Sættes igang med ballonkarteter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Dorte...

Hej

Jeg er nu 36+3 og skal sættes igang i næste uge pga. forhøjet blodtryk/væske i kroppen og lægerne er bange for det udvikler sig til svangerskabsforgiftning. Derudover har jeg for 3 uger siden fået graviditetssukkersyge og har idag været til vækstscanning, hun blev vurderet til 3800 gram  Shit jeg syntes det er meget!!!

Jeg fik kejsersnit ved mit første barn så for at skåne arret skal jeg sættes igang med ballonkarteter, nogne der har erfaring med dette?? Er nervøs for hvordan det kommer til at forløbe, skal vidst indlægges og ligge med det en nat over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Benjamins'mor

Opper den lige for dig.

Anmeld

25. oktober 2011

JonTri

Jeg blev sat i gang med ballonkateter i februar. Fik lagt kateteret den 22. til middag. Det spændte lidt, men det gik fint og var kun lidt ubehageligt. Murren i maven startede kl 13 og tog til som veer henad aftenen. Kl 2 gik de i sig selv, men kl 5 0m morgenen den 23 faldt kateteret ned i skeden, og jeg fik det fjernet. Kl 9.29 fødte jeg. Det var en super igangsættelse i forhold til den medicinske igangsættelse jeg havde med min første søn - som jo også endte i kejsersnit efter MAAAANGE timer. 

Ja man skal indlægges natten over og de vil fjerne kateteret, hvis ik det selv kommer ned, dagen efter - så skulle du gerne være så åben at de kan tage vandet. Der bliver isat 2 x 80 ml væskeballoner op (de sprøjter vand i når det hele er isat i livmoder og livmoderhald. De ligner to blommer. De skal mekanisk, frem for medicinsk, provokere dig til at åbne dig. 

Held og lykke med det hele...

Anmeld

25. oktober 2011

Dorte...

benjamins'mor skriver:

Opper den lige for dig.

Tak

Anmeld

25. oktober 2011

Dorte...

JonTri skriver:

Jeg blev sat i gang med ballonkateter i februar. Fik lagt kateteret den 22. til middag. Det spændte lidt, men det gik fint og var kun lidt ubehageligt. Murren i maven startede kl 13 og tog til som veer henad aftenen. Kl 2 gik de i sig selv, men kl 5 0m morgenen den 23 faldt kateteret ned i skeden, og jeg fik det fjernet. Kl 9.29 fødte jeg. Det var en super igangsættelse i forhold til den medicinske igangsættelse jeg havde med min første søn - som jo også endte i kejsersnit efter MAAAANGE timer. 

Ja man skal indlægges natten over og de vil fjerne kateteret, hvis ik det selv kommer ned, dagen efter - så skulle du gerne være så åben at de kan tage vandet. Der bliver isat 2 x 80 ml væskeballoner op (de sprøjter vand i når det hele er isat i livmoder og livmoderhald. De ligner to blommer. De skal mekanisk, frem for medicinsk, provokere dig til at åbne dig. 

Held og lykke med det hele...

Tak for dit svar

Er nu lidt mere rolig, det lyder til at dit forløb har været godt. Håber det går ligeså hurtigt for mig. Har også hørt at når man bliver sat igang med hormoner så får man kraftigere veer og det må jeg ikke få nu hvor det var kejsersnit sidst.

Glæder mig så meget til at få hende i mine arme og at denne graviditet er overstået

Anmeld

26. oktober 2011

JonTri

Dorte S. skriver:

Tak for dit svar

Er nu lidt mere rolig, det lyder til at dit forløb har været godt. Håber det går ligeså hurtigt for mig. Har også hørt at når man bliver sat igang med hormoner så får man kraftigere veer og det må jeg ikke få nu hvor det var kejsersnit sidst.

Glæder mig så meget til at få hende i mine arme og at denne graviditet er overstået

Hej. Ja det var et super forløb. Man sættes ik i gang medicinsk, da man da har øget risiko for uterus ruptur - at arret i livmoderen springer op. Om veerne er mildere ved jeg ik... Har godt nok hørt at de er ondere med vedrop (fik vedrop ved etteren, men da det jo trak ud er det vel klart jeg synes veerne var ondere:-)). En anden ting er, at du under fødslen skal ctg overvåges konstant, så du kan ik komme i vand f.eks.

Anmeld

27. oktober 2011

Livsmor

Fik det også her anden gang, fik det lagt ved 14 tiden, og blev indlagt(hvis der skulle ske noget hurtigt). Iløbet af aftenen fik jeg veer, men de gik i sig selv igen. Fik en god nats søvn, inden de tog vandet ved 10 tiden. Det hjalp meget lidt, så ved 12:30 - 13:00 tiden fik jeg vedrop, skal da lige love at der så kom gang i det. Total fra vedroppet blev sat på, til jeg fødte, gik der 4 timer :O)

Har ingen ide om hvordan alm. veer føles, da jeg fødte ved AKS første gang.

Go´ fornøjelse

Anmeld

27. oktober 2011

Dorte...

Livsmor skriver:

Fik det også her anden gang, fik det lagt ved 14 tiden, og blev indlagt(hvis der skulle ske noget hurtigt). Iløbet af aftenen fik jeg veer, men de gik i sig selv igen. Fik en god nats søvn, inden de tog vandet ved 10 tiden. Det hjalp meget lidt, så ved 12:30 - 13:00 tiden fik jeg vedrop, skal da lige love at der så kom gang i det. Total fra vedroppet blev sat på, til jeg fødte, gik der 4 timer :O)

Har ingen ide om hvordan alm. veer føles, da jeg fødte ved AKS første gang.

Go´ fornøjelse

Tak for svar

Det lyder også som om det var et okay forløb du var igennem, håber det går nogenlunde sådan hos mig også. Puha er nervøs da man ikke ved hvad man går ind til...

Jeg skal indlægges kl 18, men regner først med at veerne kommer næste morgen/formiddag så sender nok min veninde der skal med til fødslen hjem om natten.... Havde du en hos dig hele natten?

Anmeld

28. oktober 2011

Livsmor

Min mand kom, da veerne tog til om aftenen. Vores store datter var hos farmor og farfar.

Go´ fornøjelse.

Anmeld

28. oktober 2011

Christine

Dorte S. skriver:

Hej

Jeg er nu 36+3 og skal sættes igang i næste uge pga. forhøjet blodtryk/væske i kroppen og lægerne er bange for det udvikler sig til svangerskabsforgiftning. Derudover har jeg for 3 uger siden fået graviditetssukkersyge og har idag været til vækstscanning, hun blev vurderet til 3800 gram  Shit jeg syntes det er meget!!!

Jeg fik kejsersnit ved mit første barn så for at skåne arret skal jeg sættes igang med ballonkarteter, nogne der har erfaring med dette?? Er nervøs for hvordan det kommer til at forløbe, skal vidst indlægges og ligge med det en nat over.

Jeg skulle sættes i gang med ballon i juli, da jeg fik kejsersnit første gang. Og hvis du virkelig vil have sandheden, så får du den...

LAD VÆRE med at regne med at det virker. Jeg troede at det så godt som sikkert ville virke, fordi det gjorde ufatteligt ondt. Jeg er sikker på den gør mindre ondt at føde (beklager!) og det var 18 timer i helvede for mig.

Jeg fik kejsersnit igen fordi ballonen slet ikke hjalp. Så jeg synes du skal forlange at blive informeret om pillerne i stedet for. Jeg ved godt lægerne siger der så er øget risiko for at livmoderen ikke holder, men hvis jeg havde vidst hvor lille risikoen var og hvis jeg var under overvågning på hospital, så havde jeg helt klart valgt det. Havde iøvrigt ikke ondt i mit ar under graviditeten så jeg føler jeg kunne være sat i gang på en bedre måde som nok mere sandsynligt havde virket og så undgået endnu et kejsersnit.

Synes simpelthen læger og jordemødre informerer alt for dårligt. Håber du kan få mere info og at ballonen virker for dig, hvis det er sådan det bliver.
Men vær forberedt, for det var jeg ikke.. og det var SÅ forfærdeligt. Kunne tude over det den dag i dag og det er jo snart 4 måneder siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.