Elev når man har et lille barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

lycly

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg søger erfaring fra jer som har været eller er elev i en virksomhed, samtidig med at i havde et lille barn.

Hvordan fik i det til at gå op? 

Her er jeg sammen med manden, så han er der selvfølgelig også til at hjælpe til når det brænder på. Men derfor søger jeg stadig lidt erfaring fra området. 

Her vil den bette være lige i vuggestue alderen når det er.

På forhånd tak. 

Nu er jeg stadig på barsel, men både min kæreste og jeg arbejder i butik, så vi har snakket meget om hvordan det skal gå op når jeg starter på arbejde igen. Jeg er elev i supermarked, og der skal man have 1 lukkevagt om ugen (fra 8-20.30) og så skal man arbejde hver 3. weekend åben-luk fredag, lørdag og evt. søndag.

Da min kæreste har stort set samme arbejdstider, så skal vi sørge for at vores lukkevagt ikke ligger på samme dag så den anden kan hente Julia og at vi har forskellige weekender. Selvom det er mega ærgeligt, for så tilbringer vi 2 ud af 3 weekender hver for sig. Men sådan er vilkårene desværre når man er elev i butik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Muhmi

Jeg tror assistenten er ok at tage mens man har små. Jeg er selv lidt "bekymret" omkring butikstiderne, da det nok er i butik jeg vil være elev. Men det kan vel lade sig gøre. 

Tjaaa.. Nu har jeg arbejdet meget i butik og jeg kunne ikke forestille mig at gøre det mens Silas er så lille... Alt for dumme arbejdstider, medmindre man kunne være den der mødte klokken 08.00 og havde fri klokken 14.30 eller 15.00...

Sosu-skolen er jo heldigvis ret smart med at jeg skal møde klokken 08.00, men jeg har ingen bil og busturen tager tre kvarter... Så er lidt spændt på om man kan smide ham af, kvart i syv inden jeg skal med bussen...

Anmeld

24. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

LunaLykke skriver:

Nu er jeg stadig på barsel, men både min kæreste og jeg arbejder i butik, så vi har snakket meget om hvordan det skal gå op når jeg starter på arbejde igen. Jeg er elev i supermarked, og der skal man have 1 lukkevagt om ugen (fra 8-20.30) og så skal man arbejde hver 3. weekend åben-luk fredag, lørdag og evt. søndag.

Da min kæreste har stort set samme arbejdstider, så skal vi sørge for at vores lukkevagt ikke ligger på samme dag så den anden kan hente Julia og at vi har forskellige weekender. Selvom det er mega ærgeligt, for så tilbringer vi 2 ud af 3 weekender hver for sig. Men sådan er vilkårene desværre når man er elev i butik

Ja men det kan lade sig gøre?  Min kæreste arbejder i en hel anden type virksomhed, så han vil kunne hente når jeg har sent fri.

Og ellers kan vi nok også trækker på min mor engang imellem.

Vi bor midt i byen, og det ser jeg som en fordel i forhold til transport til og fra arbejde. 

Weekend arbejde er selvfølgelig ikke det sjoveste, men det kan jeg godt leve med tror jeg.

Anmeld

24. oktober 2011

Muhmi skriver:

Tjaaa.. Nu har jeg arbejdet meget i butik og jeg kunne ikke forestille mig at gøre det mens Silas er så lille... Alt for dumme arbejdstider, medmindre man kunne være den der mødte klokken 08.00 og havde fri klokken 14.30 eller 15.00...

Sosu-skolen er jo heldigvis ret smart med at jeg skal møde klokken 08.00, men jeg har ingen bil og busturen tager tre kvarter... Så er lidt spændt på om man kan smide ham af, kvart i syv inden jeg skal med bussen...

Ja ok. Der har jeg den fordel, at jeg bor midt i KBH. Så det er nemt at komme til og fra arbejde.  

Men mon ikke det kan lade sig gøre. 

Anmeld

24. oktober 2011

Lollo1987 skriver:

problemet ligge desværre tit i at det kan være svært som arbejdsgiver i det private særligt i butikkerne da man tit ikke er så mange ansat og at det er når folk får fri ved 3 4 tiden at der bliver travlt. Men det kan da sikkert lade sig gøre, men i vores fag frisør er det ikke eleverne der har de fleksible arbejdstider.

Håber du finder det rigtige for dig

Tak.  Men der er vel andre med børn i butik. Så det må kunne lade sig gøre. Må bare søge det rette. 

Ja frisørfaget er hårdt som elev. Har selv været der . Der tror jeg alligevel at butik er lidt bedre. 

Anmeld

24. oktober 2011

Maja_4000

Min kæreste arbejder i butik , og selvom jeg gerne ville , skal jeg IKKE i butik .. Det duer bare ikke med to forældre som arbejder sent og hver anden weekend .. I hvert fald ikke i min lille familie !
Men hvis din mand har "normale" arbejdstider , tror jeg ikke det bliver noget problem

Anmeld

24. oktober 2011

De3Guldklumper

Jeg søger erfaring fra jer som har været eller er elev i en virksomhed, samtidig med at i havde et lille barn.

Her er jeg sammen med manden, så han er der selvfølgelig også til at hjælpe til når det brænder på. Men derfor søger jeg stadig lidt erfaring fra området. 

På forhånd tak. 

Alt kan lade sig gøre hvis man vil Men derfor vil jeg nu alligevel aldrig vælge butikfaget med små børn. Jeg er selv uddannet salgsassistent og er nu igang med en ny uddannelse da JEG ikke ville gå på kompromis med kvalitetstiden med mine unger Jeg er stadig sent hjemme nogle dage men hver fredag trækker jeg stikket ud kl 14 og har fri HVER weekend

Men skulle jeg vælge et butiksområde - ville jeg vælge supermarkedsområdet at uddanne mig i. Der har du mulighed for at møde ind tidligt og gå midt på dagen - hvor imod i specialbutikkerne møder du ind 9.30 - 10 til luk. hvis du er heldig har du fri en enkelt weekend i mdr samt en hverdag i ny og næ men ellers står den på job, job og job..

Pøj Pøj med fremtiden. Det kan sagtens lade sig gøre med børn - selvom det kræver MEGET planlægning

Anmeld

24. oktober 2011

Misser1989

Hej.. Jeg er godt nok ikke elev i butik, men arbejder som ufaglært på fuldtid (har været ansat i 4 år). Jeg var også rigtig nervøs om det kunne fungere med de arbejdstider, når man har en lille. Min mand arbejder som tømre, så han har fri kl 16 man-tors og kl 12:30 fredag. (har selv fri kl 17 man-tors, 18 fredag og kl 14 lørdag) Så jeg afleverer bette manden i dagpleje ca. kl 9, møder på arbejde halv 10, og så hender manden ham 16:20 i dagpejen. Og så laver manden sørme også aftensmad til os  Om lørdagen har de far, søn dag. Arbejder nemlig HVER lørdag.. Har dog fri hver anden tirsdag.. Og det fungerer fint..

Anmeld

24. oktober 2011

eElak

På forhånd tak. 

Hvad vil du vide? 

Jeg var gravid da jeg startede som kontorelev - opdagede det 2 dage efter jeg startede.

det passede sammen med at jeg gik på barsel efter det første halve år, og vendte så tilbage igen 11 måneder efter og fortsatte hvor jeg slap (skulle i rotation til nyt sted).

Der afleverede jeg knægten på vej til arbejde (kl 7.30) og så hentede hans far ham (kl 15.00) og jeg var hjemme kl 16 sådan ca.

Så lavede jeg typisk mad, imens de hyggede og faren tog opvasken.

Efter 7 måneder tilbage på arbejdsmarkedet, så blev jeg alene med ham, og så blev det en udfordring. Knægten var i dagplejen kl 7.15 - 16 sådan ca.
Og så var det om at ordne tingene når knægten sov. Om det var lektier, eller almen husgerninger ;-)

Men det var til at få til at gå op i en højere enhed - til alt held boede jeg i cykelafstand til arbejdet :-)

men du spørger bare til havd du vil vide... :-)
Er dog færdig med uddannelsen nu, og barnet var ingen hindring :-D  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.