baby sove i eget værelse..nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.790 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Anonym trådstarter

er der nogle, vis barn sov i eget værelse lige fra start?. og hvad var jeres erfaringer.

eller har alle haft barnet i soveværelset?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

ej det var ikke meningen den sku være anonym.

min profil er lillekylling..sorry

Anmeld

24. oktober 2011

Benjamins'mor

Vi havde Benjamin inde i soveværelset til ham blev 5 mdr. Tror faktisk de fleste har deres børn i soveværelset de første mdr, især fordi det knytter bånd.

Anmeld

24. oktober 2011

twinny

puhha hvis drengene skulle sove i eget rum, var jeg blevet sindsyg... Fordi jeg skal op sååå mange gange om natten... Så er det meget lettere at de lægger i vores soveværelse..

Anmeld

24. oktober 2011

Tropez

for at mindske risikoen for vuggedød anbefaler de at barnet sover hos forældrene, altså i samme værelse, så det kan høre forældrenes åndedræt, det skulle vist hjælpe dem, og ja så knytter det også et bånd 

Anmeld

24. oktober 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

er der nogle, vis barn sov i eget værelse lige fra start?. og hvad var jeres erfaringer.

eller har alle haft barnet i soveværelset?..

SST anbefaler faktisk, at de sover i samme soveværelse indtil ca. 6 måneders alderen grundet mindsket risiko for vuggedød Der kan self. være mange grunde til ikke at strække den så længe, men jeg kunne ikke forestille mig at lade Rose sove mutters alene på eget værelse allerede nu. Før fødslen troede jeg, at det skulle være sådan, men når man har sin guldklump i armene og rammes af beskyttertrangen, så er det ikke så nemt at overlade dem til sig selv alligevel

Anmeld

24. oktober 2011

Worldwide

Vi havde kun tøsen inde ved os den første mdr, derefter kom hun på eget værelse. Vi vækkede hinanden konstant og hele tiden og hun har sovet igennem fra første dag på værelset. Selvfølgelig ved sygdom, tænder og tigerspring vågner hun da og vil have sut eller trøste lidt Hun har kun en gang efter sovet inde ved os i sengen, fordi hun var syg og var vågen den halve nat og vi havde alle bare brug for søvn og tryghed.

Det har fungere rigtig godt for os - specielt fordi en part altid har fået nok søvn og er klar i hovedet til at tage over om morgene hvis det har været en lang nat. Om det knytter tættere bånd at have dem sovende inde ved en til de er 6mdr-1år, ja, pas. Jeg ved fra en veninde hun var ved at få pip i låget fordi hende og hendes barn delte værelse i lang tid da hun boede småt.

Vi gjorde som vi følte for, og det har indtil videre vist sig at være det helt rigtige

Anmeld

24. oktober 2011

Kvist

Vi havde Albert inde ved os de første 3 mdr.. Han har sovet igennem siden han var 5 uger, så han røg ind på hans eget værelse for ikke at blive forstyrret når vi skulle i seng, og fordi min kæreste er selvstændig og vi kan risikere hans chauffører ringer midt om natten.. Og vi har aldrig haft problemer med det..

Anmeld

24. oktober 2011

MLT

Emma var 2-3 måneder, da hun kom på eget værelse - og sov igennem . Efter at hun er kommet der ind, så sover vi alle meget bedre om natten..
Hvis hun skal have noget at spise i løbet af natten, eller hun bare gerne vil putte, så lister jeg hende ind til os, så manden ikke hører, at jeg (igen, igen) kommer med hende - så kan hun ligge i smørhullet . Hun er nu 8 måneder

Anmeld

24. oktober 2011

_-Kathrine-_

Villads kom på eget værelse da han blev 4 mdr... Vi vækkede hinanden og han sover meget bedre på sit eget værelse... Det ligger dog lige overfor vores, så kan sagtens høre ham hvis han vågner... Havde det enormt dårligt over det i starten, at den lille prut skulle ligge der helt alene... Men det er jeg kommet over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.