I Kalundborg kommune er sp besøget ved 1½ år sparet væk.
Mht tandlæge, så har vi fået tilsendt nogle papirer fra børnetandplejen om at de indkaldelse til tandlæge ml 1-1½ år, men vi har ikke fået nogen indkaldelse. Da jeg så ringede for at bestille en tid til tjekket sagde de, at det havde jeg allerede brugt ! Jeg har nemlig været hos tandlægen med ham, da Elias var ca 11 mdr for at få tjekket fortænderne, da de blev slået løse og der knækkede noget af den ene. Ved det besøg havde tandlægen noteret i hans journal, at 1 års besøget var udført ! Synes det var mærkeligt, for vi havde jo ikke talt om andet end fortænderne .... men de sagde, at jeg var skulle føle mig heldig, fordi det faktisk var TANDLÆGEN der havde set på ham, for det er normalt kun en tandplejer, der tjekker tænderne på så små børn, og at hun var sikker på, at tandlægen selvfølgelig havde set på resten af tandsættet selv om hun ikke sagde det til mig.
Jeg kunne godt have fået en tid, men hans tænder er fine hvide og jeg regner da med at vi har styr på at børste dem, selv om vi så ikke har fået den vejledning, som jeg har hørt andre få ved tandlægebesøget
Anmeld