Skifte efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

HelenaJ

Peanut skriver:

Ja jeg har taget min mands efternavn 

Uden at blive gift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

HelenaJ

Baby-støv skriver:

Her bliver det til kæresten tager mit efternavn.. Jeg skal dog lige skifte det først.. Det er et familie navn, som min mor ikk har valgt at døbe mig... Men jeg gider dælme ikk hedde Jensen... Så når jeg har fået det ændret, kan vi ændre hans..

Jeg gider heller ikke hedde Jensen Hehe.

Anmeld

24. oktober 2011

HelenaJ

Ciss skriver:

Jeg har valgt at beholde mit eget navn.

Jeg giftede mig sent og har et lidt specielt efternavn, så jeg havde det ikke godt med at skulle skifte det ud.

Vi har nu været gift i fem år, og min mand kan stadig en gang i mellem tage sagen op igen, at han gerne ser, at jeg tager hans navn. Men det er kun pga traditioner, og han synes, det er naturligt, at damen tager mandens efternavn, så det tager jeg ikke særlig seriøst. Hvis det havde været, fordi han ønsker, at vi som familie skal have samme efternavn, så havde det været enklere at diskutere, for da kunne man jo også have snakket om at kombinere vores navne på en eller anden måde, men ikke syv vilde heste kan få ham til at tage den mindste bid af mit navn. Så da beholder jeg mit, han har sit, og børnene har mit mellemnavn og hans efternavn.

Begge mine søstre skiftede til mandens navn, da de giftede sig..... og begge er senere blevet skilt. Så jeg tror ikke, at man nødvendigvis opnår større enighed eller familiefølelse af at have samme navn.

Forstår dig godt :-) Samme tanke her. Men nu er det mere fordi jeg ikke synes min lille pige skal hedde Jensen.. Og kan godt lide min mands to efternavne. Og jeg vil gerne at min datter og jeg får samme navn - så mest af den årsag, at jeg tænker at skifte navn

Anmeld

24. oktober 2011

MorEllen

Jeg tog Mages efternavn da vi blev gift. Jeg var ret glad for mit eget efternavn også, men jeg syntes det var hyggelig at vi hadde det samme navn, både for vores barns skyld, men også for "familiefølelsen"... Så slipper man at spekulere på hvilken efternavn børnene skal have

Anmeld

24. oktober 2011

HelenaJ

schonert skriver:

hjemme ved os er det lige omvendt, der er det min kaereste der ville have mit efternavn, da der kun er mig, min lille bror og vores soen der har det efternavn.. saa vi venter til novenber naeste aar, da vi har bodet sammen i to aar saa det kan lad sig goer. 

Man kan godt tage sin samlevers efternavn uden at have boet sammen i to år - hvis man bare har et barn sammen Så kom I bare igang. Smiler

Anmeld

24. oktober 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Jeg tog begge min mands navne da vi blev gift. De er begge lidt specielle og de lyder også godt sammen. De kan bruges sammen med stortset alle slags navne

Mit eget efternavn var også i den specielle gruppe, det passede ikke sammen med de andre og jeg ville gerne at vores familie hedder det samme.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

24. oktober 2011

Molly8

HelenaJ skriver:

Hej piger. Er der nogle af jer som har taget jeres kærestes efternavn? Jeg overvejer det herhjemme, da vi venter en lille pige sammen ... Vi har ikke planer om at gifte os lige foreløbig og vi er begge enige om, at vores lille datter skal have hans to navne, da mit er så simpelt og kedeligt som Jensen Kom endelig med jeres erfaringer.. Helena

Efter nogle betænkeligheder opgav jeg mit eget specielle efrernavn for min mands specielle efrernavn, da vi blev gift. For mig var det vigtigt, at vi alle 3 hedder det samme, og da først beslutningen var taget føltes det helt rigtigt. Nu har jeg fået mit "voksennavn"

Kh Molly

Anmeld

24. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
HelenaJ skriver:

Tak for svar.. Gjorde du det i forbindelse med barnet blev født?

kan man godt sige... gjorde det nogle måneder før...

Anmeld

25. oktober 2011

Peanut

HelenaJ skriver:

Uden at blive gift?

Ups nej... Det var i forbindelse med at vi blev gift 

Anmeld

25. oktober 2011

Chevro

Jeg vil sige, at når vi får børn er vi ret heldige - da vi i forvejen hedder det samme til efternavn :-) Dog har vi begge to et langt og sjældent mellemnavn, så vores børn kommer til at hedde begge mellemnavne og vores fælles efternavn.

Men hvis jeg ikke havde fundet en der havde samme efternavn, ville jeg aldrig skifte (: Jeg er den jeg er, og det er jeg ud fra mit navn - min kæreste ville jeg aldrig kunne få til at skifte heller :-) Så jeg er født og døbt til at hedde det jeg hedder.

Lige et lille svar herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.