Anonym skriver:
er der nogle, vis barn sov i eget værelse lige fra start?. og hvad var jeres erfaringer.
eller har alle haft barnet i soveværelset?..
Det var vores mening at Amanda skulle have sovet inde ved os i den første lange tid. Men det lod sig ikke gøre. Amanda snorkede og "snakkede" i søvne helt vildt og tovligt og vækkede mig hele tiden. Min kæreste snorker for hårdt og vækkede hele tiden Amanda. Alt i alt fik ingen ordentlig søvn overhovedet.
Så da Amanda var omkring 5 dage gammel kom hun ind på eget værelse. Vi har gode erfaringer med det på den måde at vi alle straks sov bedre og at hun fra starten af blev tryg ved sit eget værelse. Det er dog meget vigtigt at man går ind til barnet så snart det klager det mindste, for de må jo endelig ikke ligge og føle sig forladt og det er vigtigt at de ved at de bare kan "kalde" og så kommer mor eller far.
Jeg har faktisk også selv sovet på eget værelse fra dag 1 mine forældre kom hjem med mig da jeg var nyfødt.
Jeg tror ikke rigtig at barnet mangler nærvær fordi det sover selv på eget værelse så længe man bare går derind straks det "kalder". Min holdning er også lidt at dagen er til nærvær og fest og ballade og natten er til at sove i 
Anmeld