Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ansemusen skriver: Ja det var lidt surt. For jeg endte med at bruge hele min efterårsferie på at lave de skide blomster, og så ikke mine veninder, som jeg ellers havde satset på der ville blive tid til. Men Man skal jo prøve det før man ved det! Og tak
Ja det var lidt surt. For jeg endte med at bruge hele min efterårsferie på at lave de skide blomster, og så ikke mine veninder, som jeg ellers havde satset på der ville blive tid til. Men Man skal jo prøve det før man ved det!
Og tak
Hehe ja øvelse gør mester siger så mange Jeg har dog ikk liiiii altid den der tålmodig til og øve
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ansemusen skriver: Tusind tak Det var også rigtig svært og drillede hele tiden! Men jeg brugte udstikkere, en prægemåtte til at lave konturer i bladene, og så malede jeg med pulverfarver, når de var tørre. Nogle af orchidéerne er samlet med blomstertråd, andre er limet sammen og sat sammen med ekstra fondant. Ret omstændigt desværre. Liljen var meget nemmere at lave. Den er lavet med de store orcidéblade. Fik bare lyst til at prøve, og så synes jeg den blev meget fin, så den skulle også lige med på kagen *griner*
Tusind tak Det var også rigtig svært og drillede hele tiden! Men jeg brugte udstikkere, en prægemåtte til at lave konturer i bladene, og så malede jeg med pulverfarver, når de var tørre. Nogle af orchidéerne er samlet med blomstertråd, andre er limet sammen og sat sammen med ekstra fondant. Ret omstændigt desværre. Liljen var meget nemmere at lave. Den er lavet med de store orcidéblade. Fik bare lyst til at prøve, og så synes jeg den blev meget fin, så den skulle også lige med på kagen *griner*
Ej det er virkelig flot og ser meget naturtro ud!!!
Den lykkelige skriver: Ej det er virkelig flot og ser meget naturtro ud!!!
Tak! Det er jeg rigtig glad for at høre
De er bare rigtigt flotte, de blomster. Smuk kage.
Kan godt forestille mig, at de var tunge....
Dot D skriver: De er bare rigtigt flotte, de blomster. Smuk kage. Kan godt forestille mig, at de var tunge....
Tak søde du
Ansemusen skriver: Tak søde du
Ansemusen skriver: Min Far og hans kone holdt fælles 90-års fødselsdag i lørdags, og jeg stod for kagen. De elsker orchidéer, så jeg tænkte at det skulle de have! Det trak godt nok tænder ud må man sige! De knækkede mange af dem, og dem som det lykkedes at få på kagen, trak marcipan/fondant-overtrækket af, fordi de var så store og tunge. Så jeg måtte lappe med ekstra blomster. Tanken var egentlig en helt enkel kage med orchidéer ned ad den ene side og et par stykker på bagsiden. Men ak! Jeg tror bare jeg holder mig til fondant næste gang, man behøver jo ikke spise det! Kagen bestod af mazarinbunge (MUMS!!!), en hvid chokolade/kokos creme, virkelig fantastisk!, en mørk chokoladecreme med orange og en creme med kirsebær i romlage og markroner. I bunden amaretto. Men de blev rigtig rigtig glade, og ingen vidste jo hvad jeg egentlig havde tænkt mig
Min Far og hans kone holdt fælles 90-års fødselsdag i lørdags, og jeg stod for kagen. De elsker orchidéer, så jeg tænkte at det skulle de have!
Det trak godt nok tænder ud må man sige! De knækkede mange af dem, og dem som det lykkedes at få på kagen, trak marcipan/fondant-overtrækket af, fordi de var så store og tunge. Så jeg måtte lappe med ekstra blomster. Tanken var egentlig en helt enkel kage med orchidéer ned ad den ene side og et par stykker på bagsiden. Men ak! Jeg tror bare jeg holder mig til fondant næste gang, man behøver jo ikke spise det!
Kagen bestod af mazarinbunge (MUMS!!!), en hvid chokolade/kokos creme, virkelig fantastisk!, en mørk chokoladecreme med orange og en creme med kirsebær i romlage og markroner. I bunden amaretto.
Men de blev rigtig rigtig glade, og ingen vidste jo hvad jeg egentlig havde tænkt mig
Super flot kage
tina76 skriver: Super flot kage
Mange tak
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128