Men det er så sjælden en lidelse (akrani), at der ikke kan være nogen tvivl om, at det er hende, der er tale om.

Lykkepiller kan ganske givet give skader i forbindelse med graviditet. Men ikke lige netop denne.

jeg kan ik lade være at tænke, at du siger der er tale om en sjælden sygdom, en ting som disse piller ikke kan give som bivirkninger. For det kan hverken vi el du vel vide?

hvis det er et nyt symptom på en ny bivirkning, som det hele jo på et tidspunkt har været - det kan ingen af os sige?

En bivirkning kan for mig at se- mht dette, lige så godt vise sig som et manglende kranie som andre fysiske ting.

Igen ved jeg det ik- det var bare en tanke, og ik for at svine dig til el noget. Jeg vil se om jeg kan finde ud af det for i øvrigt

Anmeld

31. oktober 2011

rikkelilly

Jeg ved bare, at min veninde har fået samme besked af adskillelige læger: lykkepiller kan ikke påvirke knoglerne - det kan ikke lade sig gøre. Men hun kan undgå, at det sker igen ved at tage 5 mg folinsyre om dagen (meget mere end vi andre skal tage altså). Hun har haft en handicappet søster, der havde en variant af samme sygdom, som hendes foster havde - det er en arvelig sygdom, men alligevel er chancen 1 ud af 3000 for at det sker.

Anmeld

3. november 2011

Stute.

jeg må indrømme, jeg ahr svært ved at se de ik skal kunne påvirke knoglerne - erkendt. Og igen er det slet ik for at nedgøre det som du siger. Slet ik...

Tænk på i sin tid fik vi andre osse at vide det ik kunne skade fostrene/børnene. Det HAR det så gjort må man jo sige. Osse på måder hvor man ellers måske kunne tænke - jamen det er kun hjernen der kan blive skadet. Men man kan jo eks. blive hypermobil af dem osse. Få hjertemisdannelser mv. Jeg skal ha tjekket op på om nogen bivirkninger taler om knogleskader - hvis ik er det ik ens betydning med vi ik vil ende med at se dem fremtidigt - jo hvis du har ret i det du siger, hvilket vi måske endnu ik ved altså.

Det er ik fordi det skal handle om en af os skal ha ret- el dvs. jo, det håberj eg BESTEMT du får i denne "diskution" så at sige. For det ville da være det aller rareste for alle Jeg har barem ine tvivl omkring det.

Anmeld

3. november 2011

rikkelilly

Altså, der er jo mange, der tager lykkepiller - men næsten ingen, der får denne "bivirkning", så alene det er vel bevis nok ;-) Det er noget, der kun kan ske, hvis du har genet for det, og når det kan undgås ved at tage ekstra folinsyre, så har jeg bare meget svært ved at se, hvordan medicinen skal kunne have noget at gøre med det. De læger, som min veninde har snakket med, har jo virkelig styr på tingene, og de har ingen grund til at blåstemple lykkepiller i denne sammenhæng. Denne lidelse er jo bare så sjælden, at det ikke rigtig giver mening at kæde den sammen med brug af antidepressiver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.