Kage til fælles fødselsdag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.311 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Ansemusen

Min Far og hans kone holdt fælles 90-års fødselsdag i lørdags, og jeg stod for kagen. De elsker orchidéer, så jeg tænkte at det skulle de have!

Det trak godt nok tænder ud må man sige! De knækkede mange af dem, og dem som det lykkedes at få på kagen, trak marcipan/fondant-overtrækket af, fordi de var så store og tunge. Så jeg måtte lappe med ekstra blomster. Tanken var egentlig en helt enkel kage med orchidéer ned ad den ene side og et par stykker på bagsiden. Men ak! Jeg tror bare jeg holder mig til fondant næste gang, man behøver jo ikke spise det!

Kagen bestod af mazarinbunge (MUMS!!!), en hvid chokolade/kokos creme, virkelig fantastisk!, en mørk chokoladecreme med orange og en creme med kirsebær i romlage og markroner. I bunden amaretto.

Men de blev rigtig rigtig glade, og ingen vidste jo hvad jeg egentlig havde tænkt mig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Den lykkelige

Gaaaaal nogle flotte blomster!! Hvor er du god.. hvordan dælen laver man sådan nogle..

Anmeld

24. oktober 2011

Malli

wauw, flot arbejde! Sikke nogle smukke orkideer du har fået lavet. har du en udstikker til at lave dem efter?

Anmeld

24. oktober 2011

Maja_4000

Hold da op , hvor er du sej til at lave blomster !!
Den er rigtig rigtig fin !

Anmeld

24. oktober 2011

Malli

wauw, flot arbejde! Sikke nogle smukke orkideer du har fået lavet. har du en udstikker til at lave dem efter?

Anmeld

24. oktober 2011

Ansemusen

Malli skriver:

Tak  Ja det har jeg. Til to forskellige størrelser. Den til de store bliver flottest synes jeg. Men tilgengæld bliver de så store og tunge, at de næsten ikke er til at hænge på siden af kagen. Det kan de små bedre. Så vil anbefale, at man lægger de store ovenpå kagen og de små kan så evt. hænge på siden.

De kan fås her:

http://www.cakesandmore.dk/product_info.php?products_id=60

(jeg fik to størrelser for kun 49 kr. - troede kun der fulgte én med). Så rigtig god pris må man sige

Men det tager lang tid at lave, og det er super svært at få dem til at holde, når først alle bladene skal sættes sammen. Det kiksede virkelig meget!

Anmeld

24. oktober 2011

Ansemusen

Den lykkelige skriver:

Gaaaaal nogle flotte blomster!! Hvor er du god.. hvordan dælen laver man sådan nogle..

Tusind tak  Det var også rigtig svært og drillede hele tiden! Men jeg brugte udstikkere, en prægemåtte til at lave konturer i bladene, og så malede jeg med pulverfarver, når de var tørre. Nogle af orchidéerne er samlet med blomstertråd, andre er limet sammen og sat sammen med ekstra fondant. Ret omstændigt desværre. Liljen var meget nemmere at lave. Den er lavet med de store orcidéblade. Fik bare lyst til at prøve, og så synes jeg den blev meget fin, så den skulle også lige med på kagen *griner*

Anmeld

24. oktober 2011

Mamalou

Virkelig flot kage! 

Anmeld

24. oktober 2011

Lou87

Super fin  ærgeligt at det kiksede, men flot blev det

Anmeld

24. oktober 2011

Ansemusen

Super fin  ærgeligt at det kiksede, men flot blev det

Ja det var lidt surt. For jeg endte med at bruge hele min efterårsferie på at lave de skide blomster, og så ikke mine veninder, som jeg ellers havde satset på der ville blive tid til. Men Man skal jo prøve det før man ved det!

Og tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.