ynglings-barnebarn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.296 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Er det nomalt? At farmoren kan sidde i ens hjem og sige til den ene af børnene at det er den smukkeste og farmors ynglingsbarnebarn? Og have 3 gaver (en flot lyserød sengehimmel, prinsessekjole, opgave bog og tonsvis af slik) med til ynglingen og kun en til det andet barn (et par sutsko) ? altså fint nok hun giver den store lidt ekstra, men kombineret med ybglingsbarnebarnet.. hmm... Den anden er godt nok kun 6 mdr. så forstår det ikke, men alligevel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Chris86

Anonym skriver:

Er det nomalt? At farmoren kan sidde i ens hjem og sige til den ene af børnene at det er den smukkeste og farmors ynglingsbarnebarn? Og have 3 gaver (en flot lyserød sengehimmel, prinsessekjole, opgave bog og tonsvis af slik) med til ynglingen og kun en til det andet barn (et par sutsko) ? altså fint nok hun giver den store lidt ekstra, men kombineret med ybglingsbarnebarnet.. hmm... Den anden er godt nok kun 6 mdr. så forstår det ikke, men alligevel!

Hmm umiddelbart lyder det ikke helt fair i mine øre...?

Her får vores datter og kærestens niece for nøjagtig det samme...
Hvis f.eks. jeg er i byen med den fælles bedteforældre og hun finder noget til hendes ene barnebarn, så finder hun også til det andet... Eller giver pengene i sparegrisen
Vores pige er ca 7mdr og det andet barnebarn er 2½, sååå...?

Anmeld

24. oktober 2011

Zafir

Jeg tror umiddelbart det har noget at gøre med at hun vil forsikre det store barn om at hun er der for hende og ikke mener at det lille barn opdager hendes opmærksomhed endnu.

Det er misforstået at gøre det på den måde og hun får et problem når det lille barn er større

Det lyder ikke godt, men jeg tror at det er misforstået godhed overfor det store barn.

Anmeld

24. oktober 2011

henh01

Mon ikke det er sagt for at den store ikke skulle føle sig overset nu den lille er kommet? At de prøver at være der lidt ekstra for den store?

Anmeld

24. oktober 2011

Phoenix

Er et rigtigt uhensigt mæssigt træk fra farmorens side. Hvis hun fortsætter således, kan det skabe nogle gevaldige konflikter børnene imellem. Og mindreværd hos det barn der ikke er ynglingsbarnebarn. Jeg ville påpege hendes adfærd overfor hende. 

Anmeld

24. oktober 2011

annec

Anonym skriver:

Sådan er det også her.. De siger bare ikke direkete at det er deres ynglings..

Men min svigermor og svigerfar har 2 børnebørn vores Sebastian og en der er halvandetår.. De vil altid sidde med Sebastian, men passer den anden dag og nat, snakker kun om hende og aldrig om Sebastian.. Ligger 1000 billeder ud af hende på face, men ikke Sebastian.. Har billeder af hende overalt, men ikke et eneste af Sebastian. De har lige haft hende med til fotograf igen igen igen, men vil ikke have Sebastian med. Køber ting og sager til hende, men intet til vores. Hvis jeg prøver at snakke om min guldklump, snakker de med det samme om hende istedet..

Man bliver jo egentligt lidt ked af det, men syntes det er deres problem. Jeg nyder ham bare ekstra..

Men det er jo noget andet når dine er søskende. Vil bare lige sige at du ikke er den eneste

Anmeld

24. oktober 2011

TaAsJu

Her hjemme er vi også indehaver at yndlings barnebarn.. Tammie er farmor og farfars øjesten Hun er også første barnebarn...

og det var hun indtil Anna-sophie var gammel nok til og forstå sådan noget..  ca. 1 års tid..

Idag er der ingen forskel på de to de får lige mange gaver og lige meget kærlighed og opmærksomhed.. Tror måske det er så længe bebs er så lille.. Men vent og se tiden an.. men bliver der ved med og være forskel så sig noget

Anmeld

24. oktober 2011

MisMille

Anonym skriver:

Jeg vil nok tage den med farmor  fin en god måde af tage den på.. Ved godt den er lidt svær, med børn ligger mærke til det især når de bliver ældre. (man kan måske sige det er ok nu, hvor den anden kun er 6 mdr. - men hvis det bliver ved, vil jeg gøre opmærksom på det)

Kan kun snakke om min ejen farmor der altid gav sine ynglingsbarnebarn flere gaver  og det var ikke ok..! Jeg var hendes gudbarn og min ældste kusine var jo den først pige, og vi fik altid flere gaver end de andre..

Kan huske jeg altid fik en gave på min storesøsters fødselsdag, men hun fik ikke på min..  

Hilsen Mia  

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Hmm umiddelbart lyder det ikke helt fair i mine øre...?

Her får vores datter og kærestens niece for nøjagtig det samme...
Hvis f.eks. jeg er i byen med den fælles bedteforældre og hun finder noget til hendes ene barnebarn, så finder hun også til det andet... Eller giver pengene i sparegrisen
Vores pige er ca 7mdr og det andet barnebarn er 2½, sååå...?

Nej synes heller ikke det er fair, hun har også to bonusbørnebørn, men dem taler hun altid grimt om, selvom hun har været "farmor" til dem fra de blev født. Hun giver den store her, deres legetøj når de ikke er der og siger vores må tage det med hjem selvom de andre bare har glemt det.

Tror det er fordi hun er meget sådan at hendes egne er bedst smukkest osv. For den store er hendes søns datter og den lille er vores fælles, så måske hun føler den store er mest hendes fordi  det er hendes søn og den lille jo også er min. Okay lyder mærkeligt men ja. Hun er genneralt meget "mig, mig og mine"

synes bare det er mærkeligt at gøre foskel på søskene, også selvom de "kun er halve"

Anmeld

29. januar 2012

mettels

Jeg synes ikke det er normalt... og jeg synes farmor skal tages til side og have at vide at det gør jer ked. Og at hvis der er et ynglings barnebarn, så skal det ikke fortælles hos jer ellers mens nogen af børnene høre på det!!

Grunden til jeg stejler sådan overfor det her, at jeg som barn var min farmors ynglings barnebarn og det fortalte hun glad, også mens min bror var der, og det var virkelig ikke særlig rart..... hverken for mig elller min bror... og det har faktisk gjort det at vi begge har taget lidt afstand fra hende.....

Bare en tanke

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.