Erfaringer med ægløsningstest...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.228 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Bak

Står og tænker på at tage en ægløsningstest i næste cyklus, men hvilke tests er anbefalelsesværdige? Kan det betale sig at købe de dyre, eller er de billige ligeså gode? Og er det i det hele taget en god idé at tage en ægløsningstest, bliver det så ikke "mindre sjovt" at "lave" baby?

Håber, der er nogen gode erfaringer derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Bak

Slet ikke nogen gode erfaringer at dele ud af??

Anmeld

24. oktober 2011

Kit

http://www.lavpris-teste.dk/aegloesningstest-strimmel.html

Jeg købte de ovenstående, da vi overgav os til ÆL-teste. Min cyklus var meget uregelmæssig og efter en spontan abort mente vi, at vi skulle lidt mere styr på tidspunkterne.

Mindre sjovt?!?! Det er jo hvad man gøre det til. Vi blev jo bare mere bevidste om, hvornår der var mulighed for gevinst og resten var jo bare for hyggens og en sikkerheds skyld

Jeg har allerede meldt ud, at når vi engang skal have nr. 2, så bliver det med ÆL-test fra start, så jeg får overblik over min cyklus (den var på mellem 35-42 dage, så de almindelige beregninger kan jeg ikke bruge)

God fornøjelse med projekt baby og held og lykke.

Anmeld

24. oktober 2011

Lotte90

Kit skriver:

http://www.lavpris-teste.dk/aegloesningstest-strimmel.html

Jeg købte de ovenstående, da vi overgav os til ÆL-teste. Min cyklus var meget uregelmæssig og efter en spontan abort mente vi, at vi skulle lidt mere styr på tidspunkterne.

Mindre sjovt?!?! Det er jo hvad man gøre det til. Vi blev jo bare mere bevidste om, hvornår der var mulighed for gevinst og resten var jo bare for hyggens og en sikkerheds skyld

Jeg har allerede meldt ud, at når vi engang skal have nr. 2, så bliver det med ÆL-test fra start, så jeg får overblik over min cyklus (den var på mellem 35-42 dage, så de almindelige beregninger kan jeg ikke bruge)

God fornøjelse med projekt baby og held og lykke.

Undskyld at jeg lige skriver i denne tråd

Men bliver det ikke hurtigt dyrt når man ikke har regelmæssig cyklus? (overvejer dem selv nemlig)

Anmeld

24. oktober 2011

Kit

Undskyld at jeg lige skriver i denne tråd

Men bliver det ikke hurtigt dyrt når man ikke har regelmæssig cyklus? (overvejer dem selv nemlig)

Det er selvfølgelig billigst ikke at bruge dem, men vi blev enige om at ofre lidt på at få styr på, hvornår jeg havde ægløsning. Tror jeg købte en pakke med 35 ÆL og 5 g-teste (tror ikke de har den kombination mere). Jeg vidste fra de forrige cykluser, at der var 35-42 dage mellem mine menstruationer, så vi besluttede at teste efter en 28 dages cyklus i henhold til skemaet indtil positiv test. Dagen for en positiv test passede med en cyklus på 35 dage. 16 dage senere stod jeg med en positiv g-test, så for os blev det ikke dyrere end en cyklus. 

Selvfølgelid bliver det noget mere omkostningsfuldt, hvis man skal teste mange dage hver cyklus, men vi var enige om at teste 3 cyklusser for at få en fornemmelse for ÆL-tiden. - Måske er min cyklus normalt 35 dage, men blev rykket til 42 dage pga. ønsket om graviditet?!?

Held og lykke.

Og husk at der er 15% rabat ved køb over 200 kr -  også ved første bestilling 

Anmeld

24. oktober 2011

Sofia

Jeg købte bare nogle billige på nettet, de virkede fint!

Anmeld

24. oktober 2011

Bak

Tusind tak for svar! Så tror jeg da helt sikkert jeg vil prøve nogle næste gang. Vil gerne nemt kunne sige, hvornår jeg kan regne med menstruation (eller netop hvornår den udebliver). Så vil da også bare prøve de billige, hvis de er gode nok

Anmeld

24. oktober 2011

Rockertand

anbo skriver:

Tusind tak for svar! Så tror jeg da helt sikkert jeg vil prøve nogle næste gang. Vil gerne nemt kunne sige, hvornår jeg kan regne med menstruation (eller netop hvornår den udebliver). Så vil da også bare prøve de billige, hvis de er gode nok

Jeg købte hos billige-teste.dk, men har også prøvet dem fra lavpris-teste............jeg har oveni købet prøvet begge slags på den samme urin  - og der er markant forskel, dem fra billige-teste er man ikke i tvivl om, - dem fra lavpris-teste var svære at tolke og var slet ikke i nærheden af positive, da dem fra billige-teste viste positiv (man får jo næsten altid 2 streger, men det er farveintensiteten, der skal tolkes på, så derfor er "klarheden" vigtig).

Anmeld

24. oktober 2011

Bak

Rockertand skriver:

Jeg købte hos billige-teste.dk, men har også prøvet dem fra lavpris-teste............jeg har oveni købet prøvet begge slags på den samme urin  - og der er markant forskel, dem fra billige-teste er man ikke i tvivl om, - dem fra lavpris-teste var svære at tolke og var slet ikke i nærheden af positive, da dem fra billige-teste viste positiv (man får jo næsten altid 2 streger, men det er farveintensiteten, der skal tolkes på, så derfor er "klarheden" vigtig).

Tak for godt råd! Så vil jeg da starte der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.