Skifte efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.486 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

HelenaJ

Hej piger. Er der nogle af jer som har taget jeres kærestes efternavn? Jeg overvejer det herhjemme, da vi venter en lille pige sammen ... Vi har ikke planer om at gifte os lige foreløbig og vi er begge enige om, at vores lille datter skal have hans to navne, da mit er så simpelt og kedeligt som Jensen Kom endelig med jeres erfaringer.. Helena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

JEPS...

Skiftede til kærestens efternavn da det er beskyttet efternavn og det vil være nemmere for vores søn senere at mor og far hedder det samme

Kostede lidt penge men er glad for jeg gjorde det

Anmeld

24. oktober 2011

MorTilEn2013Dreng

jeg ville gerne have min forloves to efternavne men da vi ikke har været sammen i to eller har et lille barn sammen kan jeg ikke endnu

Anmeld

24. oktober 2011

HelenaJ

Wampires skriver:

JEPS...

Skiftede til kærestens efternavn da det er beskyttet efternavn og det vil være nemmere for vores søn senere at mor og far hedder det samme

Kostede lidt penge men er glad for jeg gjorde det

Tak for svar.. Gjorde du det i forbindelse med barnet blev født?

Anmeld

24. oktober 2011

HelenaJ

Malou&Anders skriver:

jeg ville gerne have min forloves to efternavne men da vi ikke har været sammen i to eller har et lille barn sammen kan jeg ikke endnu

Præcis det samme her.. Vi har boet sammen i halvandet og har ikke fået barn - endnu. Men tænker at vi gør det, når hun kommer til verden i marts. Skal bare have talt noget mere om det

Anmeld

24. oktober 2011

Peanut

Ja jeg har taget min mands efternavn 

Anmeld

24. oktober 2011

MorTilEn2013Dreng

HelenaJ skriver:

Præcis det samme her.. Vi har boet sammen i halvandet og har ikke fået barn - endnu. Men tænker at vi gør det, når hun kommer til verden i marts. Skal bare have talt noget mere om det

synes det er lidt nederen. Her har vi snakket om det rigtig meget og gøre det så snart vi kan.. det er ihvertfald planen indtil videre 

Anmeld

24. oktober 2011

twinny

Her bliver det til kæresten tager mit efternavn.. Jeg skal dog lige skifte det først.. Det er et familie navn, som min mor ikk har valgt at døbe mig... Men jeg gider dælme ikk hedde Jensen... Så når jeg har fået det ændret, kan vi ændre hans..

Anmeld

24. oktober 2011

Ciss

Jeg har valgt at beholde mit eget navn.

Jeg giftede mig sent og har et lidt specielt efternavn, så jeg havde det ikke godt med at skulle skifte det ud.

Vi har nu været gift i fem år, og min mand kan stadig en gang i mellem tage sagen op igen, at han gerne ser, at jeg tager hans navn. Men det er kun pga traditioner, og han synes, det er naturligt, at damen tager mandens efternavn, så det tager jeg ikke særlig seriøst. Hvis det havde været, fordi han ønsker, at vi som familie skal have samme efternavn, så havde det været enklere at diskutere, for da kunne man jo også have snakket om at kombinere vores navne på en eller anden måde, men ikke syv vilde heste kan få ham til at tage den mindste bid af mit navn. Så da beholder jeg mit, han har sit, og børnene har mit mellemnavn og hans efternavn.

Begge mine søstre skiftede til mandens navn, da de giftede sig..... og begge er senere blevet skilt. Så jeg tror ikke, at man nødvendigvis opnår større enighed eller familiefølelse af at have samme navn.

Anmeld

24. oktober 2011

Nolle

hjemme ved os er det lige omvendt, der er det min kaereste der ville have mit efternavn, da der kun er mig, min lille bror og vores soen der har det efternavn.. saa vi venter til novenber naeste aar, da vi har bodet sammen i to aar saa det kan lad sig goer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.