Dreng vs pige graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Toshiba

Gaia skriver:

Var jeres graviditett anderledes da i ventede et andet køn end den først? Er bare nysgerrig. Min graviditet har indtil videre mindet meget om den med Maja, dog med lidt mere kvalme og kan også i denne graviditet spise kødsovs, som var bandlyst under sidste gravidietet . Har ingen anelse om hvad køn vi venter os, men vi skal til kønsscanning her den 5 nov. Der er jeg 16+1 så håber der er held til at se kønnet. Glæder mig helt vild! Kan ikke lade være med at tro det er en pige, måske er jeg farvet Af den første graviditet men synes at hvis det er en dreng burde jeg så ikke kunne mærkw nogle graviditetstegn/ gener aom er anderledes end da jeg bar en pige? Hvad tænker I?

forskellen her var :

spiste nektariner (læs OVER 10 om dagen) - fik en dreng

spiste appelsiner (læs OVER 10 om dagen) - fik en pige

hehe det var sådan set den forskel  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

babyMark

uha det er godt nok også noget, jeg har spekuleret meget i.

Første gang fik jeg en dreng. Jeg havde ingen kvalme og en nem graviditet.

Nu ved jeg ikke hvad jeg venter mig denne gang, men har haft kvalme de første 3 mdr og maven sidder mere om hofterne, end den gjorde første gang - men måske det bare er fordi jeg er anden gangs gravid. Tror ikke der er nogen sammenhæng mellem det og køn...men nu må vi se

Anmeld

24. oktober 2011

Gaia

louiseandersen85 skriver:

Jeg er også spændt som dig trådstarter. Min graviditet nu, er lidt anderledes end den første. Meget mere træt og lidt kvalme. Skal vist først til scanning engang i dec/januar, så må vente tålmodigt

Jeg kunne ikke vente så længe. Har også en tid i dec. Til md scanning men e alt for utålmodig med røde kinder

Anmeld

24. oktober 2011

Gaia

babyMark skriver:

uha det er godt nok også noget, jeg har spekuleret meget i.

Første gang fik jeg en dreng. Jeg havde ingen kvalme og en nem graviditet.

Nu ved jeg ikke hvad jeg venter mig denne gang, men har haft kvalme de første 3 mdr og maven sidder mere om hofterne, end den gjorde første gang - men måske det bare er fordi jeg er anden gangs gravid. Tror ikke der er nogen sammenhæng mellem det og køn...men nu må vi se

Skal I vide kønnet?

Anmeld

24. oktober 2011

LR85

Gaia skriver:

Jeg kunne ikke vente så længe. Har også en tid i dec. Til md scanning men e alt for utålmodig med røde kinder

Jeg kan egentlig heller ikke vente, men nu har vi besluttet at se om den lille viser kønnet til MD scanning ellers betaler vi for en Men jeg er virkelig også spændt

Anmeld

24. oktober 2011

Jeia

Havde kvalme og kastede op, da jeg var gravid med min datter. Havde slet ikke kvalme med min søn.

Anmeld

24. oktober 2011

babyMark

Gaia skriver:

Skal I vide kønnet?

nej. Jeg er 35+3 nu, så vi får det at vide lige om lidt, når baby kommer, men jeg er godt nok nysgerrig nu

Anmeld

24. oktober 2011

Krussedulle

Gaia skriver:

Var jeres graviditett anderledes da i ventede et andet køn end den først? Er bare nysgerrig. Min graviditet har indtil videre mindet meget om den med Maja, dog med lidt mere kvalme og kan også i denne graviditet spise kødsovs, som var bandlyst under sidste gravidietet . Har ingen anelse om hvad køn vi venter os, men vi skal til kønsscanning her den 5 nov. Der er jeg 16+1 så håber der er held til at se kønnet. Glæder mig helt vild! Kan ikke lade være med at tro det er en pige, måske er jeg farvet Af den første graviditet men synes at hvis det er en dreng burde jeg så ikke kunne mærkw nogle graviditetstegn/ gener aom er anderledes end da jeg bar en pige? Hvad tænker I?

Mine to graviditeter var næsten identiske! Masser af kvalme og opkast og jeg har to drenge! denne gang har alt været anderledes! Næsten ingen kvalme.. Og Venter en dreng igen sååå det kan gå begge veje

Anmeld

24. oktober 2011

Gaia

babyMark skriver:

nej. Jeg er 35+3 nu, så vi får det at vide lige om lidt, når baby kommer, men jeg er godt nok nysgerrig nu

Spændende nogle gange kunne jeg godt tænke mig at være mere tålmodig fordi jeg tor at det ikke at vide kønnet på forhånd giver et andet aspekt af fødslen end når man ved det. Men ak nej jeg erbare utålmodig og nysgerrig af natur så kan bare ikke vente

Anmeld

24. oktober 2011

babyMark

Gaia skriver:

Spændende nogle gange kunne jeg godt tænke mig at være mere tålmodig fordi jeg tor at det ikke at vide kønnet på forhånd giver et andet aspekt af fødslen end når man ved det. Men ak nej jeg erbare utålmodig og nysgerrig af natur så kan bare ikke vente

ja det er også grunden til at vi har valgt ikke at vide det denne gang.

Men jeg tror nu at min mand nemmere kunne forholde sig til det sidste gang, fordi han vidste at han skulle have en søn. Omvendt så ved han ligesom hvad han går ind til denne gang.

meeeeeeeeeeeeeen altså der er også fordele ved at vide det. F.eks. synes jeg det er lidt lettere at forestille sig hvordan baby ser ud og så kan man jo lidt nemmere shoppe babytøj

Jeg har fået en masse ekstra scanninger denne gang, så har haft mange chancer for at få kønnet at vide og senest var her for 1,5 uge siden, hvor scanningsdamen sagde at baby lå, så hun skulle passe på hvor hun satte scanneren på for at undgå at se det....så der var det altså svært at være standhaftig....men hun hjalp ved at sige, at der var mange der blev fristet, når de kom ind til hende  tror hun gerne ville støtte os i vores beslutning, nu da vi havde ventet så længe...

Så håber det er ventetiden værd! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.